התנדבות עם קשישים - כל המידע על עמותות התנדבות למען קשישים | iSavta
התנדבות עם קשישים - להתנדב בסיוע לקשישים
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

בישראל פועלות תוכניות התנדבות רבות עם אזרחים וותיקים: תוכניות התנדבות להפגת בדידות, תוכניות התנדבות עם ניצולי שואה, התנדבות במרכזי יום ובבתי אבות, סיוע לקשישים המגדלים חיות מחמד ועוד...הבסיס המשותף למרבית תוכניות ההתנדבות הוא העשרת חיי הקשיש ע"י יצירת קשר חדש ומשמעותי לצד הפגת הבדידות, אשר שכיחה מאוד בקרב האוכלוסייה המבוגרת.

 

מהי התנדבות עם קשישים?

 התנדבות עם קשישים כשמה כן היא – התנדבות עם אזרחים ותיקים. ההתנדבות יכולה להיות בבית הקשיש, במרכז יום לקשיש או בבית אבות.

 

מדוע חשוב להתנדב עם קשישים?

בגיל השלישי רווחת תחושת הבדידות, תחושה אשר פוגעת קשות באיכות חיי הקשישים ואף בבריאותם הנפשית והגופנית. במקרים רבים השילוב של חוסר תעסוקה לצד מיעוט ביקורים ומפגשים חברתיים, מותיר קשישים רבים בחוסר מעש ובחוסר מגע אנושי אשר גורם כאמור לפגיעה קשה באיכות החיים. התנדבות עם קשישים מעניקה לקשיש משהו לחכות לו, קשר חדש ורענן בחיים ומשפרת את מצב רוחו בצורה ניכרת. גם למתנדב צפוייה חוויה אישית מספקת ומרתקת כך שכולם יוצאים נשכרים.

 

מי יכול להתנדב?

למעשה כל אדם, בכל גיל, אשר מעוניין להקדיש שעה או יותר בשבוע לאזרחים הוותיקים מוזמן להצטרף לאחת מתוכניות ההתנדבות הרבות הפועלות בכל רחבי ישראל. חשוב לציין כי גם קשישים יכולים להתנדב במסגרות שונות -  כולל בתוכניות התנדבות המיועדות להפגת בדידות בקרב הגיל השלישי.

 

היכן נערכת ההתנדבות?

ההתנדבות תיערך לרוב בבית הקשיש בקהילה, דהיינו באזור מגוריו של המתנדב. תוכניות התנדבות נוספות פועלות בכל רחבי הארץ במוסדות שונים כדוגמת בתי אבות, מרכזי יום, בתי חולים, מחלקות גריאטריות וכדו'.  

 

מפעילי תוכניות התנדבות עם קשישים

 

עמותת מטב

עמותת מטב מפעילה תוכניות התנדבות שונות עם קשישים בהן – עכשיו זה הזמן להתנדבות עם ניצולי שואה, חברים לעת זקנה לסיוע לקשישים המגדלים חיות מחמד ותוכנית 'והדרת' השולחת בנות ובני שירות לאומי ואזרחי לבתי קשישים בכל רחבי הארץ.

אתר: https://www.matav.org.il/ 

טלפון: 072-2570520

 

דובוני החלמה

עמותת דובוני החלמה מפעילה את תכנית ההתנדבות 'החיבוק של לאה' אשר שולחת מתנדבים לבתי אבות, מחלקות גריאטריות ומוסדות סיעודיים.

אתר: https://healingteddies.org.il/

טלפון: 0722611702

 

הקרן לידידות

הקרן לידידות מפעילה תכנית מיוחדת להפגת בדידות בקרב קשישים באמצעות מערך רחב של מתנדבים המבקרים קשישים בבתיהם בכל רחבי הארץ. אתר: http://www.yedidut.org.il/ 

טלפון: 02-646-1400

 

ראו עוד: שירותים לקשישים ולגיל השלישי

 

שיתוף

קרא עוד אודות שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

קראו עוד
השאלת ציוד רפואי לקשישים

שירותים לגיל השלישי

השאלת ציוד רפואי לקשישים

קראו עוד
תזונאית (דיאטנית) לקשישים

שירותים לגיל השלישי

תזונאית (דיאטנית) לקשישים

קראו עוד
רפואה גריאטרית 

שירותים לגיל השלישי

רפואה גריאטרית 

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!