בטיחות אש בבית: להיזהר כמו מאש | iSavta
בטיחות אש בבית: להיזהר כמו מאש
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

החורף בישראל הוא, אמנם, לא חורף קשה וארוך כמו באירופה אבל הימים, ובעיקר הלילות, הם קרים ולא נעימים לכולם ועל אחת כמה וכמה עבור קשישים, שזקוקים ללבוש חם, לכיסוי ולחימום הבית באופן קבוע על מנת להישאר בריאים ולא לחלות. העובדה כי השימוש בצריכת החשמל ובמקורות חום עולה במהלך חודשים ארוכים מגבירה גם את הסכנות והכשלים הבטיחותיים שעלולים להיגרם עקב שימוש לא מבוקר ולא נכון במכשירים ובמוצרי חשמל, גז ואש ועל כך יעסוק מאמר זה.

 

אחת הסכנות המרכזיות, בכל בית ובעיקר בבית עם קשישים או ילדים קטנים, הוא השימוש בתנורי גז (תנור סלילים) המפיץ חום רב ועלול לגרום להתלקחות מהירה כאשר הוא נמצא בקרבת וילונות, בדים, בגדים ומצעים. בגלל העלות הנמוכה יחסית של תנורי הגז והעובדה כי הם מכשירים ותיקים בשוק, הם נמצאים בהרבה מאוד בתי קשישים ולכן חשוב להקפיד, באם אין אפשרות לספק לקשיש מוצר חלופי ובטיחותי יותר, להרחיק את התנור מאותם חפצים דליקים ולוודא כי ישנו חלון או פתח שנשארים פתוחים לשם אוורור הבית ומתן אפשרות לעשן שמיתמר לצאת החוצה.

 

בשל העובדה שהפסקות חשמל, פתאומיות ויזומות, הן נפוצות מאוד בתקופת החורף, חשוב לספק לקשישים תאורת חירום כמו פנס ולהשתדל שלא להשתמש בנרות ובכל מקור של אש גלויה שעלולה לגרום להתלקחות.

המלצה חמה (תרתי משמע) נוספת היא להשתמש ברדיאטורים ניידים או בתנורי חימום הנכבים באופן אוטומטי במקרים של נפילה ובכל מקרה להקפיד להשתמש אך ורק בגופי חימום מאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי, וניתן לזהות מכשירים מאושרים ומפוקחים כאשר יש עליהם את הלוגו הזה:

מספר המלצות נוספות להתנהלות בטוחה בסביבת אש וחשמל בתקופת החורף ובכלל:

 

  • יש לכבות את התנורים הניידים וכל מכשיר חשמלי, כיבוי אש גלויה וכיבוי כיריים לבישול לפני השינה או יציאה מהבית, אפילו לזמן קצר.

  • יש להקפיד שלא לחבר מכשירי חשמל רבים על שקע חשמלי אחד, כדי למנוע עומס יתר וכשל מערכתי בחשמל העלול להביא לדליקה ולהתחשמלות.

  • כאשר משתמשים בסדין, בשמיכה או בכרית חשמליים, אין לקפלם כשהם מחוברים לחשמל, כדי למנוע קצר או שריפה.

  • במקרה של כבל סדוק או שחוק במכשיר חשמלי, או שהכבל מתחמם לאחר הפעלתו, אסור להשתמש בו וכל ניסיון לתקן או להחליף את הכבל, עלול להסתיים באסון. יש לפנות לבעל מקצוע מורשה.

 

בטיחות אש וחשמל, במיוחד בדירות ובבתים בהם ישנם ילדים או קשישים, היא חיונית וחשובה ביותר מפני שכל התנהלות לא נכונה עלולה לגרום לטרגדיה ולתוצאות הרות אסון. הקפדה על הכללים, השגחה ודאגה תמידית לכך שהכל יהיה תקין ובטוח לשימוש תבטיח לכם, וליקיריכם, חורף חם ובריא.

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!