בתי אבות סיעודיים ולתשושי נפש | iSavta
בתי אבות סיעודיים הגיל השלישי דורש יחס אישי
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מהו בית אבות 

 

המונח "בית אבות", למרות המוניטין והתדמית שיש לכולנו בראש כאשר אנו מנסים לדמיין בית אבות, כולל מגוון רחב של אוכלוסיות ומגוון, רחב אף יותר, של שירותים, אפשרויות, פעילויות וטיפולים המוצעים בהם לדיירים ומאפשרים להם להמשיך ולהתנהל באופן עצמאי ואיכותי ככל האפשר. באופן כללי ישנם שלושה סוגי בתי אבות ואלו הם בתי האבות העצמאיים (בסגנון של דיור מוגן), בתי אבות לתשושי נפש והסוג השלישי הוא בתי אבות סיעודיים.

 

בית אבות עצמאי הוא, כפי שנכתב לעיל, סוג של מלון דירות ייעודי למבוגרים עצמאיים ובעלי יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ופיזיות שאינן מוגבלות. הרצון לעבור לסוג זה של דיור הוא, בדרך כלל, הפחד מהישארות לבד והרצון להימצא בחברת אוכלוסיה דומה במקום תומך מבחינה רפואית ומבחינה סיעודית בעת הצורך. חשוב להדגיש כי גם במקומות מעין אלו, קיימים אגפים לתשושי נפש ולחולים סיעודיים אך הם לא תופסים את מרכז הכובד במקרה הזה.

 

בית אבות לתשושי נפש, בניגוד למה שמקובל לחשוב, אינו בית משוגעים וגם לא מקום שבו הדיירים סגורים וכלואים מבלי יכולת לצאת. למעשה, תשישות נפש היא שם כולל לכל אותם מצבים הנובעים מגריאטריה ומהיחלשות המוח, מצבים כגון אלצהיימר ודמנציה או מפגיעות פיזיות או כימיות במוח כתוצאה מתאונה, פציעה או שימוש מסיבי וארוך שנים בסמים. זהו מצב המוגדר כמצב בלתי הפיך ובעל נטייה להחמרה ולכן סוג הטיפול הסיעודי בו הוא כזה הדורש השגחה קרובה וצמודה למטופל, שאינו מוגבל למיטה או לכיסא גלגלים והוא נייד ועצמאי בכל אספקט אחר.

 

בתי אבות סיעודיים יכולים להיקרא גם בתי אבות גריאטריים משום שבהם מטופלים, לרוב, קשישים בעלי מוגבלות סיעודית מלאה, דהיינו, כאלו הדורשים השגחה מלאה ורציפה לאורך כל שעות היממה. בחירת בית אבות סיעודי צריכה להתבסס על התאמתו למטופל ולא על מידת התאמתו למשפחה או לתקציב, וכל שיקול אחר יכול למנוע לא רק אפשרות לשיפור המצב או לייצובו אלא אף להחמרה ולאסקלציה של המצב הסיעודי.

 

למידע נוסף בנושא, קראו את המאמר - בתי אבות - להזדקן בכבוד

שיתוף

קרא עוד אודות בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

בתי אבות

דיור מוגן: הסוגים השונים של דיור לבני גיל הזהב

קראו עוד
בית אבות רק למי שאוהבים באמת

בתי אבות

בית אבות רק למי שאוהבים באמת

קראו עוד
בית אבות לילדים אוהבים

בתי אבות

בית אבות לילדים אוהבים

קראו עוד
כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

בתי אבות

כל מה שרציתם לדעת על דיור מוגן

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!