כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן | iSavta
כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

מה זה דיור מוגן? למי זה מתאים? כמה זה עולה? ומפני מה הוא מגן? על שאלות אלו ועוד, במאמר שלפניכם.

מה זה ולמי זה מתאים?

ראשית דבר, דיור מוגן הוא מקום מגורים מיוחד ומשותף, שמתאים לבני גיל הזהב, אשר מעוניינים לנהל אורח חיים פרטי ועצמאי בקרבת אוכלוסייה בת גילם, בין אם בגפם ובין אם יחד עם בן או בת זוגם. כיום, ישנם בתי דיור מוגן רבים שמציעים רמת חיים גבוהה מאוד, לא אחת גבוהה הרבה יותר מהחיים להם היה זוכה האדם המתבגר בביתו הפרטי. דיור מוגן ברמה כזו כולל בדרך כלל חדרים, ממש כמו של בית מלון, בגדלים שונים, אפילו בני שלושה חדרים, לובי כניסה מפואר עם פינות ישיבה ומנוחה, שירותי רפואה צמודים, קפיטריה, חדר כושר, ספרייה, חדר אוכל עשיר, חוגים ופעילויות מכבסה צמודה, שירותי ניקיון ולעתים אפילו בריכה ומרכז ספא צמוד.

כמה זה עולה?

המחירים של הדיור המוגן משתנים ממקום למקום ומשתנים כמובן בהתאם לשירותים אותם תרצו לרכוש, כמו למשל גודל שטח המגורים הפרטי, שירותי הניקיון והכביסה שתרצו וכדומה.

ברמת העיקרון ניתן לתחום את העלויות ולומר שהן נעות סביב שבעת אלפים שקלים לחודש ועד כעשרים אלף שקלים, במסלולים שונים ומגוונים.

ישנם מסלולי תשלום רבים, ישנם מבוגרים שמגיעים עם חסכון משמעותי וממנו הם יכולים לערוך הסדר תשלומים קבוע וישנם מבוגרים שחסרים את ההון העצמי הזה ועבורם יש פתרונות אחרים כמו למשל משכנתא הפוכה.

משכנתא הפוכה היא שיטה בה מעביר הקשיש את כל הזכויות על הנכס הפרטי שלו לידי בנק מסוים וזה משלם לו מדי חודש סכום קבוע עד ליום מותו, כאשר בבוא היום, תהיה הדירה שייכת לבנק במלואה. זוהי שיטה נפוצה בקרב קשישים חסרי הון עצמי אשר עדיין רוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומחיי חברה עשירים.

מפני מה הוא מגן?

ראשית דבר, העובדה שמבוגרים רבים סובלים בעיקר משעמום, מבדידות ומבעיות בריאותיות מקבלת מענה מושלם בבתי הדיור המוגן. הדיור המוגן מרוכז בדרך כלל בבניין אחד או המתחם מגורים אחד, המוגן במערכת אבטחה ושמירה מוקפדת. המגורים המשותפים בו כוללים לרוב שירותי רפואה צמודה שנותנת מענה מהיר לכל בעיה וכמו כן לקשישים סיעודיים ניתן לשלב מטפל סיעודי צמוד.

הקשיש אשר אינו חי בגפו, זוכה לחיי חברה עשירים, לקבוצת שווים בני גילו, לפעילויות מגוונות, לארוחות חמות ומסודרות, לטיפול רפואי צמוד והולם, לאנשי שירות במהלך כל היממה ולשאר שירותים מופלאים אשר אנחנו כילדים וכבעלי משפחות פרטיות משלנו, מתקשים מאוד להעניק לו.

שיתוף

קרא עוד אודות בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

קראו עוד
בית אבות רק למי שאוהבים באמת

בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

קראו עוד
בית אבות לילדים אוהבים

בתי אבות

בית אבות לילדים אוהבים

קראו עוד
בתי אבות - אפשר להזדקן בכבוד

בתי אבות

בתי אבות - אפשר להזדקן בכבוד

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!