טיפול סיעודי בעידן המודרני | iSavta
טיפול סיעודי בעידן המודרני
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

בספר קהלת נכתב "כִּי מִקְרֶה בְנֵי-הָאָדָם וּמִקְרֶה הַבְּהֵמָה, וּמִקְרֶה אֶחָד לָהֶם – כְּמוֹת זֶה כֵּן מוֹת זֶה, וְרוּחַ אֶחָד לַכֹּל; וּמוֹתַר הָאָדָם מִן-הַבְּהֵמָה אָיִן, כִּי הַכֹּל הָבֶל". המשמעות הראשונית, והמקורית, של המשפט הזה הייתה שאין הבדל בין השניים כי שניהם בני תמותה וחייהם, בעיני האל, שווים באותה המידה אך, לאורך השנים וההתפתחות האנושית, הושמטה המילה "אין" והמשמעות המילולית התהפכה - האדם הוא יותר מהחיה בכל מובן ואספקט והוא מסוגל להגיע לרמות הבנה, לימוד, ידע והגשמה גבוהות הרבה יותר, גם במישור הרוחני וגם במישור הגשמי.

 

אצל בעלי החיים, לפחות אצל רוב המינים והסוגים המוכרים והידועים לאדם, הדאגה לחיות המבוגרות, החולות או הפצועות היא משנית ושולית בלבד במערך השיקולים וסדרי העדיפויות הפיזיים והשבטיים ואלו נותרות חשופות לטורפים ולחסדי הטבע והזמן. על מנת להמשיך ולקיים את השבט ואת השושלת המנגנון החייתי הוא להמשיך ולהתקדם ולהשאיר את מי שלא מסוגל לכך, מאחור. בני האדם, כבר מימים ימימה, פיתחו מנגנונים של ערבות הדדית בין דורית, העוברת, כחוט השני, בין הורה לילד ובעידן המודרני, עם התפתחות חברות לאומיות ומדינתיות, נוהג זה קיבל אף משמעויות חוקיות ורשמיות.

 

ישראל כמדינת רווחה לקשישים

ישראל, כמו הרבה מאוד מדינות בעלות פן סוציאלי ומדיניות של רווחה, מספקת בסיס מספק ויעיל לקשישים ולנתמכי סעד אשר חיים בנוחות יחסית ובביטחון סיעודי ללא קשר למעמדם וליכולותיהם הכלכליות. המוסד לביטוח לאומי, כבר מיום הקמתו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, בעזרת תקנות, חוקים וכללים ברורים ומוסדרים, מאפשר קבלת קצבאות סעד, גמלאות שונות וסיוע מקצועי של מטפלים סיעודיים  שעתיים או קבועים. הסיוע הסיעודי הנדרש מוענק דרך חברות פרטיות להשמת עובדים סיעודיים, ובהתאם לעמידה בסטנדרטים הנקבעים על בסיס נפשי, מוטורי, קוגניטיבי או רפואי.

 

המטפלים הסיעודיים בישראל

מרבית המטפלים הסיעודיים הם עובדים זרים המגיעים ממספר מדינות, בעיקר מאסיה וממזרח אירופה, בהן תרבות הטיפול בקשישים היא עמוקה יותר וגם הצורך הכלכלי לעזור בפרנסת המשפחה הוא רב יותר, אך ניתן למצוא גם עובדים סיעודיים ישראלים, העוסקים, בעיקר, בסיעוד שעתי ולא בסיעוד מלא של מגורים בבית המטופל ושהות של 24/7 לצידו. העבודה הזו היא קשה, מתישה ומורכבת ולכן מעטים הישראלים המוכנים לשאת בעול הזה ותמורת שכר שאינו גבוה במיוחד.

 

חשיבות הטיפול הנכון, המקצועי והמיומן בקשיש הנדרש לכך היא חשיבות הומנית ופסיכולוגית הרבה מעבר להיותה חשיבות פיזית. הקשיש, שהיה במשך עשרות שנים הדמות החזקה, הדומיננטית, השולטת בסביבתה, במשפחתה ובחייה, הופך, כמעט בן יום, לנתמך ולחסר ישע והנסיגה הפיזית היא, פעמים רבות, פועל יוצא של הנסיגה המנטלית. מטפל סיעודי מיומן, רגיש ובעל תחושת שליחות וייעוד, המתאים לקשיש, המכיר את מנהגיו ואת שפתו, יכול להקל רבות על שארית חייו של הקשיש ולהעניק לו את האושר והכבוד המגיעים לו.

 

קראו עוד על : מטפלת פיליפינית לסיעוד

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!