מצלמות אבטחה לקשיש | מצלמות נסתרות בבית | iSavta
האם אנחנו צריכים מצלמות אבטחה?
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

נתחיל בשורה התחתונה - אם יש לכם ספק בנוגע לשלומו של יקירכם, התקינו מצלמות באופן מיידי. כמו שאומרת הקלישאה ״יש ספק, אין ספק״. אם לעומת זאת אין חשד סביר, התקנת מצלמות עלולה להכניס אתכם לסחרור מיותר של חוסר אמון וצפייה אובססיבית בשעות של הקלטה תמימה או בשידורים חיים מבית המטופל. אם אין בכך צורך אתם עלולים לגרום נזק במקום תועלת. אם אתם מתלבטים - המשיכו לקרוא.

קשישים, בדיוק כמו ילדים זקוקים להגנה ובטחון במיוחד בביתם הפרטי. הם לא שומעים, מהירים או חזקים כמו פעם והירידה ביכולותיהם מקשה עליהם לשמור על ביטחונם ורכושם. כבר בתחילת גיל הזהב הגיע הזמן לבחון את האופציה להתקין מצלמות נסתרות בבית. ההתקנה מומלצת על מנת להשגיח על התנהלותו של המטפל, הקשיש או על ביטחון הבית.

מתי להתקין מצלמות אבטחה בבית הקשיש?

 

מומלץ להתחיל את ההתקנה כמה שיותר מוקדם, גם אם הקשיש לא במצב סיעודי על מנת להקנות הרגשת ביטחון והגנה. כאשר המטופל במצב סיעודי מומלץ לא לחכות ולהתקין מצלמות על מנת להשגיח כי המטפל לא מנצל את הקשיש, מזניח אותו או פוגע בו פיזית או נפשית. יש לזכור שיש מצבים שהקשיש יעדיף לא לחלוק עם משפחתו על התנהגות רעה מצדו של המטפל. הקשיש יכול לחשוש מלהישאר לבד או לא רוצה להכביד על משפחתו ובכך ימנע מלספר להם. בנוסף יש מצבים בהם הקשיש לא יכול לספר למשפחתו על האבל שנעשה בעקבות בעיות קוגניטיביות.

סימנים התחלתיים לזיהוי התעללות  או הזנחה

 

יש לשקול את העניין בכובד ראש, התקנה של "מצלמת מטפלת" בבית היא לעיתים פיתרון מיידי כאשר מתחילים להופיע סימנים המעידים על התעללות באהובכם. יש לשים לב האם חלה הרעה במצבו הפיזי והנפשי,מופיעים סימנים כחולים על הגוף, הוא מגלה סימני חרדה, פחד או הסתגרות לא אופיינית כאשר מדברים איתו על המטפל במידה ומתעורר חשד יש לבדוק האם ישנה הצדקה חוקית להתקנת מצלמות אבטחה ומעקב 

ההתקנה תעזור לכם לגלות האם מדובר על נפילות וחבלות שנגרמות כתוצאה מתאונה, מפעולות עצמאיות של הקשיש או שלצערכם מדובר על סוג של התעללות מצד המטפל. במקרה שאתם רואים סימנים המעידים על אפשרות של התעללות מצד המטפל מומלץ לא לספר למטפל כי הותקנו מצלמות אבטחה, על מנת לתפוס אותו "על חם". במקרה ולא נראו סימנים ורוצים למנוע מראש התעללות מצד המטפל, יש אפשרות לומר למטפל על התקנת מצלמות דבר זה יכול למנוע התעללות מצדו של המטפל ולגרום לו לדאוג כמו שצריך ליקירכם .

 

סוגי המעקבים והמצלמות

 

היום ישנן מגוון רחב של מערכות ומצלמות אבטחה סמויות או גלויות  שניתנות להתקנה בכל נקודה בבית. להלן מספר דוגמאות לסוגי מצלמות:

  1. מצלמות נסתרות המסוגלות לצלם בלילה והן בעלות עינית מיוחדת המאפשרת לצלם בעת איתור וזיהוי של חום גוף.
  2. מערכות שלמות שמשגיחות על הנעשה בבית.
  3. מצלמות ניידות, נסתרות על גופו של המטופל  כמו שעון יד.
  4. מצלמות שמוסתרות בשעונים, במסגרות תמונה, בשלטים ועוד...
  5. מצלמות עם חיבור WIFI שניתן לדעת מה קורה בזמן אמת מרחוק.
  6. מצלמות גלויות שירתיעו גנבים או מטפלים.
  7. מצלמות מוסתרות קטנות שאפשר להסתיר במקומות רבים בבית.

 

היכן נהוג להתקין מצלמת מטפלת?


 

את מצלמות האבטחה כדאי ורצוי להתקין במיקומים אסטרטגיים בבית הקשיש, כמו משקופי דלתות הפונים למרכז החדר, לספה, למיטה או לכל מקום מרכזי בו מבלה הקשיש את מרבית יומו. חשוב לבחור מיקומים בהם אין כבלים, תמונות או כל דבר העלול לפגוע בחיבורים של המכשיר ההקלטה ובאיכות הצפייה . חשוב לדעת שזו עברה על החוק להתקין במקומות פרטיים כגון שירותים, מקלחת או חדרו הפרטי של המטפל. בנוסף החוק מאפשר לצלם אך לא להאזין .

אם אין לכם ידע בנושא הקשור למצלמות והתקנתם מומלץ להתייעץ ולהיעזר באנשי מקצוע בתחום שיסייעו להרכיב את מצלמות האבטחה בצורה מקצועית ונכונה. יש להתייעץ עם כמה חברות שמספקות את המצלמות ולבחור את המתאימה לכם בהתאם לבעיה וסביבת הבית. אתם מוזמנים לחפש מתקיני מצלמות אבטחה בלוח נותני השירות של הסבתא

מחירי המצלמות נעים מ200 ועד אלפי שקלים ולכל מצלמה היכולות שלה, חשוב לעשות סקר שוק ולא לקפוץ על המקום הראשון שאתם מוצאים.

לסיכום אל תחסכו באמצעים על מנת לשמור על בטחון ובריאותו של אהובכם.

 

שיתוף

קרא עוד אודות ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

קראו עוד
הליכון זה לעצמאים בלבד

ציוד עזר לקשישים

הליכון זה לעצמאים בלבד

קראו עוד
קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

ציוד עזר לקשישים

קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

קראו עוד
זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

ציוד עזר לקשישים

זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!