מדורים: עובדים זרים לסיעוד טיפול בקשישים ציוד עזר לקשישים גופים חיצוניים תזונה בתי אבות מכשירי שמיעה מטפלות סיעודיות


עובדים זרים, סיעוד וחשיבות הסבלנות


קשישים רבים עשויים לסבול מבעיות רפואיות ונפשיות אשר עלולות להציב אותם תחת ההגדרה של קשישים סיעודיים או תשושים. במצבים אלה ניתן להפעיל את חוק סיעוד כאשר רוב הקשישים ומשפחותיהם בוחרים באפשרות של עובדים זרים – סיעוד הכולל השגחה מלאה ומקצועית ע"י עובד זר אשר נמצא במחיצתו 24 שעות ביממה.

בחירת עובד זר סיעודי אינה בחירה קלה שכן אותו מטפל עתיד להיות דמות משמעותית בחייו של הקשיש, שותף לדירה, לחיים ובכלל. על העובד הזר להיות אמין ומקצועי אך מעבר לכך עליו להיות אנושי, אמפאטי ובייחוד סבלני. על החשיבות של עובד סיעודי זר מקצועי וסובלני נרחיב בשורות שלפניכם.

סבלנות, עובדים זרים, סיעוד ואיכות הטיפול – קשר הדוק ומחייב

מהי סבלנות? המילה סבלנות מוגדרת כמידת יכולתו של אדם להמתין ולהשהות תגובות של כעס וקוצר רוח. סבלנות היא היכולת לדחות סיפוקים ולהתמודד עם קשיים ברוגע. הקשר שבין סבלנות, עובדים זרים, סיעוד ואיכות הטיפול הוא קשר שאינו מובן מאליו או יותר נכון – הכרחי על מנת שהקשיש יקבל את הטיפול הראוי ויחיה חיים טובים ומאושרים.

הטיפול בקשישים נחשב לאחד מאפשרויות התעסוקה הקשות והתובעניות ביותר – אנשים אלה הופכים עם השנים לרגשניים יותר, מתקשים להסביר מה הם בדיוק רוצים, סובלים ממוגבלויות שונות ובמקרים אחרים עלולים לסבול מבעיות זיכרון קשות. ההשגחה של העובד הזר אינה מסתיימת לאחר 8 שעות עבודה אלא נמשכת מסביב לשעון, מדי יום, שבוע, חודש ושנה והלאה. עובדים זרים, סיעוד וסבלנות הם כולם מונחים אשר שילוב אופטימאלי שלהם יחדיו יביא להצלחת הטיפול בקשיש, וזאת במידה ותבחרו את העובד הזר המקצועי והסבלני ביותר. עובד זר אשר אינו סבלני (ולכן גם אינו מתאים למקצוע שבחר) עלול לגלות סימני פורקן ולפגוע פיזית או נפשית בקשיש כמו גם לפגוע ברמת ואיכות הטיפול בקשיש. סבלנות, אם כן היא מילת המפתח החשובה ביותר בעבודה עם קשישים.

כיצד תגלו האם העובד הזר הינו בעל אופי סבלני?

מתוקף חוק סיעוד ניתן להסתייע בשירותיהם של מטפלים ישראלים תושבי המדינה או להסתייע בשירותיהם של עובדים זרים – סיעוד בידי מטפלים אשר מעניקים לקשישים השגחה מלאה לאורך כל היום. להלן הדרכים להתרשם ממידת רמת הסבלנות של העובד הזר עוד בשלבי ראיון העבודה:
1. אין כמו רושם ראשוני - נסו לספוג כמה שיותר מהמועמד עוד בשיחת הטלפון הראשונה.
2. שאלו שאלות דומות בספר ניסוחים והתרשמו משפת הגוף של המרואיין.
3. שאלו שאלות היפוטתיות אודות סיטואציות אפשרויות אשר בהחלט יכולות להתרחש והתרשמו מהתשובות שתקבלו.
4. ודאו את נכונותו של המטפל לבצע מטלות אשר אינן כלולות באופן רשמי בתפקיד כגון יציאה לטיולים מחוץ לבית, שליחויות וכו'.

ראיון העבודה לא מוודא במאת האחוזים האם בחרתם את המטפל הטוב ביותר, אך בהחלט תוכלו לצמצם במידת האפשר את הסיכון שבהתקשרות עם עובד זר אשר אינו מתאים כלל לשמש כמטפל סיעודי ליקירכם.




+iSavta.co.il
דירוג מאמר - מאת . עובדים זרים, סיעוד וחשיבות הסבלנות - ציון 4/5

צרו קשר ישיר עם מטפלים ללא תיווך

50853

מטפלים באתר

הרשם לאתר

עקבו אחרינו בפייסבוק
והשארו מעודכנים!

מצאו מטפלים מצאו עבודה