מהי קהילה תומכת? – השירות המאפשר לקשישים וסיעודיים להמשיך ולגור בביתם בקהילה | iSavta
מהי קהילה תומכת? – השירות המאפשר לקשישים וסיעודיים להמשיך ולגור בביתם בקהילה
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

מרבית הקשישים והסיעודיים  מעדיפים להמשיך לחיות את חייהם בביתם המוכר ויותר מכך – להיות חלק בלתי נפרד מהקהילה. עם מגוון רחב של שירותים ופתרונות מותאמים לגיל השלישי, שירות קהילה תומכת מאפשר לקשישים ליהנות מחיים עצמאים עם איכות חיים גבוהה בקהילה.

 

מהו שירות קהילה תומכת?

 

שירות 'קהילה תומכת' הוקם על מנת לאפשר לכל קשיש המעוניין בכך להמשיך ולחיות בכבוד בביתו אשר בקהילה, גם כאשר הוא נאלץ להתמודד עם בעיות ותופעות הרווחות בקרב בני הגיל השלישי ובקרב סיעודיים – ירידה בבריאות הכללית, בדידות, הזדקקות לסיוע בתחזוקת הבית וכדו'. החברות בקהילה תומכת פתוחה בפני כל אדם אשר הגיע לגיל פרישה והיא כוללת שירותים מגוונים – החל משירותי אב בית, דרך לחצן מצוקה ושירותים רפואיים ועד לפעילויות חברתיות עשירות ומגוונות אשר נועדו למעשה להפחית מתחושת הבדידות הנפוצה בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ולאפשר לקשיש להיות חלק מקהילה חיה ותוססת. השירות מופעל על פי רוב על ידי העמותה המקומית לאזרח הוותיק או הרשות המקומית.

 

מי יכול ליהנות משירותי קהילה תומכת?

 

משירותי קהילה תומכת יכול ליהנות כל אדם אשר הגיע לגיל פרישה, ללא קשר למצב בריאותי או זכאות לגמלת סיעוד (גם הזכאים לגמלת סיעוד יכולים ליהנות משירותי קהילה תומכת). חשוב לדעת כי במקרה של זוגות ניתן להצטרף לקהילה תומכת גם אם רק אחד מבני הזוג הגיע לגיל פרישה.

 

מהם השירותים הניתנים בקהילה תומכת?

 

השירותים הניתנים בקהילה תומכת הם מגוונים ונוגעים בכל האספקטים הדרושים לאדם המבוגר על מנת להמשיך ולחיות בביתו בקהילה בבטחה:

אב בית – אב הבית נמצא בקשר קבוע עם כל חברי הקהילה וזמין עבורם לסיוע בכל שאלה ועניין – כולל ביצוע עבודות תחזוקה קלות והזמנת אנשי מקצוע בעת הצורך.

לחצן מצוקה – חברי הקהילה התומכת מקבלים לחצן מצוקה אשר מאפשר להם להזעיק עזרה בעת חירום גם מבלי להזדקק למכשיר הטלפון.

פנאי וחברה – החברים בקהילה תומכת נהנים ממגוון רחב של פעילויות חברתיות – חוגים, סדנאות, הרצאות ועוד.

סיוע ע"י מתנדבים – לכל קהילה תומכת ישנם מתנדבים אשר מגיעים לסייע לחברי הקהילה במשימות יומיומיות (כדוגמת קניות וסידורים שונים).

שירותי רפואה ורפואת חירום – חברי הקהילה התומכת יכולים להזמין רופא הביתה בכל שעות היממה, הם יכולים גם להזמין אמבולנס באמצעות לחצן המצוקה.

 

עלויות

 

עלות ההשתתפות בתכנית 'קהילה תומכת' תלוייה בגובה ההכנסה של הקשיש, התשלום החודשי ינוע בין 45 ₪ ל-137 ₪, כאשר לניצולי שואה התעריף הוא 25 ₪ לחודש ללא קשר להכנסתם.
 

בישראל פועלות כיום למעלה מ-250 קהילות תומכות בכ-140 רשויות מקומיות וחברים בהן למעלה מ-50,000 קשישים. להצטרפות לשירות קהילה תומכת יש לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית או לעמותה לאזרח הוותיק. רשימה מלאה של המחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בקישור:

https://www.molsa.gov.il/Units/SocialDepartments/Pages/SearchDeparments.aspx

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!