מהן אפשרויות התעסוקה למטפלות ישראליות בתחום הסיעוד | iSavta
אפשרויות התעסוקה למטפלות ישראליות
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

בישראל חיים כיום למעלה מ-200,000 קשישים הנזקקים לטיפול סיעודי ברמה כזה או אחרת. הקשישים הסיעודיים ברמת התלות הנמוכה יבחרו לממש את גמלת הסיעוד של הביטוח הלאומי בדמות מטפלת סיעודית אשר מגיעה לביתם על פי מס' השעות אליו הם זכאים. מטופלים ברמת תלות גבוהה הזקוקים להשגחה צמודה ולסיוע ברוב פעולות היומיום יבחרו לרוב לשכור את שירותיה של מטפלת סיעודית צמודה, אשר שוהה בבית הקשיש ומטפלת בו באופן קבוע – הן בשל נושא העלויות הכרוכות בהעסקת מטפלת והן בשל המחסור הקיים במטפלות – על פי רוב יהיה מדוברת במטפלת זרה. מעבר לכך, קשישים אשר מצבם אינו מאפשר להם לקבל טיפול ראוי בבית יעברו על פי רוב לבית אבות המתאים למצבם, בכל בתי האבות קיים צוות מטפלות סיעודיות מטעם המוסד אשר אחראי לטיפול בדיירים סיעודיים. קיימים הבדלים משמעותיים באופי העבודה, ההתנהלות ותנאי ההעסקה בין האפשרויות הרשומות לעיל, לכל בחירה ישנן יתרונות וחסרונות אשר חשוב למטפלות הסיעודיות להיות מודעות אליהן על מנת לבחור את המקום העבודה המתאים ביותר לכל מטפלת באופן אישי. כתבה זו מסקרת את היתרונות והחסרונות בעבודה כמטפלת ישראלית סיעוד דרך חברת סיעוד, באופן פרטי ובבית אבות.

 

עבודה כמטפלת בחברת סיעוד

ההתנהלות בעבודה בחברת סיעוד היא מול חברת הסיעוד עצמה, דהיינו, חברת הסיעוד מעסיקה את המטפלת הסיעודית כשכירה והיא זו שדואגת לשכרה ולהפרשות השונות הקבועות בחוק. חברת הסיעוד תהווה גם את הכתובת עבור המטפלת הסיעודית לטיפול בכל בעייה או שאלה המתעוררת בעבודתה בבית הקשיש הסיעודי.

יתרונות

  • בטחון כלכלי – בעבודה בחברת סיעוד מסודרת המטפלת יודעת כי תקבל את שכרה במועד וכי חברת הסיעוד דואגת עבורה להפרשות הסוציאליות השונות כדוגמת קרן פנסיה.

  • יש למי לפנות בעת הצורך – חברת הסיעוד מהווה כתובת למטפלת בכל נושא המתעורר מול מקבל השירות או בכל נושא אישי אחר כדוגמת יציאה לחופשה. למטפלת יש למי לפנות גם במקרים בהם היא מתבקשת לעשות דברים שאינם מתפקידה.

  • נוחות וגמישות – עבודה בחברת סיעוד מאפשרת למטפלת סיעודית נוחות מירבית לצד גמישות אופטימלית. העבודה על פי רוב תהיה אצל זכאיי גמלת סיעוד המתגוררים בקרבת מקום וקיימת אף גמישות במס' השעות החודשי בהן תרצה המטפלת להיות מועסקת.

  • רווחה – בעבודה בחברת סיעוד המטפלת הסיעודית נהנית גם מנושא של רווחה – שי לחג, ימי כיף וטיולים, סדנאות, הטבות בבתי עסק שונים ועוד...

חסרונות 

גובה השכר – גובה השכר השעתי למטפלות בחברת סיעוד נקבע ע"י הביטוח הלאומי, ועומד כיום על מעט מעל שכר המינימום במשק. חשוב לציין כי עקב המחסור הרב במטפלות ישנן קולות רבים הקוראים לשיפור תנאי השכר של המטפלות הסיעודיות ולא מן הנמנע כי הוא יגדל בעתיד הלא רחוק.

אין תוספות וותק – שכר המטפלת הסיעודית נקבע על ידי הביטוח הלאומי ללא חישוב של ותק המטפלת, כך שגם מטפלת המועסקת מס' רב של שנים תשתכר אותו שכר שעתי כשל מטפלת חדשה.

 

עבודה כמטפלת באופן פרטי

בשל היקף השעות ונושא השכר, מרבית עבודת הטיפול הסיעודי נעשית ע"י עובדים זרים, אך עם זאת, ישנו ביקוש גבוה למטפלות מחליפות לתקופות קצרות או ארוכות, למילוי מקום בעת חופשה או מחלה של המטפלת הקבועה, לילות וסופי שבוע.

יתרונות

שכר גבוה – המחסור הגדול במטפלות סיעודיות לצד הביקוש הגבוה מצד משפחות של קשישים סיעודיים, מביא לכך שהמשפחות מוכנות לשלם שכר גבוה בצורה משמעותית מתעריף המטפלות השעתי של הביטוח הלאומי וזאת על מנת למצוא פתרונות לימים בהם המטפלת הקבועה נעדרת.

גמישות גבוהה – המטפלת הפרטית יכולה לבחור את השעות והמקומות בהן תעבוד ואף אצל מי לעבוד.

עצמאות – המטפלת הפרטית אינה כפופה לחברת סיעוד כלשהי ומתנהלת ישירות מול המשפחות, דבר המאפשר לה לקבוע את תנאי העסקתה בחוזה באופן מלא.

חסרונות

אי וודאות כלכלית – בעבודה ישירות מול משפחה אין למטפלת בטחון מלא כי שכרה ישולם במועד (בדומה לעבודה בחברה מסודרת) ובמקרי קיצון אם בכלל, מעבר לכך המטפלת צריכה לעקוב בעצמה אחר כל ההפרשות השונות.

אי וודאות תעסוקתית – על אף הביקוש הרב למטפלות סיעודיות למטפלת הפרטית אין בטחון תעסוקתי למצוא עבודה בהיקף שעות המתאים לה ואין לה הבטחה כי הצעות העבודה יהיו בסביבתה הגיאוגרפית.

אין למטפלת 'גב' – בניגוד למטפלות העובדות בחברת סיעוד, אשר להן ישנה חברה העומדת מאחוריהן בכל נושא ועניין, הרי שהמטפלת הפרטית מתנהלת לבדה מול הקשיש הסיעודי ובני משפחתו. במקרים שבהם צצה בעייה כלשהי המטפלת נאלצת להתמודד עמה לבד וללא תמיכה כשלהי.

 

עבודה כמטפלת בבית אבות

בדומה לעבודה בחברת סיעוד העבודה בבית אבות היא עבודה יציבה ומסודרת, אשר בה המטפלת הסיעודית מהווה חלק מצוות המקום. בית האבות דואג למטפלת לשכר במועד, להפרשות שונות, רווחה ועוד...

יתרונות

בטחון כלכלי – מטפלת סיעודית בבית אבות מקבלת את שכרה במועד קבוע וכל נושא ההפרשות השונות מן השכר מבוצע ע"י הנהלת החשבונות של המוסד.

עבודה כחלק מצוות – בבית אבות המטפלת זוכה להיות חלק מצוות המקום, בניגוד למטפלות בבתים אשר מתנהלות בגפן מול הקשיש הסיעודי, הרי שבבית האבות המטפלת זוכה לעבוד יחד עם עובדים נוספים וליהנות מחברה חשובה.

רווחה – צוות בית האבות, אשר כולל את המטפלות הסיעודיות, נהנה מאירועים שונים, טיולים וימי כיף והטבות שונות (כנהוג באותו מוסד).

חסרונות

גובה השכר – בדומה לעבודה בחברות סיעוד, גם בבתי אבות השכר השעתי הנמוך יחסית המשולם למטפלות סיעודיות מהווה את עקב אכילס של התפקיד החשוב.

עבודה בלילות וסופי שבוע -  בתי האבות פועלים 24 שעות ביממה מה שאומר שחברי צוות צריכים להיות במקום בכל רגע נתון, עקב כך העבודה בבית אבות כוללת עבודה בלילות ועבודה בשבתות וחגים.

טיפול במס' רב של קשישים במקביל – העבודה בבית האבות כוללת התמודדות בעבודה מול מס' רב של קשישים סיעודיים, לכל אחד יש צרכים משלו ובאופן טיפול שונה – זאת בניגוד לעבודה בחברת סיעוד או בבית פרטי אשר מהווה עבודה פרטנית ואף אינטימית המובילה לרוב אף לקשר חברתי בין הקשיש למטפלת הסיעודית.

 

לסיכום: הביקוש הגבוה למטפלות סיעודיות מאפשר מציאת עבודה בתחום במהירות ואף ביעילות. בניגוד למקצועות רבים למטפלת סיעודית קיימת אפשרות לקבוע את היקף העבודה, מיקומה ועוד...ההמלצה שלנו היא תמיד לעבוד דרך חברה או ארגון, כך שגם נהנים משקט ויציבות כלכלית וגם אפשר בשעות הפנאי לעבוד בהחלפת מטפלות קבועות וליהנות מהכנסה משלימה ששכרה בצידה.

 

שיתוף

קרא עוד אודות מטפלות סיעודיות

התמקצעות בעבודה כמטפלת סיעודית

מטפלות סיעודיות

התמקצעות בעבודה כמטפלת סיעודית

קראו עוד
להיות מטפלת סיעודית – עבודה שהיא שליחות

מטפלות סיעודיות

להיות מטפלת סיעודית – עבודה שהיא שליחות

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!