השוואה בין העסקה ישירה להעסקה דרך חברת סיעוד | iSavta.co.il
השוואה בין העסקה ישירה להעסקה דרך חברת סיעוד
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

העסקה דרך חברת סיעוד

 

דרך התעסוקה הנפוצה ביותר בתחום הסיעוד היא עבודה בטיפול סיעודי דרך אחת מחברות הסיעוד הרבות הפועלות בישראל. היתרון הגדול בעבודה בחברת סיעוד היא העובדה כי מדובר במקום עבודה מוסדר, אשר דואג לכל צרכיה של המטפלת – החל מהעברת השכר לחשבונה בזמן, דרך הפרשות סוציאליות משכרה ועד לתחומי הרווחה (כדוגמת שי לחג, אירועי חברה וכדו').

 

היתרונות בעבודה דרך חברת סיעוד

 

בעבודה דרך חברת סיעוד המטפלת הסיעודית יכולה להתרכז בעבודתה בלבד, ללא דאגה למשכורת, לאיתור מטופלים חדשים, לתנאים סוציאליים, לאיתור מטפלת מחליפה בזמן במחלה או יציאה לחופשה ואף לא להכשרות ולסדנאות מקצועיות לשיפור השירות והמיומנויות בסיעוד. 

 

החסרונות בעבודה דרך חברת סיעוד

 

החסרון המרכזי בעבודה דרך חברת סיעוד הוא התעריף השעתי הנמוך (במיוחד כאשר מדובר בתפקיד כה חשוב וחיוני כמטפלת סיעודי, תפקיד הדורש כוחות פיזיים ונפשיים כאחד) אשר נקבע ע"י הביטוח לאומי, תעריף אשר קרוב מאוד לשכר המינימום. חסרון נוסף הוא שבניגוד לתפקידים שונים בחברות מסודרות הרי שלמטפלת הסיעודית אין בחברת הסיעוד אופק מקצועי או כלכלי, אפשרויות הקידום מצומצמות מאוד ובמקרים רבים פשוט אינן קיימות. חסרון נוסף הוא שעבודה ללא אופק כלכלי ומקצועי יכולה להוביל לשחיקה מהירה של העובד, במקרה זה של המטפלת הסיעודית. 

 

העסקה ישירה

 

העסקה ישירה הופכת לדרך התעסוקה המועדפת של יותר ויותר מטפלות סיעודיות, בדגש על מטפלות מנוסות עם הכשרה מקצועית מלאה. המחסור הקיים בישראל בענף הסיעוד, לצד הביקוש הרב מצד משפחות מטופלים לאיתור מטפלות סיעודיות לזמן קצר או ארוך, הביא לכך שמטפלות סיעודיות עם הכשרה מקצועית זוכות לחיזור של ממש מצד המשפחות עם הצעות עבודה בתנאי שכר משופרים בהרבה מתעריף הביטוח הלאומי אשר משולם ע"י חברות הסיעוד. 

 

היתרונות בעבודה בהעסקה ישירה

 

אין ספק כי תנאי השכר המשופרים בהרבה מאלו הניתנים ע"י חברות הסיעוד (עפ"י תעריף הביטוח הלאומי) מהווים את מוקד המשיכה המרכזי למטפלות סיעודיות הבוחרות לעבוד בהעסקה ישירה מול המשפחות אך לא רק. גם בהעסקה ישירה המטפלות נהנות מאותן תנאים סוציאליים הקבועים בחוק – כולל ימי מחלה, חופשה, הבראה ופנסיה. בנוסף חוזה ההעסקה הינו חוזה אישי אשר בו המטפלת הסיעודית יכולה לעגן בכתב דברים החשובים לה, כדוגמת המטפלות אשר באחריותה לבצע וכן דברים שאין מתפקידה לעשות. עוד יתרון בעבודה בהעסקה הישירה היא הגמישות המוחלטת – המטפלת בוחרת עם מי לעבוד, מתי לעבוד והיכן לעבוד. היא יכולה לעבוד בהעסקה ישירה כעבודה מרכזית או לבצע השלמת הכנסה ולעבוד בשעות מצומצמות, לילות, סופי שבוע או חגים – הגמישות כאמור מוחלטת לחלוטין. 

 

החסרונות בעבודה בהעסקה ישירה

 

בהעסקה ישירה ההתקשרות נעשית ישירות מול משפחת המטופל – אין למטפלת 'גב' מקצועי וניהולי אלא זו היא אשר צריכה להתמודד ולטפל בכל הצדדים הקשורים בתעסוקה. גם במקרים בהם קיים חילוקי דעות מול משפחת המטופל אין למטפלת כתובת לפנות אליה ועליה להתמודד ולפתור את הנושא בעצמה. 

 

לסיכום

 

העסקה ישירה היא כיום האפיק היחיד המאפשר למטפלת להגיע לסוג של אופק כלכלי, אך עם זאת ההמלצה היא להתחיל את העבודה בהעסקה ישירה כעבודה משלימה – לצבור את הניסיון וההכשרות המקצועיות הנדרשות ואט אט להגדיל את היקף העבודה בהעסקה ישירה. 

 

שיתוף

קרא עוד אודות העסקה ישירה

חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

העסקה ישירה

חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

קראו עוד
הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

העסקה ישירה

הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

קראו עוד
השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

העסקה ישירה

השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

קראו עוד
איך תתמודדו עם 13 הבעיות הקשות בתחום הסיעוד שצפו בדיון הוועדה המיוחדת לעובדים זרים? יש פתרון

העסקה ישירה

איך תתמודדו עם 13 הבעיות הקשות בתחום הסיעוד שצפו בדיון הוועדה המיוחדת לעובדים זרים? יש פתרון

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!