קורס עזרה ראשונה והחייאה למטפלים סיעודיים | iSavta
קורס עזרה ראשונה והחייאה למטפלים סיעודיים
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מטפלות ומטפלים בסיעוד אשר עברו הכשרה של עזרה ראשונה והחייאה זוכים לביקוש גבוה מאוד, בדגש על המגזר הפרטי, זאת כיוון שהאוכלוסייה הסיעודית נמצאת בסיכון גבוה לתאונות ביתיות (בעיקר נפילות והחלקות) וגם בשל היקף גבוה של מחלות לב וכלי דם בגיל השלישי. 

 

אתגרי בריאות בגיל השלישי

 

אוכלוסיית הגיל השלישי נחשבת כאוכלוסייה בסיכון גבוה לתאונות בבית וברחוב, למחלות כרוניות (בדגש על מחלות לב, כלי דם ולחץ דם) והסיכון גבוה אף יותר בקרב האוכלוסייה הזקוקה לסיוע סיעודי. רק כדי להבין את המשמעות נציין כי כ-40% ממקרי הפטירה של קשישים בישראל הם כתוצאה ישירה או עקיפה של נפילות. נתון נוסף הוא כי מחלות לב הן סיבת המוות השנייה בתפוצה בקרב כלל האוכלוסייה בישראל (לאחר מחלות ממאירות) וכידוע מחלות לב לסוגיהן שכיחות בהרבה בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי. לאור נתונים אלו משפחות רבות מעדיפות מטפלת סיעודית אשר עברה הכשרה בסיסית במתן סיוע ראשוני בעת הצורך.

 

 

קורסי עזרה ראשונה והחייאה למטפלים/ות בסיעוד

 

בישראל מוצעים לציבור מגוון רחב של קורסים להגשת עזרה ראשונה והחייאה, בעלויות השוות לכל נפש, בהיקפי שעות משתנים. מומלץ בחום לכל מטפלת סיעודית אשר רוצה לשדרג משמעותית את מעמדה ואת אפשרויות התעסוקה העומדות בפניה להירשם לקורס אשר יכשיר אותה בהגשת מענה רפואי ראשוני במקרי של תאונות או במקרי חירום רפואיים שונים – זאת כמובן עד להגעתו של צוות רפואי מוסמך להמשך טיפול. קורסים בסיסיים יהיו על פי רוב בהיקף של 8 שעות ויכללו מידע אינפורמטיבי חשוב (כדוגמת מה מותר ומה אסור כאשר ניגשים לתת עזרה ראשונה, כיצד לזהות מצב חירום וכמובן לימוד והכרה של מבנה הגוף ומערכותיו המרכזיות- לב, עצבים ונשימה). וכמובן מידע מעשי בדגש על C.P.R (תהליך ההחייאה) – כולל תרגול מעשי בפועל. כמו כן תינתן הכשרה על החייאה באמצעות מכשיר דפיברילטור. במרבית הקורסים ההכשרה תכלול גם הכרה וזיהוי של מחלות נפוצות (כדוגמת מחלות לב) ומצבי חירום שונים – החל מאובדן הכרה ועד לשבץ מוחי. דגש נוסף החשוב מאוד בעולם הגיל השלישי הוא הנושא של מתן עזרה ראשונה לנפגעים בעמוד השדרה (למשל לאחר נפילה), הזזה לא נכונה יכולה לגרום לנפגע נזק חמור אף יותר כך שקיימת חשיבות רבה בתחום זה. כמובן שניתן לקחת קורסים מקיפים יותר הנוגעים במצבים נוספים אך אפילו הכשרה בסיסית יכולה לסייע רבות במצבי חירום משתנים ואף להציל חיים. 

 

למי פונים?

 

מטפלת סיעודית המעוניינת לעבור קורס עזרה ראשונה והחייאה יכולה לפנות באופן פרטי לאחד הגופים המעניקים הכשרה שכזו באזור מגוריה. בין הגופים אשר מבצעים קורסי הגשת עזרה ראשונה והחייאה ניתן למצוא את מד"א, מלע"ד, אלישע ועוד....מומלץ מאוד לקרוא את תכנית הקורס המקיפה ולוודא כי הוא נותן מענה לנקודות החשובות לטיפול במקרים הנפוצים בקרב האוכלוסייה המבוגרת. 

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!