לחצני מצוקה עבור קשישים סיעודיים תגובה מהירה במקרה חירום | iSavta
כל מה שצריך לדעת על לחצני מצוקה
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה מועדת להיקלעות למצבי מצוקה או חירום בריאותיים. ניתן למנות למשל את תופעת הנפילות כמצב מצוקה נפוץ במיוחד – קשישים רבים נופלים או מחליקים בביתם, הם אינם מסוגלים להגיע אל מכשיר הטלפון ולמעשה נותרים חסרי אונים בביתם, בתקווה שמישהו יגיע או ירגיש שמשהו אינו כשורה. למותר לציין כי במקרי חירום רבים זמן התגובה הוא בעל משמעות רחבה ועיכובים במתן הסיוע עלולים לגרום לקשיש נזקים בלתי הפיכים. מקרים אלה עלולים לקרות גם במקרה בו המטפלים הסיעודיים מחוץ לבית לצורך קניות או סידורים כלשהו.

לנקודה זו בדיוק נותנים לחצני המצוקה מענה – הלחצנים מאפשרים לקשישים ליצור קשר עם מוקדי חירום 24 שעות ביממה ללא הזדקקות למכשיר טלפון. לחצני המצוקה מפעילים מערכת אינטרקום המאפשרים לקשיש לשוחח ישירות עם מוקד החירום מכל פינה בביתו.

 

סוגי הלחצנים

לחצני המצוקה מתחלקים לשתי קבוצות :

לחצנים קבועים – לחצנים אלו מותקנים בפינות שונות בבית הקשיש, החיסרון בלחצנים אלו כי ייתכנו מצבים בהם הקשיש לא יוכל להגיע אל הלחצן, כמו בסוגי פגיעות המרתקות את הקשיש למקומו (למשל החלקה המובילה לשבירת עצם הירך, שהיא פגיעה נפוצה בקרב בני הגיל השלישי).

לחצנים ניידים – לחצני מצוקה ניידים הם לחצנים הנישאים על יד הקשיש ומאפשרים לו ליצור קשר עם מוקדי החירום בכל מקום בבית – כולל מן המקלחת ויותר מכך הלחצנים החדשים מצויידים במערכת משוכללת היודעת לזהות נפילות ויוצרים קשר באופן אוטומטי עם מוקד החירום לאחר נפילה - כך שלחצנים אלו נחשבים מומלצים במיוחד.

 

זכאות ללחצני מצוקה

חשוב מאוד לדעת כי לכל מקבלי גמלת סיעוד מביטוח לאומי קיימת זכאות להזמנת לחצן מצוקה כחלק מן השירותים הכלולים בחוק הסיעוד. (בהמרה של רבע שעת טיפול). על מנת לממש את הזכאות יש לפנות לעובדת סוציאלית במחלקת הרווחה (הלשכה לשירותים חברתיים) ברשות המקומית בה מתגורר הקשיש. גם לחברי קהילה תומכת זכאות ללחצן מצוקה וגם במקרה זה המימוש נעשה ע"י פנייה לעובדת הסוציאלית במחלקת הרווחה של הרשות המקומית.

במקרים בהם הקשישים מוגדרים כהורים שכולים מימוש הזכאות נעשה דרך משרד הביטחון.

 

לחצני מצוקה שלא במסגרת זכאות

עמותת יד שרה מפעילה מוקד חירום ומשאילה לחצני מצוקה לקשישים וחולים ללא דמי הצטרפות. בנוסף לעמותת יד שרה ישנן בישראל חברות פרטיות רבות המפעילות מוקדי חירום ומציעות שירותי לחצני מצוקה.

 

חשוב לזכור!

שירות לחצן המצוקה נועד להעניק תגובה מהירה במקרי חירום. השירות אינו כולל עלויות של הזמנת אמבולנס או ביקור רופא אלא כאמור נועד לתת לקשיש דרך לתקשר עם העולם החיצון במקרים של מצוקה. ניתן לצפות בנותני שירות בתחום לחצני המצוקה בקישור זה.

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

ציוד עזר לקשישים

מכשירי שמיעה מתקדמים

קראו עוד
הליכון זה לעצמאים בלבד

ציוד עזר לקשישים

הליכון זה לעצמאים בלבד

קראו עוד
קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

ציוד עזר לקשישים

קלנועית - הדרך מעולם לא הייתה קלה יותר

קראו עוד
זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

ציוד עזר לקשישים

זו לא בושה להרכיב, זו בושה לסבול ולא לטפל

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!