איך לארגן חופשה בחול | iSavta
איך לארגן חופשה בחול
banner-img

הרשמת מטפלים בתאגיד ב-800 שח בלבד!

רק דרך iSavta - השירות ניתן בין רעננה בצפון לראשון לציון בדרום וכולל את ירושלים והסביבה

העובדה שאנחנו או הורינו הגענו לגיל זקנה לא אומרת שהחיים נעצרו מלכת ושאסור ליהנות מהם בכל מקום ובכל זמן. ההתארגנות לטיול לחו"ל בגיל מבוגר יכולה להיות חוויה נעימה וטובה כאשר עושים אותה בצורה נכונה וביעילות ומקפידים על מספר אלמנטים חשובים, עליהם נדון במאמר זה.

 

התארגנות לטיסה:

 

מומלץ לבדוק את תוקף הדרכון ולבדוק שיש לפחות חצי שנה עד גמירת התוקף. כדאי לטוס בשעות נוחות כמו שעות הבוקר או אחר הצהריים, כאשר נמל התעופה פחות עמוס ולטוס בטיסה סדירה ולא בצ'ארטר, למרות שהעלות היא קצת גבוהה יותר, אך הנוחיות והסיכוי לעיכובים או לביטולים נמוך יותר. מומלץ לקבוע מראש מקומות נוחים ומתאימים לקשיש. ניתן לבקש (מראש) כיסא גלגלים מטעם חברת הטיסה גם אם הקשיש אינו משתמש ביום יום על מנת להקל עליו בתהליך של כניסה ויציאה מהטוס.

 

התארגנות בבית:

 

יש להכין מבחר בגדים שיתאימו גם לחום וגם לקור. מומלץ לקחת מכשירים שהקשיש משתמש בהם בתדירות גבוהה בהתאם בהתאם לבעייתו כמו מכשיר למדידת לחץ דם ומדחום. כדאי להכין את הכדורים מראש ולהביא כמה אקסטרא על מנת למנוע מצב של מחסור. ישנם מצבים שהמזוודה הגדולה לא הגיעה ליעד שלה או שהתיק האישי נגנב ולכן רצוי לשמור חלק מהכדורים בתיק האישי וחלק במזוודה הגדולה על מנת להפחית את הסיכויים להישאר כלל ללא טיפול תרופתי.

 

מבחינה רפואית:

 

לפני הטיסה ואף לפני שקונים את הכרטיסי טיסה מומלץ ללכת להתייעץ עם  רופא שיאשר כי הטיסה והשהייה בחול לא תסכן או תחמיר את מצבו הבריאותי של הקשיש, בנוסף כדאי שהרופא יכתוב מכתב באנגלית המפרט את מכלול האבחנות הרפואיות, אלרגיות, אם יש ואת רשימת התרופות הקבועות של המטופל.

 

ביטוח הנסיעה:

 

חשוב לוודא כי הביטוח יכלול את כל הפרמטרים הרפואיים המתאימים לבעיות הרפואיות הקיימות. מומלץ לעשות סקר שוק מאחר ויש מחירים שונים והמחיר הוא לא זול לאנשים שהגיעו לגיל הזהב. בנוסף מומלץ לבדוק כמו שצריך מה נותן הביטוח, תמיד יש הערות קטנות בפוליסה שפוטרת את האחריות של חברת הביטוח במיוחד במקרים של אנשים קשישים בעלי מחלות מרובות לכן חשוב לוודא היטב היטב מה באמת תקבלו בפועל. בנוסף יש לשמור את המספרי טלפון למצבי חירום ולבדוק איכן נמצאים מקומות קרובים של רפואה דחופה באזור השהייה שלכם.

 

מה מתאים ומה לא:

 

כאשר מדובר על טיול לקשישים, צריך להתחשב במצב בריאותם וביכולת שלהם להתמודד עם מסלולים שונים. באופן כללי, האופציה המומלצת היא חופשה בסגנון "מסלול כוכב", כלומר שהיה במלון אחד, עדיף במיקום מרכזי, וטיולים יומיים למקומות שונים כאשר החזרה היא תמיד אליו. כדאי לוודא מראש כי במקום הלינה ישנה מקלחת ולא אמבטיה, לצמצום סכנת ההחלקה, ולבקש מיקום קרוב למעלית. מבחינת מסלול ואופי הטיול, לא חייבים להתעקש על טיולי ספא או בטלה וניתן ואף רצוי ללכת, לטייל ולראות מקומות גם מעבר לבריכה המקומית או השדרה המרכזית בעיר. חשוב לוודא כי במהלך המסלול אין מקומות בעייתיים מבחינת נגישות, כמו מדרגות תלולות או מדרון חלקלק ולדאוג כי תמיד יהיה מי שיוכל לסייע ולעזור בשעת הצורך.

 

הנוסחה לטיול בחו"ל לקשישים היא פשוטה מאוד- לשלב בין רוגע לפעילות, בין רביצה בספא ובבריכה לבין טיולי נוף ושטח קלילים, לדאוג למנוחה רבה ולתזונה טובה ובעיקר, ליהנות ולבלות.

 

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!