להיות מטפלת סיעודית – שליחות חברתית או רק עוד עבודה להתפרנס ממנה | iSavta
להיות מטפלת סיעודית – עבודה שהיא שליחות
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

למעלה מ-200,000 קשישים בישראל מוגדרים כסיעודיים – חלקם ברמת תלות נמוכה אשר זקוקים לסיוע בפעולות יומיומיות פשוטות (כדוגמת רחצה, לבוש, הכנת אוכל וכדו') וחלקם ברמות תלות גבוהות יותר אשר זקוקים לסיוע רב יותר במרבית הפעולות היומיומיות. על פי חוק זכאי גמלת סיעוד מביטוח לאומי יכולים לקבל את כל הגמלה או חלקה בדמותה של מטפלת סיעודית אשר מגיעה לבית הקשיש הסיעודי ומעניקה לו את הטיפול הנדרש.

 

המטפלות הסיעודיות הן אלו שנמצאות שם עבור הקשישים מדי בוקר, הן אלו אשר מארחות להם חברה חשובה, הן אלו שמלבישות, רוחצות, מנקות, מבשלות, מגהצות, מכבסות, מחבקות ומפיגות להם את הבדידות הכואבת.

 

היתרונות בעבודה כמטפלת סיעודית

 

יציבות ובטחון תעסוקתי – המחסור הגדול במטפלות סיעודיות במשק הישראלי מבטיח יציבות תעסוקתית ואף תנאים משופרים בחברות סיעוד רבות. הביקוש למטפלות גבוהה מאוד וקיים בכל הארץ, בפריפריה ובמרכז כאחד. בחברות סיעוד רבות כבר הנהיגו הטבות רבות כדוגמת ימי כיף, הדרכות וסדנאות, מלגות לילדי המטפלות ואף בונוסים כספיים.

 

גמישות – העבודה כמטפלת סיעודית מאפשר גמישות רבה, ניתן לעבוד בטיפול סיעודי כמשרה חלקית או כמשרה מלאה, ניתן אף לעבוד בהיקף מינימלי כהכנסה נוספת. שעות העבודה אף הן נוחות מאוד ולמטפלת אפשרות לקבוע יומן עבודה על פי השעות המתאימות לה.

 

נוחות – על פי רוב העבודה היא בקהילה ביישוב בו מתגוררת המטפלת, כך שלמעשה העבודה קרובה מאוד לבית ואינה דורשת נסיעות ארוכות והפסד זמן רב בדרכים.

 

הזדמנויות תעסוקתיות – משפחות רבות המעסיקות מטפלים זרים נאלצות למצוא פתרונות חלופיים למקרים של חופשה, מחלה או עזיבה של המטפל הזר. המשפחות יציעו על פי רוב למטפלת המחליפה תנאי שכר גבוהים בצורה משמעותית משכר המטפלות הממוצע. ניתן לעבוד כמטפלת מחליפה לטווח קצר או ארוך, ללילות או סופי שבוע וההשתכרות בהתאם.

 

עבודה מושלמת גם בגיל השלישי  – טיפול סיעודי מהווה את אחד המקצועות הבודדים בהם בני 60 ומעלה, כולל גמלאים, מתקבלים בזרועות פתוחות. מעבר לנושא השלמת ההכנסה העבודה מאפשרת לצאת מהבית, להכיר אנשים חדשים ולקבל תחושה של חיוניות.

 

סיפוק – מעבר לאמור לעיל לא פחות חשובה היא העובדה כי מדובר בשליחות חברתית, של סיוע לקשישים הזקוקים לעזרתן של המטפלות הסיעודיות, שליחות החופנת בחובה סיפוק רב והרגשה של תרומה רבה לחברה.

 

לסיום נציין כי המחסור הגדול במטפלות נמצא קבוע בכותרות וישנן הצעות רבות לשיפור מעמד המטפלות ושכרן על מנת להפוך את המקצוע לאטרקטיבי יותר – כך העתיד מלמד על כך שהעבודה בתחום הסיעוד תהפוך לעבודה מכניסה יותר, זאת כמובן לצד הסיפוק האישי והתרומה החברתית העצומה.

 

למידע על משרות של לטיפול סיעודי - לחצו כאן

 

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות מטפלות סיעודיות

התמקצעות בעבודה כמטפלת סיעודית

מטפלות סיעודיות

התמקצעות בעבודה כמטפלת סיעודית

קראו עוד
אפשרויות התעסוקה למטפלות ישראליות

מטפלות סיעודיות

אפשרויות התעסוקה למטפלות ישראליות

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!