יש אי שם, מישהו חושב עליך- חשיבות המחוות לקשישים | iSavta
יש אי שם, מישהו חושב עליך- חשיבות המחוות לקשישים
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

במשך מרבית שנות חיינו, אנו לוקחים את ענייני קבלת או נתינת המתנות בימי הולדת, אירועים מיוחדים, סתם ביקורים אצל חברים, כמובנים מאליהם. צריך לדעת לתת וצריך לדעת לקבל, צריך לבחור מה נכון לכל אירוע, לעשות רשימות של מה קיבלנו על מנת להחליט מה לתת בחזרה, חשוב לזכור להוריד את תג המחיר אבל לשים פתק החלפה, למקרה שירצו להחליף או להמיר במשהו אחר, והמשמעות של כל זה היא אחת- המחוות אינן בהכרח רגשיות או סנטימנטליות אלא טכניות ונעשות בשל מוסכמה חברתית שכך צריך ונהוג לעשות.

 

בדידות וקשישים

כאשר מדובר על קשישים, הנמצאים לבדם במצב קשה ומורכב מבחינה פיזית, נפשית וגם חברתית המחוות הקטנות יכולות לעשות הרבה. חוגי החברים שלהם מתמעטים וקטנים, היכולת שלהם להתנהל ולצאת מכותלי ביתם הופכת למינימאלית. הם מרגישים עם הזמן שהם הולכים ונשכחים והופכים לנטל עבור משפחתם. המחוות הקטנות הללו, הענקת המתנה, התשורה, היחס, ותהיינה זניחות ופעוטות ככל שתהיינה, הופכות לבעלות חשיבות רבה מאוד עבור הקשישים. עדויות רבות מעידות על כך שהדבר משפר באופן מיידי את מצבם הבריאותי, הנפשי ואת הרצון שלהם להתחזק, להיאבק ולחיות.

 

ישנם תאריכים חשובים שאותם אנחנו, כבני משפחה וילדים, של אותם קשישים חייבים לזכור ולציין על מנת לאפשר להורים או לקרובים שלנו להיות מודעים לזמן ולעצמן, גם אם מדובר על חולי אלצהיימר או דמנציה. תאריכים כמו יום חתונה, ימי הולדת שלהם ושל בני או בנות זוגם, אפילו ימי ההולדת של האחים או הילדים חשוב שיהיו מצוינים ומגובים בהענקת מתנה סמלית ובביקור מיוחד וארוך המלווה בפעילות שהייתה אהובה או חביבה על הקשיש- צפייה משותפת במשחק כדורגל, יציאה למסעדה, אפייה. אחד המתנות הכי טובות זו הקשבה והתעניינות בקשיש. אפילו שיחת טלפון יומית לקשיש יכולה להעניק לו המון ולהפחית את הרגשת הבדידות מומלץ מכל בני המשפחה במיוחד נכדי ובני הקשיש. יש כאלו שמוכנים להישבע שכל ביקור של הנכדים מעלה את תוחלת החיים בכמה חודשים טובים, לפחות...

 

אובדן זיכרון, דמנציה בקשישים

גם במצבים של אובדן זיכרון, דמנציה או שטיון, הענקת אלבומי תמונות, צילומים מהעבר ותמונות ממוסגרות של משפחת הקשיש, בני הזוג או אירועים משמעותיים בחייו, יכולה להביא להקלה ולחדות, ולו זמניות, בהם יחזור הקשיש אל קרקע המציאות, יוכל להכיר ולדבר, להעלות נשכחות ולחזור להיות אותו אדם חזק, מוכר ואהוב שהכרנו, אהבנו ועליו סמכנו במשך כל חיינו.

 

חשוב להבין כי הענקת מתנה אינה צריכה לבוא מתוך מניע תועלתני או על מנת לוודא כי הקשיש יידע, בבוא היום, מי נתן לו ומי דאג לו, כי הדבר מורגש וקשה מאוד להסתרה. הענקת מתנה או מחווה לאדם אהוב צריכה להיעשות מתוך אהבה ורצון לשמח, ורק כך הדבר ישיג את ייעודו ואת מטרותיו- להזכיר לאבא או לאימא שאנחנו תמיד איתם ועבורם ושיש אי שם מישהו שחושב עליהם ואוהב אותם כל כך.

 

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!