תועלות הקנאביס הרפואי לחולי פרקינסון | iSavta
תועלות הקנאביס הרפואי לחולי פרקינסון
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

הדילמה סביב שאלת תועלותיו ויתרונותיו של הקנאביס בשימוש אישי היא דילמה שמעסיקה, ותעסיק כנראה, עוד שנים ארוכות את המחוקקים. עם זאת, בכל הנוגע לעולם הרפואה, המדע והמחקר, התשובה היא ברורה וחד משמעית: לקנאביס יש מעלות וסגולות פלאיות ומופלאות בכל הקשור להקלה על כאבים כרוניים, לעיכוב כשלים נוירולוגיים ולשיפור איכות החיים לחולים במחלות קשות וממאירות.

 

טיפול בפרקינסון באמצעות קנאביס 

במאמר זה נבקש להתמקד במחלת הפרקינסון ובסגולות הייחודיות של הקנאביס בכל הנוגע להאטת קצב התפשטות המחלה ולצמצום השפעתה על החולים. על פי הכתוב באתר קופת חולים כללית (מצ"ב קישור לאתר) פרקינסון היא מחלה נוירולוגית קשה שגורמת לפגיעה הדרגתית בתנועות הגוף. התסמינים המרכזיים שלה הם רעד, קשיון השרירים ותנועה איטית. המחלה נגרמת מפגיעה בתאים במוח שמייצרים חומר הנקרא דופמין. כתוצאה מכך ישנה ירידה ברמת הדופמין המופרשת במוח. הדופמין הוא נוירוטרנסמיטור (חומר שמשמש להעברת מסרים בין תאים במוח) שיש לו תפקיד מכריע ביכולת לעשות תנועות באופן תקין. נכון להיום עדיין לא יודעים מה גורם לפגיעה בתאים שמייצרים את הדופמין. ידוע שלמחלה יש יסוד גנטי, כלומר: אם יש למטופל קרוב משפחה מדרגה ראשונה (אב, אם, אח, אחות) שחולה בפרקינסון, הסיכוי שלו לחלות בפרקינסון גבוה יותר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. 

 

 

בשנים האחרונות אף זוהו כמה גנים שהם גורם סיכון להתפתחות המחלה. נוסף על כך ישנן השפעות סביבתיות שמעלות את הסיכון לחלות במחלת הפרקינסון, למשל חשיפה לחומרי ריסוס והדברה. מדובר, לכל הדעות, על מחלה נוראית, טראומטית ומסובכת מאוד הן עבור הלוקה בה והן עבור בני משפחתו וסביבתו, כך שחשוב מאוד להקדים תרופה למכה, להבחין בתסמינים מוקדם ככל הניתן ולפנות לסיוע רפואי מיידי, הכולל גם אפשרות לקבלת רישיון שימוש בקנאביס רפואי.

 

 

על פי סעיף 2.3.5.3 לנוהל רישיונות שימוש בקנאביס של משרד הבריאות בשנת 2015: "למטופלים המאובחנים בפרקינסון, המטופלים במשך שנה לפחות בטיפול אנטיפרנקסוני, הסובלים מכאב (כאב כרוני או כאב הנגרם מהריגידיות) אשר לא הגיבו לטיפול מקובל בכאב. קונטראינדקציה לטיפול - פסיכוזה פעילה. ההמלצה לטיפול ע"י קנאביס רפואי תוגש על ידי הנוירולוג המטפל המתחייב לביצוע מעקב רפואי מדי שלושה חודשים לפחות".

 

יתרונות הטיפול בקנאביס

אם נצטרך להצביע על מספר יתרונות מהותיים ומשמעותיים של הקנאביס בכל הקשור להתמודדות עם פגעי ונזקי הפרקינסון, הרי שהמרכזיים שבהם יהיו:

א. עובדת היותו של הקנאביס הרפואי טבעי לחלוטין, ללא מעורבת סינטטית, כימית או תעשייתית ולכן השימוש בו, במרבית הפעמים, הוא  נטול תופעות לוואי.

ב. בניגוד לתרופות השונות שמיועדות עבור החולים במחלות נוירולוגיות שונות, מדובר על צמח בעל השפעה רחבה ולא ממוקדת. הוא פועל במספר מישורים במקביל, הן במישור הקוגניטיבי, הן במישור הרגשי, הן במישור התזונתי והן במישור התנועתי.

ג. הקנאביס הוא חומר רפואי שעלותו יחסית נמוכה ורמת הזמינות שלו גבוהה.

ד. ההשפעה שלו על החולים כמעט מיידית.

ה. הקנאביס הוכח כתורם להרפיה של השרירים וכמפחית מאוד את מידת הנוקשות השרירית ממנה סובלים החולים במחלת הפרקינסון.

ו. הוא תורם להפחתת הרעד האופייני.

ז. לקנאביס הרפואי השפעה רבה על תופעות הלוואי מהן סובלים החולים בעקבות השימוש בתרופות הקונבנציונאליות שניתנות להן כמו למשל, בתופעת הבחילות או התשישות.

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!