טיפול סיעודי בחגי תשרי ראש השנה ויום כיפור - שאלות נפוצות | iSavta
כל מה שצריך לדעת בנושא טיפול סיעודי בתקופת הסגר וחגי ראש השנה וכיפור 2020
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

לקראת חודש תשרי, חודש אשר בו ימי חג ושבתון רבים, עולות שאלות רבות בקרב משפחות המעסיקות מטפלים בסיעוד – בין אם מטפלים זרים ובין אם מטפלים ישראלים. על מנת לסייע לכן משפחות יקרות להיערך בהתאם לתקופה זו, ריכזנו עבורכן את המידע שחשוב לדעת עם בואם של  חגי תשרי.

 

עבודה ותשלום בימי חג

אחד הנושאים החשובים ביותר הוא כמובן נושאי העבודה בימי חג ונושא התשלום בימי חג. ובכן חשוב לזכור כי בחתימה על חוזה העבודה, המטפל בוחר את ימי החג לפי אמונתו – כך שלדוגמא עובד נוצרי זכאי לקבל את ימי החג שלו על פי לוח החגים הנוצרים, עובד מוסלמי זכאי לקבל את ימי החג שלו לפי הלוח המוסלמי וכן הלאה. 

ובמילים אחרות – ימי החג היהודיים נחשבים עבור מטפלים זרים בסיעוד או מטפלים ישראלים שאינם יהודים כימי עבודה רגילים ללא תשלום נוסף. (חשוב להדגיש כי לעתים ישנם מטפלים המעדיפים שימי החג שלהם יהיו דווקא על פי הלוח העברי ובמקרה כזה יחולו עליהם כל החוקים והכללים הנוגעים לימי חג בדיני העבודה של מדינת ישראל). 

 

הוצאת מטפלים לחופשה בתקופת החגים

משפחות רבות בתקופת החגים אינן זקוקות לסיוע המטפל כיוון שהן נמצאות עם יקיריהן במהלך החג ויכולות ולעתים מעדיפות להעניק לו את כל הטיפול הדרוש. קיימת אפשרות לבקש מן המטפל הקבוע לממש את ימי החופשה בתשלום שלו בתקופת חגי תשרי – אך זאת בהסכמה ובהודעה מראש. 

 

תשלום עבור עבודה בחג

כאשר מטפל סיעודי (בין אם זר ובין אם ישראלי) בחר בחגי תשרי כימי החג בתשלום המגיעים לו על פי חוק אך נאלץ לעבוד בהם, התעריף עבור העבודה יהיה בגובה 150% (100% השכר הרגיל לפי הסכם העבודה + 50% תוספת עבודה חג). חשוב להדגיש כי הכלל נכון גם יום חג המצויין בחוזה, דהיינו עובד שנאלץ לעבוד ביום חגו יזכה לתעריף של 150%. 

 

מתנות לחגים

לא קיימת חובה כלשהי בחוק להעניק שי לחג למטפל הסיעודי. עם זאת חשוב לזכור כי ככל שהעובד יהיה מרוצה יותר ממקום ומתנאי עבודתו כך גם איכות הטיפול תהיה לרוב גבוהה יותר- כך שמומלץ בחום להעניק למטפל הסיעודי שי נאה לחג כסוג של הוקרת תודה והערכה לעבודתו. 

 

היערכות מיוחדת לתקופת החגים

השנה תקופת החגים תהיה מורכבת יותר – לא רק חגים שמהווים תקופה עמוסה ומרובת מטלות אלא אף סגר כללי בשל מגפת הקורונה. בשל המורכבות שבדבר אנו ממליצים להכין רשימת מוצרים הדרושים לטיפול השוטף בקשיש הסיעודי ולדאוג שתהיה בכמות מספקת בבית – מוצרי ספיגה, תרופות, תוספי מזון, מוצרי היגיינה וכדומה. 

 

נקודות חשובות לאור מגפת הקורונה

מגפת הקורונה עדיין כאן וזהו אינו סוד שהאוכלוסייה המבוגרת נמצאת בסיכון הכי גבוה ותוצאות הדבקות של קשישים, במיוחד קשישים סיעודיים אשר מגיעים לרוב עם בעיות רפואיות שונות, עלולות להיות קשות במיוחד. לאור כך חשוב מאוד להמשיך ולהקפיד על כל כללי ההיגיינה והבטיחות של משרד הבריאות – לצמצם את המגע בין הקשיש הסיעודי לבני המשפחה למינימום האפשרי, להקפיד על חבישת מסכה, חיטוי ידיים וכדומה'. אי הקפדה על נושא הבטיחות מעמידה את הקשיש (ולמעשה את כל בני הבית) בסכנת הידבקות בקורונה. 

 

למידע נוסף, קראו גם על: מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

9 טעויות בהעסקת מטפלים זרים שיעלו לכם הרבה מאד כסף

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

9 טעויות בהעסקת מטפלים זרים שיעלו לכם הרבה מאד כסף

קראו עוד
העסקת עובד זר בסיעוד

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

העסקת עובד זר בסיעוד

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2021

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2021

קראו עוד
היתרונות להעסקת מטפלת סיעודית בצורה ישירה

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

היתרונות להעסקת מטפלת סיעודית בצורה ישירה

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!