עובדים זרים בתחום הסיעוד טיפים למעסיק | iSavta
עובדים זרים בתחום הסיעוד: כמה טיפים ללקוח
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

בשורות הבאות נמנה כמה עצות בסיסיות שנועדו למי שמחפש עובדים זרים בתחום הסיעוד. הטיפים הללו יכולים להיות בסיס לתהליך החיפוש והבחירה של עובד זר מתאים עבורכם.

לשלם רק מה שצריך

ישנם שני סוגי תשלומים בכל הנוגע להתקשרות שלנו עם סוכנויות להבאת והשמת עובדים זרים בתחום הסיעוד: דמי השמה ודמי טיפול. כאשר אנחנו מדברים על דמי השמה בכל הקשור לתחום של עובדים זרים בסיעוד אנחנו מדברים למעשה על עמלה שהלקוח – הקשיש או בני משפחתו – צריך לשלם עבור הטיפול של הסוכנות המטפלת בעניין. לפי החוק, סוכנויות שעוסקות בתחום של הבאת עובדים זרים בתחום הסיעוד רשאיות לגבות מהמשפחה עד 2000 ש"ח. התשלום מכסה את התיווך ואת ההבאה של העובד. ישנן סוכנויות רבות שכוללות בדמי ההשמה גם אחריות: הסוכנות תדאג למטפל מחליף במידה שהעובד שהובא עזב את המשפחה.

דמי טיפול נגבים על ידי הסוכנויות מדי חודש והן נועדו להבטיח למשפחה טיפול שוטף ומעקב אחרי המצב המתקיים בין העובד הזר ובין המטופל ובני משפחתו. גם כאן ישנה הגבלה על גובה הסכום שהחברות רשאיות לגבות: עד 70 ש"ח, נכון לרגע כתיבת הדברים הללו. הסכום נועד גם להבטיח שהחברה המטפלת תסייע לבני המשפחה בפיתרון הבעיות במידה והן מתעוררות במהלך העבודה המשותפת.

הכלל הראשון, אם כן, הוא לא לשלם יותר מהסכומים הנקובים לעיל כאשר אנחנו מתקשרים עם חברות שעוסקות בתחום של הבאת עובדים זרים בתחום הסיעוד.

לשלם רק כשצריך

את הסכומים שציינו יש לשלם אך לא תמיד. במידה והמשפחה מצאה בעצמה עובד זר סיעודי הרי שהיא איננה צריכה לשלם דמי השמה גם אם היא נמצאת בקשר עם סוכנות עובדים זרים בתחום הסיעוד. את דמי הטיפול, לעומת זאת, יש לשלם גם במידה ומצאתם בעצמכם עובד זר כיוון שהם מכסים, כפי שציינו, סיוע שוטף במהלך ההעסקה של המטפל הסיעודי.

המלצה נוספת שנוגעת לזמן התשלום היא לא לשלם את דמי ההשמה באופן מיידי גם במידה והסוכנות היא זו שמצאה עבורכם את המטפל הנחוץ. לפני שאתם מוציאים את הכסף כדאי לחכות תקופה קצרה שתהווה מעין תקופת ניסיון והתנסות. בתקופה הזו אתם לומדים להכיר מעט את העובד והוא לומד להכיר אתכם. רק במידה וניכר שהשידוך הינו מוצלח ויש לאן להמשיך ניתן להמשיך הלאה ולשלם את דמי ההשמה. קשה לקבוע תקופה מדויקת לצורך העניין והיא משתנה גם בהתאם ללחץ שמופעל עליכם מצד חברת ההשמה. כך או כך, שבועיים הינם תקופה מספקת כדי להתרשם מהעובד שקיבלתם.

לפזר את הביצים

זוכרים את הפתגם המפורסם שממליץ לנו לא לשים את כל הביצים בסל אחד? הדבר נכון גם כאשר אתם מחפשים סוכנות שעוסקת בתחום של עובדים זרים בתחום הסיעוד. אל תפנו רק לסוכנות אחת במהלך החיפוש אלא פנו לכמה סוכנויות באותו הזמן. הסיבה לכך היא קודם כל חיסכון בזמן. במקום להמתין לחברה אחת שתמצא לכם מועמד אחד, עדיף לקבל כמה מועמדים בו זמנית כדי שתוכלו לראיין אותם, להתרשם מהם ולהמשיך הלאה.

יתרון נוסף הוא האפשרות לבחור מתוך כמה עובדים זרים בתחום הסיעוד שמוצעים לכם ולא להסתפק רק באפשרות אחת. נוסף על כך, זוהי גם דרך להתרשם מהסוכנויות השונות: חשוב למצוא מטפל סיעודי מתאים אבל חשוב גם לעבוד עם סוכנות איכותית ומקצועית.

מציאת מטפל סיעודי מתאים עבור קשיש ובן משפחה הינה תהליך שדורש השקעה וחשיבה. הטיפים שמנינו כאן יכולים לסייע, ולו במעט, בתהליך החיפוש והבחירה של מטפל מתאים ואיכותי.

שיתוף

קרא עוד אודות רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

העסקת מטפלת סיעודית - המדריך המהיר

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

העסקת מטפלת סיעודית - המדריך המהיר

קראו עוד
מפגש עדכון עם רכזי הבריאות של התנועה הקיבוצית

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

מפגש עדכון עם רכזי הבריאות של התנועה הקיבוצית

קראו עוד
תשלום דמי ביטוח לאומי עבור מטפלים זרים

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

תשלום דמי ביטוח לאומי עבור מטפלים זרים

קראו עוד
טיפים לעבודה מול חברות סיעוד

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

טיפים לעבודה מול חברות סיעוד

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!