3 הטבות מס פיננסיות למבוגרים שכדאי להכיר | iSavta
3 הטבות פיננסיות למבוגרים שכדאי להכיר!
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מדינת ישראל מעניקה הטבות מס רבות לבני 60 ומעלה. ההטבות יכול להגיע לאלפי ואפילו לעשרות אלפי שקלים חדשים. ריכזנו עבורכם 3 הטבות פיננסיות שכדאי וחשוב להכיר! 

 

החזר מס על ריבית מפיקדון או מתוכנית חסכון 

 

במדינת ישראל קיים מס על הריבית הנצברת לתוכניות חסכון ופיקדונות, גובה המס משתנה בהתאם לסוג הפיקדון/חיסכון  (לדוגמא המס על ריבית מפיקדון צמוד למדד הוא 25% ואילו על ריבית מתכנית חיסכון שקלית הוא 15%). 

אזרחי ישראל אשר נולדו לפני שנת 1949 זכאים להחזרי מס על רווחים שהצטברו מריביות של תוכניות חיסכון ופיקדונות.  

נכון לשנת המס 2020: 

הכנסות מריבית של עד 13,560 ₪ (בשנת המס 2020) מזכות בפטור מלא ממס.

במקרים בהם ההכנסה מריבית עולה על 13,560 ₪ החישוב יתחלק ל-2: עד 13,560 יינתן פטור מלא ואילו המס ששולם על היתרה, מעבר לסכום של 13,560 ₪, יישאר בכנו ועליו לא יינתן החזר מס.  

במקרים בהם שני בני הזוג נולדו לפני שנת 1949 החישוב יתבצע לפי סכום של 16,680 ₪. 

 

קופת גמל בהתאם לתיקון 190 

 

בשנת 2012 נכנס לתוקף תיקון 190 אשר נותן לבני 60 ומעלה אפשרות להפקיד כספים לקופת גמל באופן עצמאי עם דמי ניהול מופחתים, שיעורי מס נמוכים ואפילו פטור מלא ממס במקרים בהם יבחר המפקיד למשוך את קופת הגמל כקצבה חודשית. ההטבה מתאימה למקבלי קצבאות בסכום העולה על 4,525 ₪ (נכון לשנת 2020) ושכאמור חצו את גיל 60.

כמו כן קופת הגמל תהיה נזילה וניתנת למשיכה בכל עת – כאשר יימשך הסכום כולו ייהנה החוסך מתשלום מס מופחת בגובה 15% על הרווח הנומינלי (בניגוד ל-25% מס על רווח ריאלי הנהוג באפיקי השקעה אחרים).  

חשוב לציין כי הטבת המס תהיה בתוקף גם במקרים בהם סכום החסכון יעבור למוטבים בעקבות פטירת החוסך (במידה והחוסך היה מתחת לגיל 75 שנים המוטבים ייהנו מפטור מלא ממס ובמידה והיה מעל לגיל 75 שנים הם ישלמו מס בגובה 15% על הרווח הנומינאלי). 

 

מדרגות מס מופחתות מגיל 60 ומעלה

 

מדרגות המס בישראל מחולקות ל-2, מס על הכנסות מיגיעה אישית (דהיינו הכנסות הקשורות קשר ישיר לפרנסה – כדוגמת משכורת לשכירים/הכנסות מעסק לעצמאים) והכנסות שאינן מיגיעה אישית (כדוגמת גביית דמי שכירות על נכס כלשהו). גובה המס על הכנסות שאינן מיגיעה אישית גבוה משמעותית מהמס על הכנסות מיגיעה אישית. כך למשל המדרגה הנמוכה (נכון לשנת 2020) בהכנסות מיגיעה אישית עומדת על 10% ואילו גובה מדרגת המס הנמוכה בהכנסות שאינן מיגיעה אישית עומד על 31%. גילאי 60 ומעלה נהנים מהטבה מיוחדת אשר בה מדרגות המס מיגיעה שאינה אישית יהיו זהות למדרגות המס בהכנסות מיגיעה אחרות. דהיינו, במקרה בו קיימת הכנסה שאינה מיגיעה אישית בסך 50,000 ₪ בשנת המס, בני מתחת ל-60 ישלמו על הכנסה זו מס בגובה 31% ואילו בני 60 ומעלה ישלמו מס בשיעור 10% בלבד – הטבה שהיא משמעותית במיוחד!

 

למידע נוסף קראו גם על: ניצול זכויות מעבר לגמלת סיעוד

 

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

קראו עוד
השאלת ציוד רפואי לקשישים

שירותים לגיל השלישי

השאלת ציוד רפואי לקשישים

קראו עוד
תזונאית (דיאטנית) לקשישים

שירותים לגיל השלישי

תזונאית (דיאטנית) לקשישים

קראו עוד
רפואה גריאטרית 

שירותים לגיל השלישי

רפואה גריאטרית 

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!