הנחיות וכללי בטיחות בסיסיים לתקופת הקורונה | ISavta.co.il | iSavta
כללי בטיחות בסיסיים לתקופת הקורונה
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

מגפת הקורונה מהווה סכנה ממשית על האוכלוסייה המבוגרת בחברה. הקלות בה הנגיף מועבר בשילוב עוצמת הפגיעה שלו על בני הגיל השלישי מחייבת את כולנו להיזהר ולהישמר בבואנו במגע עם אדם מבוגר. ריכזנו עבורכם את כללי הבטיחות הבסיסים ביותר על מנת שנוכל לשמור על עצמנו ועל היקרים לנו מכל מוגנים, בעיקר כאשר ישנה מטפלת סיעודית מעורבת בסיפור.

 

עטו מסכה

עטיית מסכת פנים אשר מכסה את הפנים ואת האף מצמצמת משמעותית את העברת הנגיף באמצעות טיפות הניתזות לאוויר. המסכה מונעת את יציאת הטיפות מחוץ למסכה ובד בבד מצמצמת את נשימת של רסיסי טיפות שכאלו. יש להדריך את המטפלת על עטיית מסכה בקרבת המטופל, בעת הכנת האוכל ובעת הטיפול. 

 

לבישת כפפות

יש להשתמש בכפפות אם המטופל או המטפלת יוצאים מהבית ונעזרים / נוגעים במעקה או באלמנטים אחרים העלולים להיות מזוהמים. במקרה כזה יש להסיר את הכפפות מהר ככל האפשר, ולרחוץ ידיים היטב.

 

רחיצת ידיים

על המטפל לרחוץ ידיים עם מים וסבון בתדירות גבוהה (כל חצי שעה ובכל פעם שיצא מהבית לכל צורך או טיפל במוצרים שהגיעו מבחוץ), במיוחד לפני על מגע עם המטופל. מומלץ, גם למטפל וגם למטופל, להקפיד על ניגוב יסודי במגבת אישית נקיה, שתוחלף לפחות פעם ביום (או במגבת חד פעמית) ובנוסף - למרוח לאחר הרחצה מעט קרם לחות מאחר והרחצה החוזרת ונשנית עלולה לגרום לפציעת העור / לפטרת (תודה לד״ר אורקין).

 

צמצום החשיפה החיצונית של המטופל והמטפלת

מכיוון שהמטופל והמטפלת שוהים אחד לצד השנייה במשך מרבית שעות היום, הסיכון העיקרי הינו הדבקות מגורם חיצוני. יש לוודא שהמטפלת שוהה בחוץ זמן קצר ככל האפשר, כדי להמנע מהדבקות. כמובן שיש להקפיד על שהות בחוץ עם מסכה וכפפות. לאחר חזרתה מומלץ מאד לבצע חיטוי יסודי, כולל של הבגדים. במידת האפשר, מומלץ מאד לבצע משלוחים. אם המטופל יוצא החוצה להתאווררות, יש להקפיד על ריחוק ואמצעי מיגון, ועל שהייה מינימלית מחוץ לבית.

 

שמרו מרחק

הנגיף מועבר דרך מערכות הנשימה של אדם אשר נבדק בנגיף, שיעול או עיטוש מהווים את הדרכים העיקריות בהן מועבר נגיף הקורונה ושמירת מרחק 2 מטרים מאדם אחר מעניקה מרחק בטוח מחלקיקי הטיפות הניתזות אשר עלולות להכיל את הנגיף.  במקרים שהדבר לא ניתן יש לצמצם את המגע ככל שניתן וכמובן ללבוש מסכה וכפפות הגנה. 

 

התנהלות נכונה

מעטו לגעת עם ידיים שלא עברו חיטוי בפה, באף או בעיניים. בנוסף בשטחים ציבוריים חשוב לצמצם מגע עם משטחים חשופים שידוע שאנשים מרבים לגעת בהם – כפפות יכולות להיות פתרון נהדר למרחב הציבורי. מרגישים צורך להתעטש או להשתעל? השתעלו אל תוך החלק הפנימי של המרפק ולא לחלל הפתוח. 

 

אחריות אישית

אם אינכם מרגישים טוב, אם יש לכם חום או אפילו רק שיעול – שימרו מרחק מאנשים אחרים ועל אחת כמה וכמה שאין לשהות ליד אדם מבוגר כאשר אינכם חשים בטוב. זה מצב אשר יכול ממש להעמיד את יקירכם בסכנה ממשית. אם המטופל או המטפלת אינם חשים בטוב, יש ליצור קשר מיידי עם רופא המשפחה.

 

נחזור ונדגיש את ההתנהלות הנכונה – במיוחד ליד בני הגיל השלישי!

מידע נוסף על נגיף הקורונה ניתן לקבל באתר משרד הבריאות

קראו גם: השפעת נגיף הקורונה על עובדים זרים לסיעוד

* מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

 

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!