תפקידי המטפלת הסיעודית | iSavta
תפקידי המטפלת הסיעודית
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

על הטיפול סיעודי 

במסגרת חוק הסיעוד מדינת ישראל הגדירה כי אזרחים הזקוקים לסיוע בפעולות היומיום יהיו זכאים לגמלת סיעוד (גמלה אותה ניתן לממש בכסף ובטיפול סיעודי – בהתאם לרמת התלות הנקבעת ע"י הביטוח הלאומי). זכאי גמלת סיעוד אשר בחרו בשירותי טיפול סיעודי יזכו לביקורי מטפלת סיעודית בביתם, שעות הטיפול השבועיות מושפעות אף הן מרמת הזכאות של המטופל הסיעודי. המטפלת הסיעודית מגיעה לבית המטופל על מנת לסייע לו בפעולות בסיסיות כדוגמת רחצה, הלבשה, הבאת תרופות מבית המרקחת, האכלה, החלפת אמצעי ספיגה וכדו'. חשוב להדגיש – המטפלת אינה עובדת ניקיון, באחריותה כן לדאוג לניקיון בסיסי של בית הקשיש הסיעודי ולבצע עבודות ניקיון בסיסיות  כדוגמת שטיפת הרצפה וניקיון המטבח – אך לא ניתן לדרוש ממנה לבצע עבודות ניקיון יסודיות ומורכבות.

 

חובותיה של המטפלת הסיעודית

תפקידה של המטפלת הסיעודית הוא בראש ובראשונה להעניק טיפול אישי לקשיש הסיעודי – 

עליה לסייע לו להתלבש, להתרחץ, להתנייד ממקום למקום (בבית ומחוצה לו), לסייע בקימה, בהושבה ובהשכבה כשיש צורך, החלפת טיטולים למטופלים אשר אינם שולטים בסוגרים, סיוע באכילה, הבאת תרופות מבית המרקחת או רכישת מוצרי מזון עבור המטופל, סיוע בהגשת תרופות (חשוב להדגיש – המטפלת יכולה לסייע בהגשת התרופות אך על הקשיש ליטול את התרופות עצמאית) השגחה כללית על המטופל, החלפת מצעים במיטת המטופל, שמירה על הגיינה וניקיון השירותים והמקלחת כמו גם שמירה על ניקיון המטבח. עבודות ניקיון המוגדרות ע"י הביטוח הלאומי כ-'קלות' נמנות אף הן עם חובותיה של המטפלת (למשל טאטוא בית המטופל, שטיפת רצפות, ניקוי אבק וכדו'). 

 

מטלות שאינן כלולות בתפקידי המטפלת

המטפלת הסיעודית אינה עובדת ניקיון או עוזרת בית – תפקידה הוא לטפל, להשגיח ולסייע למטופל בפעולות היום יום ואין לדרוש ממנה לבצע פעולות החורגות ממסגרת גבולות הטיפול הסיעודי. לא ניתן לדרוש מן המטפלת הסיעודית לבצע עבודות ניקיון יסודיות כמו ניקוי חלונות או תריסים. לא ניתן לדרוש ממנה לבצע פעולות עבור בני משפחה אחרים או מכרים. המטפלת הסיעודית מחוייבת להעניק את הטיפול למטופל המשוייך אליה בלבד. 

 

כדאי לזכור...

המטפלת הסיעודית היא קודם כל אדם, יחס אדיב, מכבד ומעריך תורם תמיד לחיזוק הקשר בין המטפלת למטופל והענקת טיפול מכל הלב. תמיד תזכרו כי תרצו שהמטפלת אשר דואגת ליקירכם לא תהיה מרירה עקב יחס לא מכבד , אלא מלאת אנרגיות ושמחת חיים, שתורמים לאיכות הטיפול ומצב רוחו של המטופל.

 

למידע נוסף ראו גם: המאגר הארצי של מטפלים סיעודיים 

 



 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!