טיפולי ריפוי ועיסוק לקשישים ומבוגרים בגיל השלישי | iSavta
ריפוי בעיסוק לגיל השלישי
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מהו ריפוי בעיסוק?

ריפוי בעיסוק הוא ענף טיפולי לכל דבר ועניין המשלב בין אלמנטים מעולמות הבריאות והרפואה, החברה וההתנהגות, הריפוי בעיסוק נועד לתת פתרונות אינדיבידואליים המותאמים באופן אישי למטופל, על פי מצבו ועל פי צרכיו. כאשר מדובר בקשישים בני הגיל השלישי נועד הריפוי בעיסוק לסייע בשיקום או בשימור יכולות קוגניטיביות שונות. 

 

מי זכאי לריפוי בעיסוק?

הריפוי בעיסוק הוא חלק אינטגרלי מתהליך השיקום הרפואי שהוא למעשה זכות של כל אזרח וותיק בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. במקרים של ירידה בתפקוד, אשר יכול להיגרם מגורמים שונים כגון נפילות ושבירת מפרקים, מחלות נוירולוגיות כדוגמת הפרקינסון, פגיעות כתוצאה מאירוע מוחי, דמנציה, אלצהיימר וכדומה, יהיה הקשיש זכאי לתהליך שיקום פרטני אשר כולל בין היתר רופאים, פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק. חשיבותו של הריפוי בעיסוק בהליך השיקום הרפואי גבוה לאין ערוך כיוון שמטרת הריפוי בעיסוק היא לתת לקשיש כלים להתמודד עם השינויים שנגרמו לו עקב השינוי במצבו הבריאותי. 

 

תהליך הריפוי בעיסוק

תהליך הריפוי בעיסוק יכלול 2 שלבים מרכזיים הכוללים את שלב האבחון ובניית תכנית הטיפול האישית ואת הטיפול עצמו. הליך האבחון למבוגרים וקשישים בפרט הוא הליך מורכב כיוון שלא אחת קיימת סוג של הכחשה עצמית של הקשיש למצבו החדש או במקרים אחרים חוסר מודעות ליכולות אשר נפגעו וזקוקות לשיקום. על כן המרפא בעיסוק אינו מסתמך רק על חוות הדעת הרפואית אלא אף על שיחות עם בני משפחה ובדיקות תפקוד שונות אשר מטרתן לסייע למרפא בעיסוק להבין את מצבו האמיתי של הקשיש ולהתאים לו תכנית טיפול אישית העונה לצרכיו. לאחר שהמטפל בעיסוק הבין לעומק את צרכי המטופל הוא יבנה עבורו תכנית טיפול פרטנית המתחשבת בכל האלמנטים בחייו – החל ממקום מגוריו ועד למגבלותיו הרפואיות והתפקודיות. הטיפול יתמקד בהיבטים שונים של התפקוד העצמי – למשל תרגילי מוטוריקה ותרגול יכולות קוגניטיביות (במטרה לשקם יכולות שנפגעו או לשמר יכולות שונות) לצד החיים בבית במצב החדש (התאמות שיש לבצע בבית על מנת להקל על חייו בבית ואף לשמור על בטיחותו) , הסבר לבני המשפחה על המצב החדש, על הקשיים והאתגרים העומדים בני הקשיש והדרכים בהן ניתן לסייע לקשיש להסתגל למצב הלא פשוט, אשר יכול לגרום לתסכול רב ואף להוליך לדיכאון ללא תמיכה מרבית מסביבתו הקרובה של המטופל. 

 

למי פונים לקבלת טיפול בריפוי בעיסוק?

קופות החולים מפעילות שירות של ריפוי בעיסוק למבוטחיהן וכך גם מרכזי היום לקשיש ומוסדות גריאטריים שונים. 

 

 

 

שיתוף

קרא עוד אודות שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

שירותים לגיל השלישי

הידרותרפיה לקשישים

קראו עוד
השאלת ציוד רפואי לקשישים

שירותים לגיל השלישי

השאלת ציוד רפואי לקשישים

קראו עוד
תזונאית (דיאטנית) לקשישים

שירותים לגיל השלישי

תזונאית (דיאטנית) לקשישים

קראו עוד
רפואה גריאטרית 

שירותים לגיל השלישי

רפואה גריאטרית 

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!