מטפל סיעודי זר או מעבר לבית אבות - דילמה לא פשוטה עליה ננסה לענות במאמר זה | iSavta
מטפל סיעודי זר או מעבר לבית אבות?
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

משפחות רבות מגיעות לנקודה בה עולה לאוויר השאלה – 'מהי מסגרת הטיפול הטובה ביותר עבור ההורים?'  - האם להישאר בבית, בקהילה ולשכור שירותי מטפל או מעבר לבית אבות / דיור מוגן אשר מהווה מסגרת עוטפת ייעודית לבני הגיל השלישי ומעניקה פתרונות (הן טיפוליים והן חברתיים). מצד אחד זה נשמע כמו פתרון אידאלי,  אך מעבר זה עלול לגרום למשבר נפשי ורגשי מורכב מאוד אצל הקשיש, אשר נאלץ להיעקר מביתו ומהסביבה המוכרת לו. באופן עקרוני אנו מאמינים בגישת הטיפול האינטגרטיבי המאפשרת ליצור מעטפת סביב המטופל בביתו, אך במקרים מסוימים אין ברירה אלא לעבור לבית אבות / מחלקה סיעודית כלשהי.

 

העקרון המנחה

העקרון המנחה המרכזי בבחירת המסגרת הטיפול הוא טובת הקשיש, או במילים אחרות – מהי הדרך בה הקשיש יזכה לסביבה הטובה ביותר עבורו. לא אחת משפחות מלאות כוונות טובות, אשר רוצות להשאיר את הקשיש בביתו, קרוב אליהן, גורמות (כאמור מתוך כוונות טובות) לפגיעה באיכות הטיפול בקשיש כיוון שביתו אינו מותאם לצרכיו. או מצד שני משפחות המעבירות את יקיריהן למסגרת בית אבות או דיור מוגן, מבלי להיוועץ עמם ועם גורמים מקצועיים קודם לכם, מתוך כוונה טובה שנועדה להעניק לו פתרונות טיפוליים וחברתיים אך בפועל גורמת לקשיש למשבר נפשי וחברתי, עם השפעות מרחיקות לכת על בריאותו ואיכות חייו.

 

חשיבות הייעוץ מקצועי

חשוב מאוד להבין כי במקרים בהן עולה השאלה על הפרק המשפחה אינה יכולה באופן טבעי להביט על המצב בכללותו בצורה אובייקטיבית ויש צורך מהותי וחיוני לפנות לייעוץ מקצועי אשר יכול להבין את הסיטואציה לעומק ולסייע לכם להגיע אל הבחירה הנכונה ביותר עבור יקירכם. ישנן שאלות כה רבות העולות בתהליך – הכל ממצבו הקוגנטיבי של הקשיש, דרך מצב הבריאותי ורמת ההשגחה הנדרשת, מה רצונו שלו עצמו, האם הישארות בבית יכולה להטיב או שמא לסכן את הקשיש? ההמלצה שלנו היא חד משמעית – אל תבצעו החלטה כה משמעותית ואפילו קריטית מבלי להיוועץ בגורמים מקצועיים.

 

הקשיים השונים בכל כיוון

רבים נוטים לשכוח כי גם כניסה של מטפל זר לחייו של הקשיש מהווה צעד לא פחות מאשר דרמטי בחייו. זהו השלב בו הוא ממש מאבד את עצמאותו והופך להיות תלוי באדם אחר וההבנה הזו ועוד יותר הקבלה שלה היא קשה מאין כמוה. מה גם שמדובר בהכנסת אדם זר לבית ולחיים באופן קבוע.

גם מעבר לבית אבות הוא מהלך דרמטי ומשמעותי על חיי הקשיש, לעזוב את הסביבה המוכרת, את הבית ואת הקהילה ולפתוח חיים חדשים במקום זר בשלב כה מאוחר של החיים יכול להוביל לדיכאון ומשברים נפשיים עמוקים.

 

חשיבותו של תהליך

בין אם בחרתם בשכירת שירותי מטפל זר או בין אם הוחלט על מעבר לבית אבות או דיור מוגן חשוב מאוד לבצע את המעבר בהדרגתיות ולא בחדות. חשוב כי תהיו שם לאורך כל הדרך ותלוו את יקירכם ותעניקו לו את התחושה שהכל נעשה בשבילו, עבורו ולטובתו. במקרים רבים קשישים חיים עם התחושה כי שכירת מטפל זר או מעבר לבית אבות היא הדרך של ילדיהם פשוט 'להיפטר' מהם ומהטיפול בם. זו תחושה קשה מאוד שיכולה להוביל להתדרדרות נפשית ובריאותית של הקשיש. עשו הכל בצורה מבוקרת והדרגתית, כזו אשר מעניקה לקשיש את תחושת הביטחון שתמיד שם בשבילם וכל הצעדים שאתם עושים הם רק עבורם ולמענם.

 

ייעוץ, ייעוץ ושוב פעם ייעוץ

נחזור ונדגיש – אל תבצעו החלטות כה הרות גורל מבלי להיוועץ בגורמים מקצועיים  - שלא יהיה לכם צל של ספק: כל החלטה שלא תבצעו היא בעלת השלכות מהותיות על חיי יקירכם, וחשוב להגיע להחלטה אשר תעניק להם את איכות הטיפול ובעיקר את איכות החיים הטובה ביותר.

 

שיתוף

קרא עוד אודות בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

קראו עוד
בית אבות רק למי שאוהבים באמת

בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

קראו עוד
בית אבות לילדים אוהבים

בתי אבות

בית אבות לילדים אוהבים

קראו עוד
כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

בתי אבות

כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!