3 בעיות רפואיות נפוצות בגיל השלישי | ISavta | iSavta
3 בעיות רפואיות נפוצות בגיל השלישי
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

ריכזנו עבורכם 3 בעיות רפואיות השכיחות במיוחד בגיל השלישי, בעיות אשר פוגעות משמעותית באיכות חיי האדם המבוגר. לכל אחת מבעיות אלו קיימים פתרונות רבים בהתאם למצב הרפואי, פתרונות אשר יכולים לשפר מהותית את איכות החיים בגיל השלישי. 

 

בעיות רפואיות שכיחות בגיל השלישי 

 

ירידה באיכות הראייה 

 ירידה באיכות הראייה בגיל השלישי נחשבת למעשה כבעיה הרפואית השכיחה ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. לראייה מרכיב חשוב בעצמאות האדם המבוגר והיא בעלת השפעה גם על בטיחותו, מצב רוחו ועוד...יכולות להיות סיבות שונות לפגיעה באיכות הראייה בגיל מבוגר, כאשר הנפוצה שבהן היא הקטרקט (ירוד) שגורם לעכירות בעדשת העין. בישראל מבוצעים עשרות אלפי ניתוחי קטרקט בשנה בקוב האוכלוסייה המבוגרת, בניתוח אשר בו מחליפים את עדשת העין ומביאים לשיפור ניכר בראייה. חשוב מאוד להיבדק באופן שגרתי מדי תקופה אצל רופא עיניים וכמובן במידה וקיימת ירידה באיכות הראייה חשוב להגיע לבדיקה ולזהות את הסיבה לכך.

 

ירידה באיכות השמיעה 

בעיה רפואית שכיחה מאוד בגיל השלישי היא ירידה באיכות השמיעה. – כשליש מבני 65 עד 74 סובלים מבעיות שמיעה ומעל גיל 75 השכיחות היא של למעלה מ-50%. השינויים באיכות השמיעה יכולים לנבוע מסיבות שונות אך בחלק גדול מהפעמים מדובר פשוט בגלל הגיל – בתהליך ההזדקנות מתרחשת התנוונות של עצב השמיעה לצד פגיעה בתאי השיער אשר להם חלק חשוב באיכות השמיעה. הירידה באיכות השמיעה פוגעת באיכות החיים ויכולה להוביל למצבים של תסכול, תחושת חוסר אונים ועוד...ניתן לזהות ירידה באיכות השמיעה כאשר מתחיל קושי למשל בזיהוי מילים, בלעקוב אחר שיחה עם שני אנשים, בהגברת הווליום במכשירי שמע או טלוויזיה וכדו'...בכל מקרה שכזה מומלץ להגיע לבדיקה. קיימים כיום מגוון רחב של פתרונות שמיעה (כדוגמת מכשירי שמיעה מסוגים שונים) המשפרים פלאים את איכות החיים של הסובלים מבעיות שמיעה בגיל השלישי. 

 

הפרעות שינה

תופעה שכיחה ונפוצה בגיל השלישי היא ירידה באיכות השינה. להפרעות שינה השפעות רבות על איכות החיים בגיל מבוגר – הפרעות השינה גורמת לתחושת עייפות גדולה במהלך היום, לירידה ביכולת התפקוד הכללי, לחוסר ריכוז ועוד...ההערכה היא שבין 50 ל 60 אחוז מהקשישים סובלים מהפרעות שינה. הפרעת השינה הנפוצה ביותר בגיל השלישי היא אינסומניה (נדודי שינה) . הפרעות השינה יכולות לנבוע מסיבות שונות כדוגמת תופעת לוואי של תרופות (קשישים רבים צורכים באופן קבוע תרופות שונות), מצבים נפשיים כדוגמת דיכאון, מתח או חרדה, צריכה מוגברת של קפאין, בעיות בשלפוחית השתן הגורמת ליקיצות רבות במהלך הלילה לשירותים, תופעות של דום נשימה ועוד... חשוב לדעת כי קשישים רבים אינם מדווחים לרופא על הפרעות שינה וחבל כיוון שכיום ישנן פתרונות רבים (תרופתיים ושאינם תרופתיים) אשר יכולים לסייע בטיפול בהפרעות השינה ובכך לשפר את איכות החיים באופן משמעותי. 

 

קראו גם על: חיזוק המערכת החיסונית בגיל השלישי

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!