מטפלת פיליפינית לסיעוד- כל מה שרציתם לדעת | iSavta
מטפלת פיליפינית לסיעוד - כל מה שרציתם לדעת
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

ההתבגרות שלנו או של ההורים שלנו היא דבר טבעי שאין דרך לעצור ולכן רובנו חיים את היומיום ולא עוצרים לחשוב מה יקרה אחר כך. כשהרגע בו נזדקק לסיוע לביצוע פעולות פשוטות כמו הורדת קרש בשירותים, מעבר משכיבה לישיבה ויציאה לדואר, לבנק או לסופר השכונתי מגיע, הוא מלווה בהרבה חששות, שאלות ואי ודאות. מטרת מאמר זה היא לספק לכם את המידע הרלוונטי לגבי העסקת מטפלת פיליפינית לסיעוד וכיצד מתנהלים בעניין זה מול הגורמים השונים.

 

נראה לי שאמי או אבי זקוקים למטפלת סיעודית, מה עלי לעשות?

 

על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי, בקשה להעסקת עובד זר לטיפול בקשישים יש להגיש ל"יחידת הסמך למתן היתרים לעובדים זרים", במשרד התמ"ת, טלפון 1-700-706-800. האישור להעסקת העובד ניתן בהתאם לדרגת הזכאות שנקבעה לנזקק במבחן התפקוד של הביטוח הלאומי. אם הקשיש זקוק לעזרה סיעודית באופן מיידי,  ועדיין לא הסתיים הטיפול בתביעה לגמלת סיעוד, ישנה אפשרות לקבל, באופן זמני וללא תשלום, שירות טרום סיעוד מחברת סיעוד באזור מגוריו.  על מנת לקבל שירות זה, צריך לפנות למחלקה הסוציאלית בשירותי הרווחה המקומיים או במרפאת קופ"ח או במחלקת הסיעוד בסניפי הביטוח הלאומי, מהם ניתן לקבל רשימה של חברות הנותנות שירותי סיעוד באזור המתאים, ואליהם אפשר לפנות. אם לאחר שיסתיים הטיפול בתביעה (טיפול שנמשך כמה שבועות) תימצא זכאות לגמלה, יוכל התובע, אם ירצה בכך, להמשיך ולקבל את  שירותי הסיעוד מהחברה שאותה הוא כבר מעסיק.

 

שמעתי שאין טובה יותר ממטפלת פיליפינית לסיעוד - האם זה נכון?

 

קשה לבחון, בעין אובייקטיבית, איזו מטפלת טובה יותר או פחות, ובסופו של דבר הכל תלוי בניסיון, באמביציה ובקשר שנוצר בין הקשיש למטפלת שלו. נכון שהתרבות בפיליפינים, כמו במדינות אסייתיות רבות אחרות, היא של דאגה ומתן כבוד למבוגרים ולקשישים ולכן האופי של מטפלת פיליפינית לסיעוד מתאים יותר לעבודה טיפולית מסוג זה.

 

מה עושים עם קשיי השפה והתרבות?

מעטים הישראלים שמדברים פיליפינית, הודית או מולדבית אך מרבית המטפלות הזרות הן בעלות ניסיון וותק בעבודה בארץ ולכן הן רכשו כבר שפה בסיסית לפחות, מה גם שרבות מהמטפלות הפיליפיניות דוברות אנגלית ברמה סבירה וטובה. מתוך ניסיון רב שנים אנו יודעים כי בין הקשישים למטפלות שלהם נוצר קשר מיוחד ותקשורת שמאפשרת להם הבנה עיוורת של הצרכים והדרישות ותוך זמן מועט המטפלת רוכשת גם שפה, גם הבנה של מנהגי הבית והתרבות וגם מיומנויות בישול שערבות לחיכו של המטופל שלה.

 

כמה עולה להעסיק מטפלת פיליפינית לסיעוד?

למרות שמדובר על עובדים זרים ולא על ישראלים, חוק שכר המינימום עדיין חל עליהם ולכן העלות הבסיסית ביותר של מטפלת פיליפינית לסיעוד הוא שכר המינימום של 5,000 ₪ בחודש ולאחר ניכויים שונים כמו שכר דירה, הפרשות וכיוצ"ב הסכום החודשי שמועבר לעובדת הוא כ-4,200 ₪. בנוסף, מגיע לעובדת יום מנוחה שבועי בן 25 שעות עליו תקבל מינימום של 340 ₪ וכל ההפרשות הפנסיוניות הכוללות הבראה, פנסיה וחופשה שנתית. לגבי תעריפים ועלויות אפשר לפנות לביטוח הלאומי או לחברת הסיעוד שלכם.

 

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!