גמלת סיעוד בכסף לניצולי שואה - בדקו זכאותכם | iSavta
גמלת סיעוד בכסף לניצולי שואה
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

הרפורמה בחוק הסיעוד העניקה  לזכאי גמלת הסיעוד את האפשרות לבחור לקבל את גמלת הסיעוד או חלקה (בהתאם לרמת הזכאות ולפרמטרים נוספים) בכסף ישירות לחשבון הבנק. חשוב לדעת כי ניצולי שואה עם זכאות לגמלת סיעוד אשר נקבעו להם 6 נקודות תלות ומעלה זכאים לקבל 9 שעות טיפול נוספות מהקרן לרווחת ניצולי שואה. את השעות ניתן לקבל גם כגמלה בכסף.

 

גמלה בכסף לניצולי שואה - מידע כללי

הרפורמה הגדולה בחוק הסיעוד מאפשרת לזכאי גמלת סיעוד לקבל את הגמלה בכסף לחשבון ולא בשעות טיפול דרך חברת סיעוד. כך שלמעשה ניתנת לזכאי גמלת הסיעוד לבחור את שירותי הטיפול המתאימים להם יותר בצורה עצמאית, ללא תלות בחברת סיעוד כזו או אחרת. לניצולי שואה אשר זכאים לגמלת סיעוד אשר נקבעו להם 6 נקודות תלות (רמה 3 ומעלה, רמות ב' ו-ג' למי שזכאותם נקבעה טרם כניסת הרפורמה לתוקף נובמבר 2018)  מגיעים 9 שעות סיעוד שבועיות נוספות מהקרן לרווחת ניצולי השואה. ניצולי שואה אשר בחרו לקבל את גמלת הסיעוד בכסף יקבלו בכסף גם את תוספת 9 השעות.

 

מי זכאי לתוספת?

כל מי שמוגדר כניצול שואה: מקבלי קצבאות מהרשות לזכויות ניצולי שואה, קצבאות ליוצאי גיטאות, קצבה מוועדת התביעות, מקבלי רנטה ממשלת גרמניה, יוצאי ארצות המזרח המקבלים מענק שנתי מהרשות לזכויות ניצולי השואה וכן כל מי שקיבל מענק סיוע מוועדת התביעות ו/או מקבלי מענק מחוק ההטבות לניצולי שואה.

חשוב להדגיש כי תוספת השעות מוענקת רק לזכאי סיעוד עם לפחות 6 נקודות זכות (רמה 3 ומעלה למי שזכאותו נקבעה אחרי נובמבר 2018 או רמה ב' או ג' למי שזכאותו נקבעה לפני חודש נובמבר 2018). 

יש להדגיש כי התוספת ניתנת לטיפול ביתי בלבד – זכאי גמלת סיעוד אשר מאושפזים בבית אבות או במוסד סיעודי אחר (וגם דיירי מחלקות תשושים בדיורים מוגנים אינם זכאים לתוספת השעות. (ראו גם: גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה).

כיצד מממשים את התוספת?

הביטוח הלאומי מעביר באופן אוטומטי לקרן לרווחה לנפגעי שואה בישראל את פרטי הזכאים כך שאין צורך לפנות ישירות אל הקרן. במידה ומסיבה כלשהי זכאי גמלת סיעוד אשר עומד בקריטריונים לא קיבל את התוספת ניתן לפנות ישירות אל הקרן בטלפון 03-6090866.

 

 

קבלת תוספת השעות בכסף

 

על מנת לקבל את תוספת השעות כקצבה בכסף יש למלא בעת הגשת טופס תביעה לקבלת קצבת סיעוד בכסף את נספח א' – 'טופס הפנייה לוועדת התביעות'* . תוספת השעות תשולם ע"י וועדת התביעות. 

* מקבלי קצבאות בכסף ליוצאי אלג'ירי ועיראק פטורים ממילוי הטופס. 

 

לחצו כאן לבדיקת זכאות ומימוש השירות של קבלת גמלת סיעוד בכסף

 

שיתוף

קרא עוד אודות עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

9 טעויות בהעסקת מטפלים זרים שיעלו לכם הרבה מאד כסף

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

9 טעויות בהעסקת מטפלים זרים שיעלו לכם הרבה מאד כסף

קראו עוד
העסקת עובד זר בסיעוד

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

העסקת עובד זר בסיעוד

קראו עוד
מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2021

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

מטפלים זרים לסיעוד - חגים לאומיים לשנת 2021

קראו עוד
היתרונות להעסקת מטפלת סיעודית בצורה ישירה

עובדים זרים לסיעוד מידע כללי

היתרונות להעסקת מטפלת סיעודית בצורה ישירה

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!