טיפול סיעודי בבית, בעזרת משפחה או מטפל סיעודי | iSavta
טיפול סיעודי בבית
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

ראשית נקדים ונפריך אמונה רווחת בקרב הציבור: טיפול סיעודי לא מיועד רק לקשישים, אלא למטופלים בכל הגילאים שמסיבה כזו או אחרת זקוקים למטפל סיעודי שדואג לצרכיהם הבסיסיים במידה כזו או אחרת, תלוי במצבו הבריאותי של המטופל ובמידת התלות שלו בבני משפחתו או במטפל. כיום קופות החולים וחברות הביטוח מציעות כיסוי של ביטוח סיעודי לפעמים כבר מגיל שלוש ומעלה, כאשר הביטוחים משתנים בהתאם לכיסויים השונים והעלויות שלהם.

 

בהתאם לכתוב למעלה, מטופלים סיעודיים רבים מגיעים משכבות גיל שונות, ובהם בעלי מוגבלויות כתוצאה ממחלות כגון אלצהיימר, פרקינסון, סרטן או טרשת נפוצה. מטופלים נוספים שזקוקים פעמים רבות לטיפול סיעודי בבית הם אוטיסטים, בעיקר ילדים, ילדות ובני נוער הסובלים מדרגות שונות של אוטיזם, פגועי מוח, הן כתוצאה ממום מולד והן כתוצאה מתאונה או פגיעה אחרת.קטגוריה נוספת הינה מגוון רחב של חולים ונכים בדרגות שונות שלא זקוקים לאשפוז שוטף בבית חולים ויכולים לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר בעזרת בני משפחה או מטפל סיעודי שמלווים אותם במהלך שגרת יומם בבית ומחוצה לו. מובן שעל אוכלוסיות אלה אפשר להוסיף את המטופלים הקשישים, שמהווים את הרוב המוחלט באוכלוסיה הזקוקה לעזרת מטפלים סיעודיים אם באופן צמוד ושטוף ואם לכמה שעות בלבד מדי יום ולצורך עזרה במטלות שגרתיות כגון רחצה, לבוש או טיול מחוץ לבית.

יתרונות

לטיפול סיעודי בבית יש יתרונות לא מבוטלים על פני טיפול סיעודי בבית אבות או מוסד סיעודי אחר, כמובן אם המשפחה יכולה ורוצה להירתם לטובת המטופל או יכולה להרשות לעצמה מטפל או מטפלת סיעודית במשרה מלאה. אפילו במקרה כזה, החיסכון הכספי לעומת אשפוז מלא הוא משמעותי ואינו מבוטל. למרות אי הנעימות שבכריכת חיסכון כספי עם בריאותם של בני משפחה – אי אפשר להתעלם מהעובדה שטיפול סיעודי הוא מורכב, יקר ורוב המשפחות יתקשו לעמוד בו, אפילו בעזרת תגמולים מביטוח סיעודי של חברת ביטוח או קופת חולים, שכאמור לא מכסים את כל העלויות ולא את כל מקרי הפגיעה האפשריים.

פרט לצמצום העלויות, טיפול סיעודי טוב במרבית הפעמים ויעיל יותר, בין השאר בגלל הגורמים הבאים:

  • שהייה בקרב המשפחה מונעת בדידות ועוזרת למטופל בכך שהוא או היא נמצאים בסביבה אוהבת ותומכת, ולא במקום או מוסד שעלולים להיתפס כמנוכרים.

     

  • מטופלים סיעודיים בבית נוטים להרגיש חופשיים יותר לנצל את זמנם הפנוי כפי ראות עיניהם ולא לפי שעות ביקורים או חוקים נוספים שמוסדות סיעוד נוטים לאכוף על המטופלים בהם.

     

 

התאמת הבית למטופל סיעודי

בהתאם לרמת הנכות או הלקות של המטופל, הוא או היא עשויים להיזקק לעזרים נוספים כגון מעקה בשירותים ובמקלחת, מעלית לקומת עליונה, מיטת טיפולים מיוחדת, מכשור רפואי כגון חמצן ועזרים נוספים שאת חלקם ניתן להשאיל (למשל כסאות גלגלים) ואת חלקם יש לרכוש במיוחד עבור המטופל – יש להביא גם את זה בחשבון לפי שמחליטים אם להשאיר חולה סיעודי בבית. לפחות לחלק מהעזרים הרפואיים נדרשת גם הכשרה בסיסית לתפעולם, וזה גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הכללי.

לצד כל האמור לעיל, לא כל מטופל סיעודי יכול להישאר בביתו, ולעיתים רופא יכול לקבוע כי נדרש אשפוז, אם בבית חולים ואם במוסד אחר. במקביל וכפי שהוזכר למעלה, לא כל משפחה יכולה להרשות לעצמה את העלויות (הרגשיות והכספיות) הנלוות לטיפול סיעודי בבית.

ראו גם: איך להתכונן לבואה של מטפלת סיעודית חדשה

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!