תשלום דמי ביטוח לאומי עבור מטפלים זרים בסיעוד - מידע ושירותים | iSavta
תשלום דמי ביטוח לאומי עבור מטפלים זרים
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

רקע

ישנה חובת תשלום ביטוח לאומי עבור כל עובד בישראל, כולל עובדים זרים. מכיוון שהביטוח הלאומי מממן את העסקת המטפלים הזרים באמצעות גמלת סיעוד, הרי שהתשלום הזה אמור להיות מנוכה במקור, כי אין הגיון להעביר כסף למטופלים מבוגרים ואז לקבל חלק מהכסף הזה חזרה בתור דמי ביטוח לאומי. ברור שזה יוצר עומס מיותר על הקשישים ובני משפחותיהם, לכן הביטוח הלאומי ניכה במקור את הכספים האלה. באתר הביטוח הלאומי הוסבר בצורה חד משמעית שישנו פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי עד סכום של 5,500 שח מעל הסכום המתקבל בתור גמלת סיעוד. פטור זה כי כ-95% ממעסיקי המטפלים הזרים בארץ.

הכל היה טוב ויפה עד אוגוסט 2022, אז התברר שלביטוח הלאומי אין סמכות חוקית לתת את הפטור. זו ככל הנראה טעות בירוקרטית שאמורה וצריכה להיות מתוקנת באופן רשמי וחוקי. כדי לבצע את התיקון, שר הרווחה אמור לקבל סמכות חוקית למתן הפטור לביטוח הלאומי. זה יקרה כאשר תקום ממשלה חדשה, לאחר הליכי החקיקה הרגילים. ככל הנראה התהליך יארך לכל הפחות עוד כמה חודשים ובמקרה הטוב יסתיים בשנת 2023.

חשוב לציין שהתקיימו דיונים מול הביטוח הלאומי במהלך החודשים האחרונים, כדי לנסות להחזיר את הפטור לקדמותו ועל מנת לנסות להמשיך ולהקל על המשפחות, גם מבחינה כספית וגם מבחינה תפעולית. רק לאחר שהובהר המצב המשפטי באופן סופי וחד משמעי והתברר שהנושא יארך עוד זמן רב, אנו מביאים את הנושא לידיעתכם.

משמעויות

המשמעות המיידית של המהלך הינה שיש לשלם את דמי הביטוח הלאומי עבור מטפלים זרים, עד קבלת החזרת הפטור מהתשלום. התשלום חל גם על מי שמעסיק מטפל זר בעזרת חברת סיעוד וגם על מי שמעסיק באופן ישיר, באמצעות גמלת סיעוד בכסף. גובה התשלום הינו 2% מהשכר החודשי של המטפלים. מכיוון שעד אוגוסט 2022 הופיע הודעה על הפטור באתר הביטוח הלאומי, התשלום אמור להיות החל מחודש זה, ולא לחול על תקופות העסקה קודמות. 

אופן ביצוע התשלום

לקוחות אייסבתא בשירות גמלת הסיעוד בכסף מקבלים את הסכום לתשלום בחישוב השכר החודשים:

- הלקוחות בשירות העצמי רואים את הסכום לתשלום בכל חישובי השכר החודשיים. הסכום מופיע רטרואקטיבית החל מאוגוסט 2022. את רשימת המשכורות הקודמות תוכלו לראות בקישור ״משכורות קודמות״ בעמוד הבית של שירות הגמלה בכסף

- הלקוחות בשירות המלא יקבלו את הסכום לתשלום בדיווח השכר החודשי ובמקביל יקבלו סיכום של דמי הביטוח הלאומי החל מחודש אוגוסט

- נשמח לעזור בחישוב התשלום החודשי גם למי שאינו לקוח שלנו, מכיוון שהחישוב מורכב ומשתנה כל חודש כתלות בשכר החודשי ובסכום המועבר ע״י חברת הסיעוד. לשם החישוב אנא שלחו את הפרטים הבאים למייל Support@iSavta.co.il

  1. תאריך תחילת ההעסקה
  2. שכר הבסיס כולל המקדמות (דמי כיס), בין אם משולמים במזומן או בהעברה בנקאית
  3. מספר ימי המנוחה השבועיים (שבתות) בהם בוצעה עבודה
  4. ימי חג בהם בוצעה עבודה במהלך החודש
  5. רמת הסיעוד בביטוח הלאומי (1-6)
  6. האם ישנה זכאות לסיעוד מהקרן לניצולי השואה
  7. השכר החודשי המתקבל ע״י חברת הסיעוד

כך נוכל לסייע לכם בחישוב הסכום החייב בתשלום, ובסכום הכולל של דמי הביטוח הלאומי. 

את התשלום ניתן לבצע באתר הביטוח הלאומי, בקישור זה של דיווח על עובדי משק בית.

 

לשם ביצוע הדיווח והתשלום יש להקליד את מספר תיק המעסיק. את המספר הזה ניתן להשיג בדרך המהירה ביותר באיזור האישי, או במוקד המעסיקים של הביטוח הלאומי בטלפון *6050.

שיתוף

קרא עוד אודות רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

העסקת מטפלת סיעודית - המדריך המהיר

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

העסקת מטפלת סיעודית - המדריך המהיר

קראו עוד
מפגש עדכון עם רכזי הבריאות של התנועה הקיבוצית

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

מפגש עדכון עם רכזי הבריאות של התנועה הקיבוצית

קראו עוד
טיפים לעבודה מול חברות סיעוד

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

טיפים לעבודה מול חברות סיעוד

קראו עוד
עבודה מול גופים שונים בהעסקת מטפלות סיעודיות

רשויות, משרדי ממשלה וגורמים נוספים

עבודה מול גופים שונים בהעסקת מטפלות סיעודיות

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!