סוגים שונים של דיור לגיל הזהב | iSavta
דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מי שמחפש מידע על פתרונות דיור לבני גיל הזהב וודאי שם לב לכך שנעשה שימוש בביטויים שונים: בתי אבות, דיור מוגן, בית הורים ועוד. השימוש בביטויים ובמושגים השונים עלול לבלבל מעט את מי שהתחום הזה חדש לו ולכן ראוי להסביר בקצרה מה עומד מאחורי כל אחד מהמושגים הללו. למרות שבשורות הבאות יוגדר באופן כללי כל אחד מהביטויים שבהם נעשה שימוש חשוב לציין שהגבולות ביניהם אינם תמיד ברורים, בעיקר לגבי ההבדלים – המאוד לא מוחלטים – שבין דיור מוגן ובין בית אבות.

בית אבות: באופן כללי מדובר במקום שנועד למגורים של קשישים; מקום שלצד המגורים מספק גם שירותים שונים ופעילויות שונות. כפי שנראה להלן ישנם סוגים שונים של בתי אבות. אין ספק שהביטוי הזה אוצר בתוכו מעט מההיסטוריה של הדיור שנועד לבני גיל הזהב. הביטוי הזה נושא עימו, כך נדמה, מעט קונוטציות שליליות ומטען לא חיובי. עם זאת חשוב לזכור שכיום בית אבות אינו דומה למה שהוא היה פעם וההבדל בינו ובין דיור מוגן הוא פעמים רבות סמנטי בלבד.

בית הורים: עוד שם לבית אבות שנועד להזכיר לנו שגם אמהות זקוקות לדיור מוגן. ייתכן וגם ביטוי זה נועד לבדל בין המקומות שהיו קיימים בעבר לבין פתרונות הדיור שמוצעים בימינו לבני גיל הזהב.

בית אבות לעצמאיים: מקום מגורים שנועד עבור דיירים שהינם עצמאיים, דהיינו דיירים שיכולים לקיים שגרה יום יומית מבלי צורך בטיפול רפואי קבוע, השגחה רפואית או סיוע בביצוע מטלות שגרתיות.

בית אבות סיעודי: ישנם קשישים שסובלים ממחלות שונות ובגלל גילם המתקדם הם צריכים לקבל טיפול רפואי שוטף ולעיתים גם השגחה אישית רצופה; עבורם נועד בית אבות זה. בבית אבות מהסוג הזה ישנו צוות רפואי קבוע והוא פועל באישור ותחת פיקוח של משרד הבריאות.

בית אבות לתשושי נפש: בדומה לבית האבות הסיעודי זהו דיור מוגן שנועד לדיירים שאינם עצמאיים. במקרה הזה מדובר בקשישים שסובלים ממחלות שונות שגורמות דמנציה לסוגיה וישנה פגיעה חמורה ביכולות הקוגניטיביות שלהם. בית אבות זה מעניק את ההשגחה והטיפול הנדרשים לדיירים אלה.

בית אבות משולב: בבית אבות מהסוג הזה משולבות כמה מחלקות. מדובר במחלקות שונות שנועדו לטפל במצבים רפואיים ופיזיים שונים. ניתן לדבר על בית אבות שמותאם לשלבים שונים: הדייר העצמאי מוצא שם את מקומו כשהוא במצב גופני ונפשי שמאפשר זאת. במידה וחס וחלילה מצבו מתדרדר הוא איננו נאלץ לעבור למקום מגורים אחר אלא יכול פשוט לעבור למחלקה אחרת מבלי להיות מנותק ומופרד מהסביבה המוכרת ומהשכנים והמכרים שלו. כך נוצר רצף מגורים עבור הדייר ויציבות מתמשכת, עד כמה שניתן, גם במידה וישנה התדרדרות במצב הרפואי.

דיור מוגן: כיום, כאשר נעשה שימוש בביטוי "דיור מוגן" הכוונה היא למקום מגורים שנועד לדיירים עצמאיים בני גיל הזהב שמבקשים לעבור אל סביבת מגורים מוגנת, תומכת ומעשירה. דיור מוגן מציע, על פי רוב, לא רק דירה או כל מתחם מגורים אחר אלא הרבה יותר מכך. במקומות מגורים אלה ניתן למצוא שירותים שונים משירותי כביסה ועד מיני מרקט ומחדרי אורחים ועד שירותי ניקיון ושמירה. דיור מוגן גם מאפשר ליהנות ממגוון פעילויות: מבריכת שחייה ועד ספרייה ומחדר כושר עד בית קפה. מדובר, אם כן, בסביבת מגורים מלאה שמצד אחד מותאמת לצרכים של בני גיל הזהב ומצד שני מבטיחה להם את מלוא העצמאות שאותה הם רוצים לשמר.

שיתוף

קרא עוד אודות בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

קראו עוד
בית אבות לילדים אוהבים

בתי אבות

בית אבות לילדים אוהבים

קראו עוד
כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

בתי אבות

כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

קראו עוד
בתי אבות - אפשר להזדקן בכבוד

בתי אבות

בתי אבות - אפשר להזדקן בכבוד

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!