מטפלת סיעודית מחליפה - הפתרון היחיד בארץ! פרסמו מודעת דרושים כעת | iSavta
מטפלת סיעודית  מחליפה - מה צריך לדעת ואיך צריך לבחור
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

המטפלת הסיעודית הקבועה מתכננת ביקור מולדת, איך ממשיכים מכאן?

 

סיפור לא פשוט. אתם כבר רגילים למטפלת הקבועה, היא כבר יודעת בדיוק מה צריך לעשות ומתי, וכמובן שאי אפשר להסתדר בלי טיפול והשגחה מסביב לשעון. אל דאגה! מאמר קצר זה יסביר איך לאתר מטפלת סיעודית מחליפה במהירות וביעילות רבה. מכיוון שחברות הסיעוד והתאגידים לא עוסקים באיתור מטפלות מחליפות, כיום אתר iSavta הינו הפתרון היחיד למשפחות המחפשות מטפלת מחליפה.

עדכון לתקופת הקורונה: שימו לב לכך שהמטפלות הסיעודיות חייבות בבידוד של 14 יום בעת חזרתן לארץ (נכון לסוף אוגוסט 2020). במקרה כזה יש לתזמן את שהות המטפלת המחליפה בהתאם לסך הזמן בו תשהה המטפלת הקבועה בחו״ל ועוד 14 יום נוספים. בנוסף, יש לקחת בחשבון שיקולים לוגיסטיים בנוגע למיקום הבידוד של המטפלת הקבועה בעת חזרה, שכן במקרים רבים היא לא תוכל לשהות באותה דירה עם המטופל הסיעודי בתקופת הבידוד, וגם לא בדירה בה שוהים מטפלים זרים נוספים.

עדכון חשוב - החל משנת 2019 מטפלים בשנתם החמישית (ליתר דיוק מ 51 חודש בארץ עד 63 חודש) רשאים לעבוד אך ורק בתור מחליפים. בשל כך, תוכלו להתמקד במטפלים אשר להם 5 שנות ניסיון / היתר עבודה להחלפות בלבד. זוהי רשימת המטפלים הסיעודיים המחליפים.

 

נתחיל בסיבות לביקור המולדת. המקרה השכיח הינו ביקור משפחתי. רוב המטפלות משאירות מאחור את משפחתן הקרובה, לעיתים קרובות בעל וילדים קטנים, כך שלמרות השיחות היומיות בסקייפ, הגעגועים גדולים, כמו הרצון לפגוש את בני המשפחה. במקרה זה בד״כ יש מספיק זמן להתכונן, שכן החופשה מתוכננת כמה חודשים מראש. סיבה דומה עשויה להיות שמחה משפחתית כלשהי, כגון חתונה של בן משפחה קרוב. גם במקרה כזה ההתראה מגיעה מספיק זמן מראש. עם זאת, במקרה חירום משפחתי, כגון מחלה, אשפוז או חלילה פטירה של בן משפחה, העזיבה עלולה להיות מיידית, ואז כל הסיפור הרבה יותר מורכב.

 

חופשת מולדת רגילה

 

במקרה של חופשת מולדת רגילה, ישנם שלושה מועדים עיקריים בהם מרבית המטפלות מעדיפות לבקר את מולדתן:

דצמבר - לקראת חג המולד וראש השנה

אפריל - לקראת חג הפסחא

אוגוסט - כחלק מחופשת הקיץ

 

איתור מטפלת סיעודית מחליפה

 

חשוב לציין שאיתור מטפלת סיעודית מחליפה הינו פרוצדורה חוקית באם ההחלפה מבוצעת לתקופה של 3 שבועות ומעלה. לעיתים המטפלת המחליפה אף הופכת להיות המטפלת הקבועה, שכן ישנה התאמה טובה יותר יחסית למטפלת הקבועה. במקרים כאלה חשוב להיות בקשר רציף עם התאגיד המנהל את הניירת של העובדים הזרים לסיעוד. שימו לב לנקודות הבאות על מנות לבצע את ההחלפה על הצד הטוב ביותר.

 

1. תאריכים - בקשו מהמטפלת הקבועה את תאריך היציאה מהארץ ותאריך החזרה

2. חפיפה והכשרה - בהתאם לתאריכים הנ״ל, קבעו עם המחליפה מועד תחילת עבודה שיאפשר חפיפה של מספר ימים והכשרה כלשהי במידת הצורך

3. פרסום מודעה - את מודעת הדרושים רצוי לפרסם באנגלית, כולל התאריכים הנדרשים ותיאור התפקיד. מניסיוננו מומלץ לפרסם את המודעה כ 4-6 שבועות לפני מועד תחילת העבודה המתוכנן, כדי לאפשר מספיק זמן לשינויים

4. יצירת קשר - במקביל לפניות שתקבלו, ניתן ליצור קשר גם עם מטפלים ברשימת המטפלים לטווח הארוך (טווח קצר הינו סופ״ש :), אך גם ברשימת המטפלים הקבועים / עם לינה. לעיתים קרובות מטפלות המחפשות עבודה קבועה יסכימו לבצע החלפה בשל המשכורת הגבוהה יותר, באם העבודה מתחילה תוך ימים ספורים. כך המטפלת שומרת על רצף תעסוקתי לצד משכורת מעט גבוהה יותר

5. מטפלות ישראליות - גם מטפלות ישראליות עשויות לבוא בחשבון כמובן, יש כאלה המתמחות בהחלפות. היתרון הגדול הינו בגמישות ובפשטות ההעסקה, כאשר במקרים רבים ניתן לתכנן מראש את ההחלפה דווקא עם ישראליות, בעוד שעם המטפלות הזרות הסיכויים גדלים ככל שמועד תחילת העבודה קרב

6. ניירת - לאחר איתור המחליפה, יש ליידע את התאגיד בדבר ההחלפה הזמנית, כדי שיעדכנו את משרד הפנים, ואת הביטוח הרפואי (או עדכנו את סוכן הביטוח באם הביטוח נעשה בצורה ישירה)

7. תקשורת במהלך החופשה - במהלך החופשה רצוי לשמור על קשר עם המטפלת, גם כדי להראות התעניינות אנושית ואכפתית, וגם כדי לוודא שהחזרה מתבצעת בתאריך המתוכנן

 

נקודת המבט של המטפלות והמטפלים הסיעודיים

 

ומה קורה מהצד של המטפלות והמטפלים? האם להן בכלל כדאי לעבוד בתור מחליפות? התשובה היא כן. בד״כ המשכורת של מטפלת גבוה בכ- 10%-15% מהשכר הרגיל, כך שזהו שיקול משמעותי עבור מרבית המטפלות הסיעודיות בארץ. בנוסף, כאשר הן בין עבודות (לאחר שהמטופל הקודם עבר לבית אבות או חלילה נפטר) זוהי הזדמנות מצוינת עבורן למצוא מקום חדש, להכיר אנשים מעניינים ואולי אפילו למצוא עבודה קבועה. 

 

אפשרויות נוספות לחיפוש באתר

 

במאמר זה תוכלו לקרוא על אפשרויות חיפוש נוספות באתר, כולל חיפוש באיזורים נוספים ברחבי הארץ, העשויים להיות רלוונטיים עבורכם.

 

למידע נוסף: המאגר הארצי של מטפלים מחליפים לסיעוד

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת מולדת אביב 2024 - איתור מטפלות מחליפות לסיעוד בצל המלחמה

קראו עוד
הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

עובדים זרים פנויים לסיעוד

הקלות בהעסקת מטפלים זרים שנמצאים בארץ עד 13 שנים בשל המלחמה

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

עובדים זרים פנויים לסיעוד

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2024

קראו עוד
חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

עובדים זרים פנויים לסיעוד

חופשת המולדת של יולי ואוגוסט 2023 - איך למצוא מטפלים מחליפים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!