העסקה ישירה - ערכת הדרכה | iSavta

Salary Checklist

ערכת הדרכה להעסקה ישירה של מטפלים סיעודיים

שמחים שהצטרפת לשירות העסקה ישירה של iSavta!

להלן הפעולות שיש לבצע כדי להתחיל את התהליך, הכולל כמה משימות פשוטות להבנה ולביצוע. חשוב לקרוא את כל המשימות לפני תחילת העבודה. במידה ויש לכם שאלות לגבי המשימות להלן, מוזמנים לפנות לצוות התמיכה דרך האתר או במספר 1700-555-759.

  1. הורדת טופס בקשה לקבלת גמלת הסיעוד בכסף, זה הקישור באתר הביטוח הלאומי
  2. מילוי הטופס בצורה מלאה, בדגש על החתימות. הביטוח הלאומי לא יקבל את הטופס ללא החתימות. מספר חשבון הבנק בבקשה חייב להיות זהה למספר חשבון הבנק אליו מתקבלת קצבת הזקנה
  3. הגשת הטופס - את הטופס רצוי להגיש אונליין בקישור זה. הגשה אונליין מהירה ונוחה, ישנו קישור לסרטון הדרכה בעמוד ההגשה. אפשר כמובן להגיש את הטופס גם באופן אישי בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריכם. האישור על קבלת גמלת הסיעוד בכסף מתקבל תוך שבועיים לערך
  4. קרן ניצולי שואה - במידה ואתם זכאים לשעות סיעוד גם מהקרן, יש לפעול בצורה הבאה:
    • מילוי נספח א׳ בטופס בקשת גמלה בכסף של הביטוח לאומי, אותו הורדתם בסע׳ 1 לעיל. יש למלא את הטופס במלואו ולהקפיד על חתימות במקומות הנדרשים
    • אישור הגמלה בכסף נמצא באיזור האישי של ביטוח לאומי לפני שהוא מגיע אליכם בדואר. לכן כדאי להכנס לאיזור האישי ולהוריד את אישור הגמלה. אפשר להזמין קוד אישי או לשחזר סיסמה לאיזור האישי של הביטוח הלאומי בקישור זה: https://www.btl.gov.il/About/KodSodi/Pages/default.aspx
    • לשים במעטפה אחת את נספח א׳, האישור של ביטוח לאומי בנוגע לקבלת הגמלה בכסף וצילום ת״ז של הניצול.
    • את המעטפה חשוב לשלוח בדואר מהיר לוועדת התביעות (הכתובת נמצאת בנספח א׳). יש לבקש אישור מסירה במסרון כדי שתדעו מתי הטפסים התקבלו.
    • כאשר התקבל אישור מסירת המעטפה במסרון, יש ליצור קשר עם וועדת התביעות בטלפון: 03-5194401 כדי לוודא שהבקשה נקלטה.
  5. לאחר קבלת האישור על קבלת גמלת הסיעוד בכסף, שולחים מייל לחברת הסיעוד ומבקשים את פירוט הזכויות של המטפל (פיצויים וגמל, חופשה שנתית והבראה) . במידה והחלק היחסי של חברת הסיעוד בחופשה השנתית והבראה משולם מדי חודש בשכר השוטף אין לחברת הסיעוד חובה כלפי העובד לגבי חופשה והבראה. לגבי פיצויים וגמל:
    1. אם המטפל החל לעבוד בחברת הסיעוד לפני אוקטובר 2016 (לא בהכרח אצל המטופל הנוכחי) - סכומי הפיצויים והגמל נמצאים אצל חברת הסיעוד, לכן חברת הסיעוד צריכה להעביר את הסכומים לידי העובד בעת מעבר לגמלה בכסף. יתרת ההפרשות מנובמבר 2016 הופרשו לחשבון הפקדון בבנק מזרחי, לפי חוק, והכסף יעמוד לרשות העובד כאשר יעזוב את ישראל לצמיתות
    2. במידה והמטפל החל לעבוד בחברת הסיעוד לאחר אוקטובר 2016, סכומי הפיצויים הועברו לחשבון הפקדון בבנק מזרחי, לפי חוק, והכסף יעמוד לרשות העובד כאשר יעזוב את ישראל לצמיתות. רצוי לוודא שהסכומים המצוינים בתלוש השכר אכן הועברו לפקדון הנ״ל. ניתן לבדוק זאת בקישור זה.
  6. את האישור הנ״ל מחברת הסיעוד יש לשמור היטב כדי שלא יגלגלו את הפיטורין על המעסיק האחרון. 
  7. תשלום ביטוח לאומי למטפל (רק אם השכר החודשי עולה על 5500 ש״ח לחודש בנוסף לגמלת הסיעוד). מקבלי שירותים מיוחדים (שר״מ) חייבים לשלם 2% , בקישור זה 
  8. יצירת אישור תשלום - בקישור הזה. בעמוד זה ישנם הסברים לגבי כל סעיף. במידה ועדיין יש שאלות, כאמור מוזמנים ליצור קשר עם התמיכה (הפרטים למעלה). 
  9. חוזה העסקה - במידה ואתם מעסיקים מטפל/ת ישראלי/ת מוזמנים להעזר בחוזה ההעסקה של רשות האוכלוסין, אותו ניתן לראות בקישור משמאל. בכל מקרה אחר, התאגיד אמור לוודא שקיים חוזה העסקה שכזה.
  10. דגשים להעסקת מטפל/ת ישראלי/ת במשרה מלאה: המערכת מתאימה להעסקה ישירה גם במקרה זה. יש לשים לב להפקדות כספי הפנסיה והפיצויים בקרן פנסיה ולתשלום דמי הביטוח הלאומי לפי החוק.

בהצלחה!

צוות iSavta