קשישים סיעודיים נזקקים לעיתים למכשירי ניידות מסוגים שונים | iSavta
מכשירי ניידות במימון משרד הבריאות
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

מכשירי ניידות עשויים להיות חיוניים לתפקודם השוטף של קשישים סיעודיים, בנוסף להיעזרותם במטפלים סיעודיים, או כחלק מתפקוד עצמאי. חשוב לדעת כי במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, משרד הבריאות משתתף בגובה של 90% מגובה עלות מכשירי ניידות לזכאים (במקרים מסויימים אף בעלות מלאה) – הכוללים בין היתר הליכונים, כיסאות גלגלים ומנופים.

 

זכאות לבני הגיל השלישי

בני הגיל השלישי אשר להם מגבלת ניידות קבועה ומתגוררים בקהילה זכאים להשתתפות של משרד הבריאות בעלויות מכשירי ניידות. חשוב להדגיש כי הזכאות היא רק לקשישים הגרים בקהילה – קשישים המתגוררים במוסדות סיעודיים או שיקומיים אינם נכללים בסעיף מימון זה. כמו כן ניצולי שואה המקבלים קצבה ליוצאי גיטאות ומחנות או תגמול ממשרד האוצר ונכי המלחמה בנאצים אינם זכאים לסיוע בסעיף מימון זה.

 

גובה ההשתתפות

גובה ההשתתפות הנו כ-90% מעלות המכשיר. במקרים של קשישים המקבלים הבטחת הכנסה (תוספת השלמת הכנסה לקצבה) ההשתתפות הינה בגובה 100% מעלות המכשיר. מימון מלא ניתן גם למקבלי תוספת השלמת הכנסה לקצבת שארים וחסידי אומות העולם.

 

רשימת המכשירים הקבועים בחוק

המכשירים אשר ניתן לקבל עליהם מימון במסגרת החוק כוללים – כסאות גלגלים ידניים וממונעים, כסאות גלגלים לשירותים, טיולונים, מערכות ישיבה וכריות לכסאות גלגלים, מיטות פאולר הידראוליות וחשמליות, מנופים ביתיים (כולל מנופים חשמליים), מזרני אוויר למניעת פצעי לחץ, הליכונים אחוריים והליכוני אמות, רולטורים וקביים קנדיות.

בנוסף לרשימה הנ"ל ישנם מספר המכשירים הניתנים ע"י משרד הבריאות לבעלי פטור מהשתתפות עצמית (בהתאם לכתוב לעיל): הליכונים רגילים, מקלות הליכה, מזרוני ספוג וכריות ספוג המיועדות למניעת פצעי לחץ.

חשוב להדגיש כי חלה חובה להחזיר חלק מן המכשירים הנ"ל (כדוגמת כיסאות גלגלים ומנופים) אל לשכת הבריאות עם תום השימוש במכשירים אלו – ועל כן בקבלת המימון למכשירים אלו יהיה צורך בערב וחתימה על שטר חוב והתחייבות להשבת הציוד בתום השימוש.

 

כיצד פונים לקבלת המימון?

בדיקת הזכאות למימון מכשיר ניידות נעשית על ידי פיזיותרפיסט או מרפא בעיסוק אשר לו הרשאה להמליץ על מימון שכזה (ניתן לקבל הפנייה מרופא משפחה או רופא מקצועי לשם כך). תהליך הגשת הבקשה כוללת הצגת מסמכים רלוונטיים הכוללים בין היתר דו"ח מצב רפואי מעודכן, המלצה מפורטת של הפיזיותרפיסט או המרפא בעיסוק אשר הקשיש הופנה אליו לצורך קבלת ההמלצה ובמקרים של מכשירי ניידות ממונעים – דו"ח של עובדת סוציאלית.

תשובת הלשכה תכלול בתוכה הנחיות מפורטות כיצד לממש את הזכות, במקרים של סירוב ניתן להגיש ערר.

 

חשוב לדעת

במידה וקיבלתם אישור למימון מכשיר ניידות עליכם לבצע את הזמנת המכשיר עד שישה חודשים מתאריך האישור. במידה ולא תבצעו את ההזמנה בזמן זה תאלצו להגיש בקשה חדשה למימון.

שיתוף

קרא עוד אודות ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

קראו עוד
הליכון זה לעצמאים בלבד

ציוד עזר לקשישים

הליכון זה לעצמאים בלבד

קראו עוד
קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

ציוד עזר לקשישים

קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

קראו עוד
זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

ציוד עזר לקשישים

זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!