העסקה ישירה של עובד סיעודי זר | iSavta.co.il
כיצד עובדת העסקה ישירה
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

 

העסקה ישירה של מטפלים סיעודיים

במסגרת חוק סיעוד ניתנת לזכאי גמלת סיעוד אפשרות בחירה לגבי אפשרות ניצול יחידות השירות להן הם זכאים (מס' יחידות השירות נקבע על פי רמת הגמלה, רמה 6, הרמה הגבוהה ביותר, לאחר עדכון רפורמת חוק הסיעוד בינואר 2020, מזכה ב-30 יחידות שירות למעסיקים מטפלת ישראלית וכ-26 יחידות למעסיקים מטפל זר). כאשר אפשרויות הבחירה כוללות בין היתר קבלת טיפול סיעודי מחברת סיעוד, ביקור במרכזי יום לקשיש, קבלת חלק מגמלת הסיעוד בכסף ועוד. משפחות הזקוקות למטפל סיעודי במשרה מלאה (ההגדרה למשרה מלאה היא 42 שעות שבועיות) יבחרו על פי רוב לקבל את כל גמלת הסיעוד בכסף לצורך העסקה ישירה של מטפל סיעודי. 

 

אפשרויות ההעסקה הקיימות

 

העסקה משותפת

הזכאים לגמלת סיעוד יכולים להעסיק מטפל זר בהעסקה משותפת עם חברת הסיעוד, במצב כזה המשפחה מתנהלת מול 3 גורמים שונים – תאגיד העובדים הזרים, חברת הסיעוד עמה היא מעסיקה את המטפל הזר והמטפל הסיעודי עצמו. כך למשל במקרה של משפחה המעסיקה מטפל זר בהעסקה משותפת עם חברת הסיעוד לזכאי ברמה 6, חברת הסיעוד תממן 26 שעות שבועיות (שהן למעשה מס' השעות המקסימלי להעסקת עובד זר ברמה 6) ואילו משפחתו של המטפל תממן באופן פרטי כ-16 שעות שבועיות, המשלימות משרה מלאה בת 42 שעות שבועיות. אם ממירים זאת לאחוזים המשפחה אחראית ל-38% מתשלומי ההעסקה של המטפל (כולל כל התשלומים הנלווים כדוגמת הפרשה לפנסיה, דמי הבראה וכדו').

 

העסקה ישירה

זכאי גמלת סיעוד יכולים לבחור לקבל את מלוא גמלת הסיעוד ולהעסיק עובד זר בצורה ישירה ומלאה, ללא שילוב חברת סיעוד כזו או אחרת. משפחות המעסיקות מטפל זר בהיקף של 12 שעות לפחות ליום במשך 6 ימים בשבוע יכולות לבקש לקבלת את מלוא גמלת הסיעוד בכסף – גובה הגמלה בהתאם לרמה אשר נקבעה ע"י הביטוח הלאומי. (ברמה 6, הרמה המקסימלית, מדובר ב-26 שעות שבועיות). 

 

כיצד להעסיק מטפל סיעודי זר בהעסקה ישירה

נקדים ונאמר כי אין חובה לזכאי גמלת הסיעוד המעסיקים עובד זר לקבל את מלוא הגמלה בכסף אך בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בהעסקת מטפל זר בסיעוד מרבית המשפחות תבחרנה לקבל את הגמלה בכסף. על זכאי גמלת הסיעוד להיות בעל היתר העסקה מרשות האוכלוסין ועל המטפל להיות נתין זר השוהה בצורה חוקית בישראל. לקבלת גמלה בכסף יש להעביר אל הביטוח הלאומי טופס בקשה לקבלת גמלה בכסף ולצרף אל הטופס הסכם העסקה חוקי הכולל התייחסות לכל התשלומים הקבועים בחוק. (קיימת על כך הקפדה יתרה והסכמים אשר אינם עומדים בקריטריונים יוחזרו למשפחות לתיקון לפני אישור הבקשה). 

מטפלים זרים לסיעוד השוהים בישראל ומעוניינים בהעסקה ישירה מול משפחות ניתן לאתר במהירות וביעילות באתר iSavta,כולל אפשרויות מיון וסינון מתקדמות (מין, אזורי רישיון, שפה, לילות, סופי שבוע ועוד...).

 

למידע נוסף בנושא: הצטרפו כעת לשירות גמלת סיעוד בכסף וחסכו אלפי שקלים

 

שיתוף

קרא עוד אודות העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

קראו עוד
חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

העסקה ישירה

חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

קראו עוד
הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

העסקה ישירה

הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

קראו עוד
השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

העסקה ישירה

השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!