שירותי רפואה גריאטרית לגיל השלישי - מידע כללי, ספקים ומחירים | iSavta
רפואה גריאטרית 
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

הגריאטריה הוא הענף ברפואה העוסק בבריאותם של בני הגיל השלישי. הרפואה הגריאטרית עוסקת בכל ההיבטים של החיים לעת זקנה – מחלות זקנה, ההשפעות הנפשיות של תהליך ההזדקנות, בחינת צלילות, זיכרון ויכולת שכלית, מצב גופני ויכולת תפקוד כללית ואפילו בוחנת את הסביבה המשפחתית. תפקידו של הרופא הגריאטר הוא לתת אבחנה כוללת למצבו של הקשיש והמלצות להמשך טיפול. הפנייה לרופא הגריאטר נעשית לרוב כאשר קיימת ירידה תפקודית אצל הקשיש, אשר גורמת לקושי בפעולות היומיומיות ולירידה עד אובדן התפקוד העצמאי. 

 

 

מהי רפואה גריאטרית? 

רפואה גריאטרית עוסקת בתקופת בכל היבטי החיים בגיל השלישי – מחלות אופייניות לזקנה, מצב נפשי וירידה קוגניטיבית ואפילו מצב כלכלי ומשפחתי. כך שבניגוד לרפואה 'רגילה' שבה ניתן מענה לבעיה רפואית ספציפית (למשל רופא המתמחה בקרדיולוגיה, ייתן טיפול ותרופות המותאמות למצבו הבריאות של החולה) ברפואה גריאטרית נערכת הערכה כללית ומקיפה הלוקחת בחשבון את כל הבעיות הבריאותיות והגופניות לצד סביבת המגורים וכדומה על מנת להעריך את התפקוד הכללי, את הטיפולים הדרושים והמלצות שונות המותאמות באופן אישי למצבו של הקשיש.  

 

למי מיועדת רפואה גריאטרית? 

הרפואה הגריאטרית עוסקת באנשים בעשור השביעי לחייהם ומעלה. הפנייה לגריאטר נעשית כאשר קיים שינוי מהותי בתפקוד העצמאי של הקשיש – לרוב בשל מקרים של ירידה בזיכרון, ירידה ביכולת הקוגניטיבית ובתפקוד הכללי, דיכאון והפרעות התנהגות שונות, פגיעה בשיווי המשקל אשר גורמת לנפילות חוזרות ונשנות, קושי בפעולות יומיומיות פשוטות, אובדן שליטה על סוגרי הגוף וכדומה. כמו כן חשוב לדעת כי בני 90 ומעלה, אשר מגישים לביטוח לאומי תביעה לקבלת גמלת סיעוד, רשאים לבצע הערכה תפקודית על ידי  גריאטר במקום בדיקת הערכה רגילה הנעשית בבית.  

 

סוגי רפואה גריאטרית? 

בתחום הגריאטריה פועלים רופאים גריאטריים המתמחים בהערכה תפקודית כללית ורופאים פסיכו-גריאטריים. תחום הפסיכו-גריאטריה משלב בין הגריאטריה לבין הפסיכיאטריה ומתמקד במחלות כדוגמת דמנציה, אלצהיימר, הפרעות התנהגות וכדומה ונועדה לתת אבחנה על מצבו הנפשי והקוגניטיבי של הקשיש. 

 

טווחי מחיר לרפואה גריאטרית? 

עלות ביקור באופן פרטי אצל רופא גריאטר יכולה להגיע למאות שקלים – מכיוון שרפואה גריאטרית נכללת בסל הבריאות ניתן לקבל הפנייה מן הרופא המטפל, בדומה לרופאים מקצועיים אחרים. במידה ובחרתם לקבוע תור לרופא גריאטר באופן פרטי מומלץ לבדוק עם חברת הביטוח (במידה וקיים ביטוח) לגבי החזרים. 

 

רופאים גריאטריים 

לקביעת תור ופרטי הרופאים הגריאטריים בקופת החולים יש לפנות אל הקופה בה מבוטח הקשיש. באתר InfoMed  ניתן למצוא רשימה מקיפה של רופאים גריאטריים בישראל, כולל קופות החולים וחברות הביטוח עמם הם עובדים ופרטי יצירת קשר. 

 

למידע נוסף, ראו עוד על שירותים לגיל השלישי

 

שיתוף

קרא עוד אודות שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

קראו עוד
השאלת ציוד רפואי לקשישים

שירותים לגיל השלישי

השאלת ציוד רפואי לקשישים

קראו עוד
תזונאית (דיאטנית) לקשישים

שירותים לגיל השלישי

תזונאית (דיאטנית) לקשישים

קראו עוד
ריפוי בעיסוק לקשישים

שירותים לגיל השלישי

ריפוי בעיסוק לקשישים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!