בית אבות לילדים אוהבים | iSavta
בית אבות לילדים אוהבים
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

אם בעבר היה בית אבות נתפס כמקום אליו משליכים את הקשישים כדי להיפטר מעול הטיפול הרי שבעשור האחרון השתנה פני התמונה כליל.

בית אבות, בימים שלנו, הוא מקום בו בוחרים ילדים להשקיע כסף, לעתים אף מדובר בסכומים לא מבוטלים כלל, כדי לאפשר להוריהם המתבגרים לנהל אורח חיים מגוון יותר, מעניין יותר ובעיקר, מהנה ובטוח יותר.

העובדה שילדים להורים מתבגרים נמצאים בדרך כלל בשיא פריחתם, הן מבחינת חייהם התעסוקתיים, הן מבחינת חייהם הזוגיים וכמובן מבחינת גידול ילדיהם הפרטיים וניהול המשפחה הפרטית שלהם, לא מותירה להם זמן להעניק להוריהם טיפול הולם, כפי שהם זקוקים לו באמת, אפילו לא ברמה של אירוח חברה מספק.

כמו לילדנו הקטנים

את הילדים הקטנים שלנו אנחנו מקפידים לרשום לחוגי העשרה ולפעילויות במרכזים קהילתיים כדי לגוון להם את היום ולהפוך אותו למעניין ומפרה יותר. בדיוק כך הדבר צריך להיות, כשמדובר בהורינו המתבגרים. עליכם, כילדים אוהבים, לקחת בחשבון שאנשים מתבגרים סובלים בעיקר מבדידות ומשעמום, מעבר לבעיות בריאותיות שלצערנו, אינן מאחרות לבוא בשלבים אלו של החיים.

לרשום את ההורים אל בית אבות כלשהו, צריך להיות תהליך שמוסכם על שני הצדדים ואינו חייב להיות אינטנסיבי. הכוונה היא שאם אתם שוקלים לרשום אותם למסגרת כלשהיא, חברתית או טיפולית או גם יחד, שאלו את דעתם בנוגע לכך, לאחר מכן שתפו אותם, הסבירו להם על היתרונות, עשו להם הכרות עם המסגרת, עם הצוות, עם סדר היום המוצע, עם התוכניות השונות ותנו להם לבחור באיזה אופן הם היו רוצים להשתלב.

מבוגרים רבים אוהבים את הבית הפרטי שלהם ואין הם רוצים לעבור לגור בשום בית אבות ויהא מפואר ככל שיהא, וזה כמובן בסדר, אך אין זה אומר שנגזר עליהם לחיות בבדידות ובשעמום. ישנם בתי אבות שמציעים מסגרות יום מופלאות שכוללות חיי חברה עשירים, פעילויות מגוונות, ארוחות משותפות והן מערך טיפולי מתאים במהלך שעות ההימצאות בבית האבות.

הדרגתיות והתאמה

מאמר זה נפתח בעובדה שפעם, בית אבות היה נתפס כמקום שלילי אליו מעבירים ילדים רבים את הוריהם כדי להיפטר מאחריות ומעול הטיפול. שימו לב שהורים רבין נמצאים בגיל שהם מכירים היטב את הדימוי השלילי של פעם ולכן הם מתקשים לחשוב על אפשרות של השתלבות בבית אבות. ראשית דבר, קבלו זאת בהבנה רבה.

נסו להסביר על השינוי ועל המערך שקיים כיום וכמובן נסו להציע הצעה הדרגתית. נסו להציע להם להשתלב רק בחוגים מסוימים שמעניינים אותם, בהמשך הציעו להם להשתלב בארוחות משותפות ותנו להם את הזכות המלאה להחליט עד איפה מתאים להם להשתלב והיכן הגבול מבחינתם. זכרו שעל אף הרצון הטוב שלכם אלו הם חייהם הפרטיים ורק הם צריכים להיות מרוצים מהם.

שיתוף

קרא עוד אודות בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

קראו עוד
בית אבות רק למי שאוהבים באמת

בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

קראו עוד
כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

בתי אבות

כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

קראו עוד
בתי אבות - אפשר להזדקן בכבוד

בתי אבות

בתי אבות - אפשר להזדקן בכבוד

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!