מרכזי יום לקשיש – לא מה שחשבתם! האם זהו תחליף אמיתי למטפל סיעודי? | iSavta
מרכזי יום לקשיש – לא מה שחשבתם!  האם זהו תחליף אמיתי למטפל סיעודי?
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

אם חשבתם שמרכזי היום לקשיש הם מקומות אליהם מגיעים קשישים סיעודיים רק כדי להעביר את הזמן בסריגה או בבהייה על התקרה אז יש לנו חדשות בשבילכם – מרכזי היום לקשיש עברו מהפך עצום והם כיום חיים ותוססים, מלאי פעילויות, חוגים , הרצאות, טיולים, מסיבות ועוד...ומהווים למעשה מסגרת חברתית-טיפולית נפלאה, אשר מעניקה פתרון נהדר לבדידות של קשישים הנמצאים בביתם כל שעות היום.

 

בישראל פועלים מרכזי יום לקשיש בכל רחבי הארץ, המרכזים המהווים מסגרת חברתית-טיפולית יומית, עתירה בפעילויות חברתיות שונות לצד שירותים מקצועיים כדוגמת פיזיותרפיה, עבודת סוציאלית ושירותי אחות. המרכזים מספקים פתרון נפלא לקשישים הסיעודיים השוהים לבדם במשך רוב שעות היום, ללא חברה וללא אינטראקציות עם אנשים אחרים. קשישים אלו נמצאים בסיכון גבוה לחוות בדידות אשר מחקרים מלמדים כי היא גורמת לדיכאון ואף למחלות פיזיות שונות.  מרכזי היום לקשיש מהווים מסגרת חברתית בה הקשישים מכירים חברים חדשים, יש להם עם מי לשוחח, עם מי לשמוח, עם מי לחגוג, עם מי לטייל – ובמילים אחרות הם כבר לא לבד.

 

סוגי מרכזי  היום

 

מרכזי היום לקשיש מחולקים לשני סוגים – מרכזי יום לקשישים עם ירידה קוגנטיבית, דהיינו קשישים הסובלים מדמנציה, אלצהיימר וכדו' ומרכזי יום לירידים עם ירידה ביכולת הפיזית ('תשושים'). ההבדל המרכזי בין המרכזים הוא כי במרכזי היום לקשישים עם ירידה קוגנטיבית הפעילויות והשירותים מותאמים לטיפול בחולי דמנציה ואלצהיימר וישנן פעילויות מיוחדות לשימור זיכרון ויכולות קוגנטיביות. במרכזי היום לקשישים 'תשושים' הפעילויות המרכזיות הן בסמן חברתי – חוגי אומנות, יצירה, מחשבים, ריקודים ועוד...טיולים, מסיבות, אירועים שונים ועוד...אך לצד שירותים מקצועיים כטיפולי פיזיותרפיה ועבודה סוציאלית, ארוחת בוקר וארוחת צהריים, אפשרות לרחצה, תספורת, גילוח ואף כביסה.   

 

סדר היום במרכזים

 

קשישים המבקרים במרכזי היום זוכים להסעה אל מרכז היום מפתח הבית. הבוקר במרכז היום נפתח בארוחת בוקר מזינה ולאחריה סבב פעילות – החל מהתעמלות מותאמת, ציור, מלאכת יד, מחשבים, תנ"ך, משחקי חברה ועוד...כל קשיש יכול לבחור את הפעילות האהובה עליו. סבב הפעילויות השני כולל חוגים נוספים, הרצאות, סדנאות, חגיגות שונות ועוד והיום מסתיים בארוחת צהריים חמה ועשירה כשבסיומה הסעה מחזירה את הקשישים אל ביתם.

 

מי זכאי לבקר במרכזי היום לקשיש

 

במרכזי היום לקשיש זכאים לבקר מקבלי גמלת סיעוד – ע"י המרת שעות סיעוד בביקור במרכז היום. בנוסף גם קשישים אשר אינם זכאים לגמלת סיעוד אך מוגדרים כתשושים או תשושי נפש זכאים לבקר במרכז היום. חשוב לציין כי למחלקת הרווחה ברשות המקומית אפשרות לאשר ביקורים במרכז היום לקשישים אשר אינם סיעודיים אך סובלים מבדידות או כל שיקול סוציאלי אחר.

 

עלויות ביקור במרכזי היום

 

קשישים המבקרים במרכז היום משלמים דמי השתתפות עצמית על פי הכנסתם בכפוף לתעריף הנקבע ע"י משרד הרווחה. זכאי גמלת סיעוד יכולים להמיר יחידות שירות בביקור במרכז יום ולשלם 15 ₪ לביקור.

מרכזי היום לקשיש הם פתרון נפלא לבדידות, אם יש לכם מכרים מבוגרים אשר חסרה להם חברה ותעסוקה טובה פנו למרכז היום לקשיש הקרוב לביתכם ותוכלו לתאם יום ניסיון במרכז כאשר לאחריו אין ספק כי המרכז יהפוך עבור הקשיש כבית שני של ממש!

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!