תשלום אגרת עובד זר | הוצאות בהעסקת עובד זר | iSavta
עובדים זרים: כמה זה יעלה לנו
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

העלות של העסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד מתחלקת בין כמה תחומים: המדינה, גורמים פרטיים שעוסקים בהשמת עובדים זרים והעובד עצמו. להלן נסכם בקצרה את התשלומים שעלינו לשלם לכל אחד מהגורמים הללו. אין בכוונתנו לקבוע מהו המחיר המדויק של העסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד – בעיקר בכל הנוגע לשאלת המשכורת שקשה לתת לגביה תשובה חד משמעית – אלא רק לתת לקורא מושג כללי על העלויות הכלולות בהעסקת מטפל סיעודי זר.

תשלומים למדינה 

 

המדינה גובה שתי אגרות ממי שמבקש להעסיק עובד זר בתחום הסיעוד או בכל תחום שהוא

אגרת העסקת עובד זר סיעודי

 

 290 ₪ (נכון לזמן כתיבת השורות הללו)אגרת העסקת עובד זר שגובה משרד התעסוקה, המסחר והתשתיות. התשלום הינו עבור בקשת אישור להעסקת עובד זר ויש לשלם אותו עם הגשת הבקשה. כמו כן יש לשלם אגרה זו בכל פעם שמבקשים לחדש את רישיון ההעסקה של עובד זר.

תשלום תמורת בקשת אשרה לעובד זר

 

 170 ₪ (נכון לזמן כתיבת השורות הללו) שגובה משרד הפנים (רשות האוכלוסין וההגירה). התשלום הינו עבור בקשה להסדיר אשרת שהייה ועבודה לעובד זר שכבר התקבל אישור להעסקתו.

תשלום נוסף שהמדינה עשויה לגבות במקרים מיוחדים הוא תשלום עבור מבחן תלות. כאשר מגישים בקשה להעסקת עובד זר בתחום הסיעוד עבור קשיש שזכאי לגמלת סעד אחד מהתנאים הוא עמידה במבחן תלות שנערך על ידי הביטוח הלאומי. במקרה שכזה משלמים עוד 280 ₪ עבור מבחן התלות.

תשלומים לגורמים פרטיים

 

המדינה אחראית על מתן אישור העסקת והבאת עובדים זרים לארץ אך מי שמטפל בהבאתם של העובדים ובהשמתם הן הלשכות הפרטיות להשמת עובדים זרים. לשכות אלה רשאיות על פי חוק לגבות תשלומים משני סוגים בלבד:

עמלת השמה: תשלום עבור הטיפול במציאת, בהבאת ובהשמת עובד זר בתחום הסיעוד. לפי החוק לא ניתן לגבות יותר מ-2000 ₪ תמורת השירות הזה.

תשלום חודשי עבור טיפול שוטף בלקוח: עזרה בפיתרון בעיות, ייעוץ והכוונה ושאר שירותים שוטפים. התשלום מוגבל לסכום שלא יעלה על 75 ₪.

כפי שציינו במקומות אחרים: במידה והלקוח מצא בעצמו עובד זר שלא דרך הלשכה הרי שהוא פטור מתשלום עמלת ההשמה. לעומת זאת, לפי החוק יש לרשום עובדים זרים בלשכה מורשית ולכן התשלום עובר הטיפול החודשי הוא למעשה הוצאת חובה שכל מי שמעסיק עובד זר חייב בה.

תשלומים לעובד עצמו

 

העסקת עובדים זרים מוסדרת על ידי המדינה ויש להעסיק את העובד בהתאם לחוקי התעסוקה והתקנות שנקבעו בחוק. התשלומים שמגיעים לעובד הזה הם:

משכורת חודשית: מבלי להיכנס לדיון ארוך בסכום המדויק שאותו יש לשלם נציין רק שמדובר בנושא שעדיין לא הובהר לחלוטין מבחינה חוקית ושעדיין יש בו גישות שונות שמתבססות על פרשנויות שונות לחוק, לפסיקות בתי המשפט ולנהוג בשטח. כיום מקובל שמטפל סיעודי מקבל 130% משכר המינימום הקבוע בחוק ומהסכום הזה ניתן לנכות עד 25% על הוצאות כלכלה ומגורים כיוון שהמטפל חי בבית הקשיש; סה"כ כ-4000 ₪ לחודש. 

חשוב לציין שסכום זה נועד רק לתת סדר גדול כללי בדבר העלות וההוצאה על העסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד.

 במאמר נפרד נבחן לעומק את השאלה של המשכורת שאותה צריך לקבל עובד זר מהמעסיק. על כך יש להוסיף הוצאות נוספות שיש לדון לגביהן: ביטוח רפואי, ביטוח לאומי, דמי הבראה, ימי חופשה וכן הלאה.

כמו כן יש מקום להעניק בונוסים לעובדים כדי להגביר את המוטיבציה שלהם ולעודד השקעה ועבודה טובה. את גובה הבונוסים הללו – שאינם חייבים להיות כספיים כמובן – ייקבע כל מעסיק בהתאם ליכולתו ולטעמו.

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!