כיצד לבחור הליכון לקשיש הסיעודי | iSavta
המדריך להליכונים לקשישים סיעודיים
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

רבים מבני הגיל השלישי סובלים מבעיות יציבה אשר הופכת עבורם את ההליכה ללא בטוחה. בדיוק עבור קשישים אלו, אשר אי היציבה הופכת אותם למועדים לנפילות ולנזקיהם (תופעת הנפילות היא אחת התופעות המסוכנות  בגיל השלישי אשר מובילה לפגיעה קשה במיוחד באיכות חיי הקשישים ובמקרים רבים להזדקקות לסיוע סיעודי לכל החיים). השימוש בהליכון מאפשר לקשיש תנועה יציבה , חופשית והרבה יותר יציבה. ברוב ההליכונים קיימת אפשרות להתאמה לגובה הקשיש על מנת ליצור נוחות מקסימלית. בשוק קיימים סוגים רבים של הליכונים – חשוב מאוד להכיר את סוגי ההליכונים לפני בחירת ההליכון עבור יקירכם.  

 

סוגי ההליכונים הנפוצים:

 

הליכון מתקפל 'קלאסי' – ההליכון המוכר ביותר, שלדת אלומיניום קלת משקל עם ארבע רגליים ומסגרת תומכת להגברת היציבות. תחתיות רגלי ההליכון מכוסות בגומי אשר נועד למנוע החלקות ולצמצום חיכוכים. מתאים לקשישים המתניידים עצמאית או בתחבורה ציבורית – רוב ההליכונים מסוג זה מתקפלים בקלות ובצירוף היותם קלי משקל מהווים פתרון יעיל ונוח.

 

הליכון עם גלגלים – זה בצורתו להליכון הקלאסי אך במקום תחתיות גומי בשני רגלי ההליכון הקדמיות ישנם גלגלים. הגלגלים מקילים על התנועה עם ההליכות ומאפשרים תנועה חלקה ויציבה. תחתיות הגומי בצדו האחורי של ההליכון תורמות לעצירה בטוחה של ההליכון.

 

רולטור 3 גלגלים – הדור החדש של ההליכונים, הליכון המזכיר בצורתו תלת-אופן. בעל גלגל קדמי ו-2 גלגלים אחוריים, בידיות ההליכון ישנן בלמים המאפשרים עצירה קצרה או ממושכת ע"י נעילת הגלגלים. הרולטור נוח מאוד ומגיע עם סל לתיק או חפצים אישיים של הקשיש. גם הרולטור מתקפל בקלות וניתן להתאמה לגובה הקשיש.

 

הליכון קימה – הליכון זה מיועד לקשישים המתקשים לעבור ממצב ישיבה לעמידה. ההליכון בנוי בצורה מדורגת עם תוספת של 2 ידיות אחיזה הממוקמים בשלבים הנמוכים בשני צדי ההליכון כך שהן מותאמות לגובה הקשיש בעת ישיבה. כאשר הקשיש רוצה לקום הוא אוחז בשני ידיות ההליכון הממוקמות בחלק הנמוך ולאחר שעובר למצב עמידה הוא אוחז בידיות העליונות המיועדות למצב עמידה והליכה.

 

הליכון אמות -  הליכון המותאם לקשישים המתקשים ללכת בצורה זקופה. להליכון זה מצורפות ידיות תמיכה מיוחדות אשר עליהן הקשיש משעין את אמותיו ולמעשה מעביר את משקל גופו אל האמות ובכך מתאפשרת לו הליכה נוחה ויציבה.

 

מעבר להליכונים אלו קיימים הליכונים רבים נוספים למצבים שונים – כולל הליכוני 4 גלגלים עם מושב, הליכונים מיוחדים לחולי פרקינסון או קשישים הסובלים ממחלות נוירולוגיות אחרות ועוד...חשוב להתאים את ההליכון לקשיש רק לאחר התייעצות מקצועית על מנת להבטיח כי ההליכון עונה על צרכיו בצורה הטובה והבטוחה ביותר.

למידע נוסף בתחום קראו גם על: שמירה על קשישים בלילות

שיתוף

קרא עוד אודות ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

קראו עוד
הליכון זה לעצמאים בלבד

ציוד עזר לקשישים

הליכון זה לעצמאים בלבד

קראו עוד
קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

ציוד עזר לקשישים

קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

קראו עוד
זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

ציוד עזר לקשישים

זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!