גמלה בכסף או דרך חברת סיעוד? | iSavta
גמלה בכסף או דרך חברת סיעוד?
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

רקע

קשישים סיעודיים המעסיקים מטפל קבוע (12 שעות ביום, 6 ימים בשבוע) זכאים לקבל את כל סכום הגמלה ישירות בכסף לחשבון הבנק. במקרים בהם לא מועסק מטופל קבוע ניתן להמיר חלק מהקצבה (בהתאם לרמת הזכאות) לכסף. אפשרות הבחירה מעניקה לזכאי גמלת הסיעוד גמישות רבה יותר וניצול מקסימלי של הגמלה על פי הצורך האישי של הקשיש הסיעודי.

 

גמלה בכסף

כאשר זכאי גמלת סיעוד מעסיק בביתו מטפל סיעודי, 12 שעות ביום, 6 ימים בשבוע, באפשרותו לקבל את מלוא גמלת הסיעוד בכסף ישירות לחשבון הבנק. במקרים אחרים ניתן להמיר חלק מיחידות השירות בכסף.

 

היתרון בגמלה בכסף

קבלת גמלת הסיעוד בכסף מאפשרת למשפחה להעסיק בצורה ישירה את המטפל הסיעודי ללא צד שלישי (דהיינו חברת סיעוד). דבר זה מאפשר למשפחה אפשרויות בחירה רחבות יותר ומדויקות יותר לצרכיו האישיים של הקשיש המטופל. המשפחה יכולה לבחור למשל מטפל עם כישורים מסויימים החשובים לטיפול באותו קשיש ואף לקבוע בחוזה ההעסקה את הדברים החשובים ביותר עבורה. יתרון נוסף לשימוש בגמלה בכסף להעסקה ישירה הוא כל נושא החופשים וההיעדרויות של המטפל. גם כאן המשפחה אינה תלויה יותר בזמינות המטפלים של חברת הסיעוד ויכולה לאתר בצורה חופשית ולא מוגבלת מטפל מחליף לימי היעדרותו של המטפל הקבוע.

 

חסרונות קבלת גמלה בכסף

החשש המרכזי בקבלת גמלה בכסף הנו שהגמלה (כולה או חלקה) לא תשמש למטרה שלשמה היא נועדה – דהיינו רכישת שירותי טיפול סיעודי לקשיש. החשש עולה במיוחד במקרים של קשישים קשי יום אשר יכול להיווצר מצב שהם ישתמשו בגמלה לרכישת מזון, תרופות וכדו' ויוותרו ללא עזרה סיעודית. יש לציין כמובן שבהעסקה ישירה המשפח הופכת למעשה להיות המעסיק החוקי של המטפל על כל המשמעויות העולות מכך מבחינת תנאים סוציאליים, הפרשות לפנסיה וכו'...

 

גמלה בעין

כאשר בוחרים לקבל את גמלת הסיעוד לעין הכוונה היא לקבל את השירות בדמות טיפול סיעודי דרך חברת סיעוד (ניתן לנצל חלק מהשעות גם לשירותים אחרים כדוגמת ביקור במרכזי יום, מוצרי ספיגה ושירותים נוספים המפורטים באתר הביטוח הלאומי) ולא כקצבה כספית לחשבון הבנק.

 

היתרון בגמלה בעין

בבחירה בגמלה בעין כל ההתקשרות נעשית מול כתובת אחת בלבד שהיא חברת הסיעוד. באחריות חברת הסיעוד לאתר מטפל מתאים, לשלם לו את שכרה ויתר התנאים הסוציאליים ומציאת מחליף כאשר המטפל אינו יכול להגיע. במקרים של העסקת מטפל זר ההעסקה תתבצע במשותף עם חברת הסיעוד כאשר כל צד (המשפחה וחברת הסיעוד) אחראי לתשלומים היחסיים בהתאם להיקף.

 

החיסרון בגמלה בעין

בהתקשרות מול חברת סיעוד היצע המטפלים מוגבל – בשל כך ייתכנו קשיים הן באיתור מטפל מתאים עבור הקשיש והן באיתור מטפל מחליף בעת היעדרויות. מתחקירים שונים שפורסמו בתקשורת עולה תמונה שבה חלק מחברות הסיעוד מגלגלות חלק מהחיובים אל המשפחות (שלהן אין את הידע הנדרש בנושא) וכן קושי בפיקוח על השעות הניתנות בפועל כך שלמעשה לא תמיד הקשיש מקבל את מלוא השעות להן הוא זכאי.

 

למידע נוסף קראו גם על: קבלת גמלת סיעוד בכסף ישירות לחשבון הבנק

 

שיתוף

קרא עוד אודות העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

קראו עוד
חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

העסקה ישירה

חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

קראו עוד
הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

העסקה ישירה

הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

קראו עוד
השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

העסקה ישירה

השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!