הפגת בדידות בימי הקורונה אצל קשישים והגיל השלישי | iSavta
הפגת בדידות בימי הקורונה אצל הגיל השלישי
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

בדידות וקורונה בגיל השלישי

 

אוכלוסיית הקשישים נמצאת בסיכון גבוה במיוחד בחשיפה לנגיף הקורונה ועל כן היא נקראה להישאר מסוגרת בביתה עם צמצום מגע עד כמה שרק ניתן מהמשפחה בפרט והסביבה בכלל. תחושת הבדידות בשל הניתוק הכמעט מוחלט מהסביבה ומאנשים מהווה סכנה גדולה לא רק על איכות החיים אשר גם כך נפגעה בשל ההיסגרות בבתים אלא אף יכולה לפגוע בבריאות עצמה – הן הנפשית והן הפיזית ועל כן עלינו לסייע ליקירנו למזער את תחושת הבדידות ולצלוח את התקופה המורכבת הזו.

 

מה בעצם ניתן לעשות אם אי אפשר לבקר את יקירנו המבוגרים?

 

נכון שביקור, חום ומגע אנושי זה הדבר הכי חשוב למאבק בבדידות אבל גם במצב של בידוד אפשר לעשות לא מעט!

שמירה על קשר – התקשרו לא רק מדי יום אלא גם כמה פעמים ביום אל יקירכם, אם הדבר ניתן בצעו שיחות וידאו המוסיפות מימד נוסף של קרבה לשיחה. העניקו ליקירכם תחושה שאתם חושבים עליהם תמיד ונמצאים שם עבורם גם מרחוק. 

חברו אותם אל הנכדים – כאשר יש ליקירכם במשפחה נכדים צעירים (ו/או מכרים אהובים) קשרו בינם לבין יקירכם המבוגר, הפתיעו בשיחות, בסרטונים – היו יצירתיים וגרמו להם לחייך והרבה. 

מצאו תעסוקה משותפת מרחוק – באמצעות אפליקציות שונות ניתן לבצע פעילויות משותפות גם מרחוק (כמובן במקרים בהם הדבר ניתן לביצוע), אפשר להיות יצירתיים במיוחד ולהציב מצלמה על שולחן האוכל ולתאם ארוחה משותפת בה אמנם כל אחד אוכל בביתו אך משוחח וצופה בבני המשפחה בזמן אמת, אפשר אפילו לצפות בתוכניות טלוויזיה יחדיו.

משלוחים בהפתעה – הפתיעו את יקיריכם המבוגרים במשלוחים מפתיעים עד דלת הבית: פרחים, עוגה או כל דבר שאתם יודעים שהם אוהבים וישמחו לקבל. אין כמו משלוח מפתיע לגרום לכל אדם לדעת שהוא אהוב ושחושבים עליו תמיד. 

 

קורונה וקשישים סיעודיים בהסגר

 

במקרים של קשישים סיעודיים אשר להם מטפל צמוד כדאי ומומלץ לרתום גם את המטפל לפעילויות משפחתיות מרחוק – לא רק כדי שיסייע ליקירכם בצד הטכני אלא אף לכלול אותו באופן פעילויות ומשותפות ולתת לו תחושת שייכות ואכפתיות אשר מסייעת גם למטפל להתמודד עם תקופת ההסגר והבדידות ובכך בעצם מאפשרת לו להמשיך ולהעניק טיפול מסור. 

 

נגדיש כי חובה לשמור על כללי הזהירות והבטיחות של משרד הבריאות ולא להגיע לביקורים שלא לצורך – הדבר מסכן ממש את יקירנו המבוגרים. התקופה הזו מעניקה לכולנו הזדמנות להבין עד כמה מורכבים חייהם של המבוגרים בחברה ועד כמה חשוב לשמור גם בימי שגרה על קשר רציף וקבוע. 

 

למידע נוסף בנושא ראו גם: השפעת נגיף הקורונה על מטפלים זרים לסיעוד



שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!