דום נשימה בשינה – האם גם לך זה יכול לקרות? האם אתה חלק מקבוצת הסיכון? | iSavta
דום נשימה בשינה בגיל השלישי
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

בקרב בני הגיל השלישי (בעיקר גברים) מהווה דום הנשימה בשינה את אחת התופעות השכיחות ביותר. על פי רוב התוצאה של דום הנשימה היא נחירה, אך חשוב מאוד לדעת כי בגיל מתקדם לדום הנשימה עלולה להיות השלכות רפואיות חמורות ומומלץ מאוד לפנות לייעוץ רפואי מתאים!

 

מהו דום נשימה?

 

דום נשימה היא למעשה תופעה בה מתרחשת הפסקת נשימה בעת השינה, הפסקת נשימה זו נוצרת כתוצאה מצניחת בסיס הלשון והחך אשר חוסמים את מעבר האוויר. הפסקת הנשימה מובילה לירידת חמצן וליקיצה קצרה של הגוף אשר נועדה לחדש את אספקת האוויר לגוף, יקיצה אשר הביטוי המרכזי שלה היא פעולת הנחירה.

 

סימפטומים לדום נשימה

 

הסימפטום המרכזי והבולט ביותר לתופעת דום הנשימה היא הנחירה, מעבר לכך גם יקיצות רבות במהלך הלילה, עייפות כרונית בבקרים ואפילו יובש בפה יכולים להעיד על תופעות דום נשימה. כדאי לדעת גם כי קיים קשר ישיר בין עוצמת הנחירות וחומרת דום הנשימה, ככל שהנחירות עזות יותר כך  גם דום הנשימה חמור יותר.

 

ההשלכות והסכנות של דום הנשימה

 

נתחיל דווקא מן ההשלכות הלא חמורות אך כאלו אשר פוגעות משמעותית באיכות חיי הקשיש – דום הנשימה גורם ליקיצות רבות במהלך הלילה, הדבר פוגע ברצף השינה וגורם לתחושת עייפות גדולה במשך היום. עייפות שכזו מעלה את הסיכון לתאונות במשך היום, לנפילות ועוד...

ההשלכות החמורות יותר הן שתופעת דום הנשימה עלולה לגרום למחלות לב, לסכרת ומגבירה משמעותית את הסיכון ללקות בלחץ דם גבוה ואף בשבץ מוחי.

 

טיפולים בדום נשימה בשינה

 

במידה ואתם חושבים כי יקירכם לוקה בדום נשימה (כאמור, נחירות מהוות סימפטום מרכזי אשר יכול להעיד על התופעה) חשוב להגיע לאבחון והמלצות לטיפול אצל מומחה אף אוזן גרון. כיום קיימים מס' טיפולים אשר הנפוץ בהם  הוא טיפול באמצעות התקן CPAP , התקן בצורת מסיכה לפנים אשר מונע מבסיס הלשון והחך לצנוח ע"י פעולה של הזרמת אוויר. למקרים קלים יותר קיים טיפול בסד מיוחד המותאם למבנה הלסת של הקשיש הסובל מדום נשימה, את הסד מרכיבים על השיניים בטרם השינה והוא למעשה מותיר רווח באזור הלוע ובסיס הלשון ומונע את חסימת מעברי האוויר.  חשוב לדעת כי גם מעבר להרגלים בריאים יכולים לתרום רבות למניעת דום נשימה – בדגש על הפחתת משקל לסובלים ממשקל יתר, הפסקת עישון וצמצום צריכת אלכוהול.

 

סכנת הבושה

 

מחקרים מלמדים כי גם בקרב נשים וגם בקרב גברים קיימת תחושת בושה בלהודות שהם סובלים מנחירות. כתוצאה מכך רבים ממתינים עם פנייה לייעוץ רפואי רק לאחר שהתופעה מחמירה מאוד – מה שכמובן יותר מצב בו גם הטיפול יותר מורכב. חשוב לומר לקשישים כי מדובר בתופעה רפואית אשר יכולה להוביל לתופעות חמורות ואין להם במה להתבייש בפנייה לייעוץ רפואי!

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!