שירותי תזונאית (דיאטנית) לגיל השלישי - מידע כללי, ספקים ומחירים | iSavta
תזונאית (דיאטנית) לקשישים
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

בתהליך ההזדקנות גוף האדם עובר שינויים אשר גורמים בין היתר לירידה בקצב חילוף החומרים בגוף, ירידה כללית בתפקוד מערכת העיכול ושינויים נוספים הגורמים לפגיעות יתר של חוסרים תזונתיים. בנוסף השכיחות הגבוהה של מחלות כרוניות ובעיות בריאותיות שונות בגיל מבוגר (סוכרת, לחץ דם, בעיות לב, כולסטרול גבוה, מחסור בסידן וכדומה...) מובילה לצריכה קבועה, ולעתים מרובה, של תרופות, מה שמחייב בניית תפריט מאוזן המותאם באופן אישי על פי מצבו הבריאותי של הקשיש. לנקודה זו נכנסת התזונאית (דיאטנית) אשר על פי נתוני הקשיש מתכננת לו תפריט אישי אשר נועד לתת לו מענה מקיף..

.

תפקידה של התזונאית

תפקידה של התזונאית הוא להתאים באופן אישי לכל מטופל ומטופל תפריט אשר מותאם למצבו הכללי ונותן מענה לחוסרים תזונתיים שונים בדגש מיוחד על קשישים החולים במחלות כדוגמת סוכרת, לחץ דם, מחלות לב, מחלקות כליה וכדומה. מצבים בריאותיים שונים מחייבים תפריט מותאם אשר מסייעות בטיפול ובמניעה. כמו כן התזונאית מסייעת במקרים של עודף או תת משקל, בעיות במערכת העיכול ועוד. למעשה ביקור אצל תזונאית מומלץ גם לקשישים ללא בעיות כלליות, על מנת ליצור תפריט מאוזן אשר יסייע במניעת ההתפתחות של בעיות רפואיות הנפוצות בגיל השלישי. 

 

למי מומלץ לבקר אצל תזונאית? 

הביקור אצל תזונאית מומלץ לכל בני הגיל השלישי מומלץ בלי קשר למצב הבריאותי, כיוון שקיימת חשיבות לתזונה נכונה גם בהקשר של מניעת מחלות והתאמה לשינויי הגוף בגיל השלישי. עם זאת לקשישים אשר סובלים ממחלות כרוניות, מחלות זקנה שונות ועודף או תת משקל, הביקור אצל תזונאית הוא בגדר חובה. תזונה נכונה ובריאה יכולה לסייע משמעותית בשיפור איכות החיים בגיל השלישי ושיפור המצב הבריאותי הכללי.  

 

מהי תזונאית (דיאטנית) מוסמכת?

על פי החוק בישראל, על מנת להיות תזונאית (דיאטנית) חובה לסיים בהצלחה לימודי תואר ראשון במדעי התזונה, לסיים התמחות מוכרת מטעם משרד הבריאות ולעבור מבחן ממשלתי רשמי. חל איסור להשתמש בתואר תזונאית/דיאטנית ללא כל אלו. 

 

טווחי מחיר לביקור אצל תזונאית

חשוב לדעת כי קופות החולים מציעות שירותי תזונאיות בעלות מסובסדת למבוטחים. במידה ובחרתם לבקר אצל תזונאית באופן פרטי על פי רוב יהיה הבדל משמעותי בין הביקור הראשון, שהוא לרוב ארוך יותר שהוא למעשה התזונאית לומדת להכיר את המטופל לבין הביקורים לביקורת בהמשך. מחיר ביקור ראשון ינוע בממוצע בין 250 ₪ ל-500 ₪. 

 

תזונאיות

קופות החולים – כל קופות החולים מציעות שירותי תזונאיות במחירים מסובסדים (בהתאם לביטוח). על מנת לקבוע תור לתזונאית יש לקבל הפניה מן הרופא המטפל. 

עתיד – באתר עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל תוכלו למצוא פרטי התקשרות עם תזונאיות בכל רחבי הארץ.

 

למידע נוסף, ראו עוד על שירותים לגיל השלישי

 

שיתוף

קרא עוד אודות שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

קראו עוד
השאלת ציוד רפואי לקשישים

שירותים לגיל השלישי

השאלת ציוד רפואי לקשישים

קראו עוד
רפואה גריאטרית 

שירותים לגיל השלישי

רפואה גריאטרית 

קראו עוד
ריפוי בעיסוק לקשישים

שירותים לגיל השלישי

ריפוי בעיסוק לקשישים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!