איך ניתן להיעזר בגמלת סיעוד בכסף לאיתור מטפלת מחליפה לחופשת מולדת? | iSavta
איך ניתן להיעזר בגמלת סיעוד בכסף לאיתור מטפלת מחליפה לחופשת מולדת?
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

כאשר מטפלים זרים לסיעוד יוצאים לחופשת מולדת על המשפחה למצוא מטפל מחליף וזו בדרך כלל משימה לא פשוטה כלל. על כל התהליך כולו, כולל כמה טיפים חשובים, תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור בסוף מאמר זה, שיסביר כיצד גמלת סיעוד בכסף עשויה לסייע באיתור מחליפים לתקופה מורכבת זו.

 

מהי גמלת סיעוד בכסף?

החל משנת 2018, הביטוח הלאומי מאפשר לזכאי חוק סיעוד לקבל את גמלת הסיעוד ישירות לחשבון הבנק בעת העסקת מטפלת זרה (או מטפל זר כמובן) ולהימנע מתשלום עמלות לחברות הסיעוד (30%-50% עמלה מכל שעת סיעוד במקרים רבים). בצורה כזו תוכלו לחסוך (עשרות) אלפי ש״ח כל שנה - מידע נוסף כאן. בנוסף לחיסכון הכספי, ישנו יתרון משמעותי נוסף - גמישות רבה מאד בעת העסקת מטפלת מחליפה לתקופת חופשת המולדת

 

החל מתחילת קבלת גמלת הסיעוד בכסף, התשלום מהביטוח הלאומי נכנס ברציפות לחשבון הבנק כל חודש, למשך 6 חודשים, גם אם מטפלות זרות הוחלפו בתקופה זו, או גם אם כלל לא הייתה העסקה בפועל של מטפלת לתקופה מסוימת במהלך החודשים האלה. כלומר, אתם שולטים לחלוטין בגמלת הסיעוד ובשום מקרה הכספים אינם יורדים לטימיון. 

 

חשוב לציין שהעסקה ישירה של מטפלים סיעודיים ניתנת לביצוע בצורה פשוטה ויעילה בעזרת המערכת שפיתחנו במיוחד עבור צורך זה, ודורשת במרבית המקרים כ-5 דקות בחודש. המערכת תסייע לכם בחישוב השכר, חישוב הזכויות הסוציאליות (פנסיה, פיצויים וכו׳) ובהפקת חישוב שכר בשפת המטפלת.

 

מהן הבעיות באיתור והעסקת מטפלת מחליפה?

חופשת המולדת אורכת בד״כ כ- 4-6 שבועות, בהן יש להעסיק מטפלת מחליפה. במקרים רבים חברות הסיעוד מתקשות באיתור מטפלות בעלות רישיון אותן ניתן להעסיק בתור מטפלות מחליפות. במקרה כזה על המשפחה למצוא פתרון כלשהו, ללא קבלת גמלת הסיעוד (מכיוון שהמטפלת המקורית נמצאת בחופשה, הגמלה אינה מועברת ע״י הביטוח הלאומי).

 

כלומר, המשפחה נשארת גם ללא מטפלת וגם ללא תשלום! 

 

במקרים אחרים, ישנו קושי לקבל את גמלת הסיעוד בשל יציאתה של המטפלת לחופשה, גם אם ההעסקה מתבצעת דרך חברת סיעוד. משפחות רבות כבר נאלצו לממן חלק ניכר מתשלום המטפלת המחליפה, מכיוון שגמלת הסיעוד לא הועברה באופן סדיר לחברת הסיעוד, בשל קושי בירוקרטי הנובע מהחופשה.

 

בעיה נוספת - גובה התשלום למטפלת. במרבית המקרים, התשלום החודשי עבור החלפה הינו כ-15% יותר מתשלום הרגיל. במקרה כזה העלות הנוספת עלולה להכביד על המשפחה, שכן חברת הסיעוד ממשיכה לשלם את התשלום הקבוע, ללא תוספת כלשהי.

 

הפתרון - מעבר לגמלת סיעוד בכסף

קבלת גמלת הסיעוד בכסף עשויה לפתור את שתי הבעיות הנ״ל:

  1. היצע מטפלות רחב מאד - מכיוון שאתם ממשיכים לקבל את הגמלה בכל מצב, ישנה גמישות רבה בעת איתור המטפלת המחליפה. כבר לא תצטרכו להסתפק במטפלות של חברת הסיעוד, אלא תוכלו לפנות למגוון רחב מאד של מטפלות, גם כאלה שאינן מועסקות ע״י חברת הסיעוד שלכם.
  2. אפשרות לממן שכר גבוה יותר - העסקה ישירה של המטפלות מאפשרת חסכון חודשי משמעותי מאד. את הכסף שנחסך אפשר להפנות לתשלום הגבוה יותר בעת העסקת מטפלת מחליפה.
  3. בכל מקרה, גם אם יהיו קשיים באיתור מטפלת מחליפה, והמשפחה תצטרך להתארגן בצורה כלשהי לטיפול רציף במטופל, גמלת הסיעוד תמשיך להכנס כסדרה לחשבון הבנק, כך שהמשפחה לפחות לא תנזק גם כלכלית מהמצב הלא רצוי.

 

מה התזמון הנכון למעבר לגמלת סיעוד בכסף?

מכיוון שבכל מקרה מעבר לגמלה בכסף חוסך למשפחה סכומים משמעותיים כל חודש, כדי לבצע את המהלך בהקדם האפשרי. אם אתם נמצאים כעת לקראת חופשת מולדת של המטפלת הקבועה, כדאי לבצע את המעבר באופן מיידי. הביטוח הלאומי מאשר את הבקשה תוך כ-10 ימים, לכן מומלץ מאד לא לבזבז זמן ולהתחיל לשלוט בכספים המגיעים לכם.

 

איתור מטפלת מחליפה

לאחר מעבר לגמלת סיעוד בכסף, תוכלו להיעזר בשירות הייחודי של אייסבתא למציאת מטפלות מחליפות למספר שבועות. כאן תוכלו לקרוא על פרסום מודעת דרושים למטפלות זרות ויצירת קשר עם מטפלות המופיעות בלוח הדרושים שלנו.



סיכום

מעבר לגמלת הסיעוד בכסף עשוי לחסוך סכומים משמעותיים בכל שלב של העסקת מטפלים זרים, בפרט לקראת איתור מטפלת מחליפה לחופשת מולדת. מוזמנים לשתף מאמר זה עם כל מי שעשוי להזדקק לשירות זה בעזרת כפתורי השיתוף למטה.

 

הצטרפו לשירות הגמלה בכסף עכשיו, בקישור זה



 

קישורים רלוונטיים

היערכות לחופשת המולדת של המטפלת הקבועה

פרטים נוספים על גמלת סיעוד בכסף והעסקה ישירה של מטפלים זרים, כולל סכומי חסכון אפשריים לפי רמות סיעוד

למידע נוסף קראו גם: גמלת סיעוד בכסף לבן משפחה



שיתוף

קרא עוד אודות העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

קראו עוד
חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

העסקה ישירה

חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

קראו עוד
הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

העסקה ישירה

הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

קראו עוד
השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

העסקה ישירה

השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!