השפעות שינויי מזג האוויר על קשישים | iSavta
הימים הנוראים? לא אם מתכוננים מראש
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

החלון שהיה פתוח במשך שלושה חודשים, הוילונות הפתוחים לרוח, הסלון המואר באור השמש החמה והטיולים המהנים כל אלו יהפכו, במהלך הימים והשבועות הקרובים, לנחלת העבר. הטמפרטורה תתחיל לרדת ועם הימים כמות אור השמש במהלך היום יתחיל להצתמצם. כן, חגיגת הקיץ כמעט מאחורינו והסתיו כבר ממש מעבר לפינה ועכשיו צריך להתחיל לפעול על מנת להכין את בתי הקשישים לעונת המעבר כך שלא יסבלו מקור, מרטיבות או מאפילה במשך שעות ארוכות.

אז איך מתכוננים?

 

חימום הבית:

 

ראשית, חשוב לזכור כי הקשישים נוטים לסבול מבעיות בריאותיות וממחלות כרוניות של פרקים ומפרקים ולכן שינוי מזג האוויר משפיע עליהם יותר מצעירים. שינויים במזג אוויר עלולים להחמיר כאבים או מצב בריאותי. דאגה לטמפרטורת הבית באמצעות בדיקת מזגנים או תנורים בטיחותיים (לא תנורי ספירלה או נפט) ובדיקת תקינות אטימות החלונות הם בגדר החובה בכל בית. יש כבר להתחיל להחליף את בגדי הקיץ הקלילים והקצרים בבגדי חורף מכובסים ונקיים שבעזרתם חום הגוף יישמר. בנוסף כדי לקנות סדינים מתחממים שידאגו לשינה חמימה ובריאה.

פרט חשוב נוסף שאסור לוותר עליו הוא בדיקת דוד השמש ותקינות הבוילר או מערכת ההסקה כך שתמיד יהיו מים חמים לשטיפת פנים וידיים, צחצוח שיניים וכמובן מקלחת. בנוסף מומלץ להתקין תנור חימום בשירותים ולהפעילו לפני הכניסה למקלחת או לשירותים על מנת למנוע מהגוף החשוף להתקרר. הסכנה שבשימוש במים קרים במזג אוויר קר, אצל אוכלוסיות חלשות ופגיעות, היא גבוהה במיוחד ועולה הסיכוי ללקות בהתקף לב בגלל השינוי המהיר בחום.

 

תאורת הבית:

 

כדאי להחליף למנורות הנותנות תאורה חזקה וזאת על מנת להאיר את הבית ולמנוע מצב של אפלה מוקדמת גם בשעות הערב המוקדמות. שעות רבות של חשיכה ואפילה עלולים לגרום להופעת תסמינים של דיכאון קליני וממנו קשה מאוד להשתחרר. מומלץ מאוד גם לדאוג לפנס או לנורת לילה קרובה ונגישה למיטת הקשיש כך שאם יתעורר בלילה יוכל מיד להדליק אור וכך יימנע מנפילה או מפציעה מיותרות. הסכויים להפסקת חשמל עולים בהגעתו של החורף ולכן התארגנות מוקדמת עם ציוד לשעת חירום כמו בטריות זמינות לפנס, מנורות לשעת חירום יכולה להפחית את הסיכוי לנפילות לא רצויות.  

 

בריאותית:

 

 חשוב לציין שככל שהחשיפה לאור השמש נפחתת כך גם כמות הויטמין די (D) שהגוף מקבל ולכן חשוב לצרוך ביום יום ויטמין D ולאכול מוצרים כמו חלב וגבינה. בימים גשמיים וקרירים נמנעים מלצאת מהבית ולכן מומלץ לאגור מראש ערכות לעזרה ראשונה, מרשמים לתרופות ותרופות נגישות בכמות גבוהה על מנת למנוע חוסר. בגיל הזקנה עולה כמות הפעמים שהולכים לביקור רפואי ולכן בהגעה למרפאה רצוי להשתמש במסכת רופאים שיגנו בפני החיידקים הרבים שמסתובבים במרפאה.

 

למידע נוסף בנושא קראו גם על - עונת הסתיו והשפעותיה על אוכלוסיית הקשישים

 

שיהיה לכולנו סתיו נעים וחורף חם ובטוח.

 

 

 

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!