גמלת סיעוד בכסף - מידע עדכני על רמות זכאות לשנים 2021 - 2021 | iSavta
גמלת סיעוד בכסף – 2021 - 2022
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

גמלת סיעוד 2021-2022 - עם כניסתה לתוקף של הרפורמה בחוק סיעוד (נובמבר 2018) ניתנה האפשרות לזכאי גמלת סיעוד לבחור בין קבלת גמלה בכסף, שמשמעותה הפקדה סכום הגמלה ישירות לחשבון הבנק של בן המשפחה הזכאי לגמלת סיעוד) לבין גמלה,(שמשמעותה קבלת עזרה וסיוע של מטפלת סיעודית מטעם חברת סיעוד). כל היתרונות לבחירת קבלת גמלה בכסף בכתבה זו.

מידע כללי

הודות לרפורמה בחוק הסיעוד זכאי גמלת סיעוד יכולים לבחור בין קבלת גמלה בכסף ישירות לחשבון הבנק במקום קבלת שעות טיפול של מטפלת סיעודית מטעם חברת סיעוד. גמלת הסיעוד בכסף בשנת 2021 עברה אף עדכון כלפי מעלה בחודש ינואר לזכאים ברמות 3-5 אשר בא לידי ביטוי בתוספת שעות בהתאם לכל רמה. בחירת קבלת גמלה בכסף מאפשרת לזכאי גמלת הסיעוד ובני משפחותיהם לבחור את אופן קבלת הטיפול הדרוש בצורה המתאימה ביותר באופן אישי, דבר אשר בכוחו לשפר משמעותית את איכות הטיפול ובהתאם גם את איכות החיים של זכאי גמלת הסיעוד.

מי זכאי לגמלה בכסף 2021 - 2022?

מעבר לזכאים ברמה 1 אשר יכולים לבחור לקבל את מלוא גמלת הסיעוד בכסף, זכאים ברמות 2-6 יכולים להמיר עד 4 שעות זכאות בגמלה בכסף (במקרים חריגים ניתן באישור עו"ס להמיר בין 6 ל-10 שעות, בהתאם לרמת הזכאות). עם זאת, כאשר מדובר בקשיש סיעודי אשר זקוק לסיוע סיעודי צמוד (לפחות 12 שעות ביום, 6 ימים בשבוע) וכאשר המטפל מועסק בחוזה רשמי ותקין ואינו קרוב משפחה של הקשיש, ניתן לקבל את מלוא שעות הזכאות בכסף – דבר אשר יכול להקל מאוד על ההוצאות הגבוהות הכרוכות במטפל סיעודי צמוד, אשר ברוב המקרים מדובר בעובד זר בהעסקה ישירה.

לבדיקת זכאותכם ע"פ רמות הסיעוד - לחצו כאן

יתרונות לקבלת גמלה בכסף

לבחירת קבלת גמלת סיעוד בכסף (2021 – מעודכן לפעימה השלישית ברפורמת הסיעוד) ולהעסקה ישירה בכלל יתרונות רבים ומשמעותיים שחשוב וכדאי להכיר:

  • העסקה ישירה ללא צד שלישי: זכאי גמלת הסיעוד ובני משפחתו יכולים לשכור שירותי טיפול באופן ישיר, ללא הזדקקות לחברת סיעוד. כך שלמעשה ניתן לאתר את המטפל או המטפלת הכי מתאימים לצרכים האישיים של המטופל בצורה הכי מדוייקת, מבלי להתפשר, על מנת להעניק לקשיש הסיעודי את הטיפול לא רק הטוב ביותר אלא גם, ואולי בעיקר, הנכון ביותר עבורו!
  • חופשים/היעדרויות – כאשר מטפלת המועסקת בחברת סיעוד נעדרת מסיבה כזו או אחרת מעבודתה המשפחה תלויה בזמינות של חברת הסיעוד לאתר מטפלת מחליפה. כאשר המשפחה מעסיקה מטפלת סיעודית בהעסקה ישירה היא למעשה יכולה בכל עת ובכל שלב לאתר מטפלת סיעודית מחליפה באופן פרטי בצורה אפקטיבית יותר בשל ההיצע הגבוה יותר הקיים בשוק, כולל בין היתר בפלטפורמות ייעודיות, כדוגמת iSavta , המאפשרות איתור מטפלות לטווח קצר או ארוך באופן פשוט ומהיר.

העסקה ישירה 2021 - 2022 – נקודות שחשוב לזכור

  • אם בחרתם להעסיק מטפל זר יש לזכור כי חובה על פי חוק לקבל אישור העסקת עובד זר מרשות האוכלוסין וההגירה ולהירשם בתאגיד עובד זרים מורשה.
  • בהעסקה ישירה אתם הופכים להיות מעסיקים לכל דבר ועניין בעיני החוק ומחויבים להעניק את כל התנאים הסוציאליים הקבועים בחוק (כדוגמת ימי חופשה, דמי הבראה, הפרשות לפנסיה וכדו'...).
  • חלה חובה על פי חוק לדאוג למטפל הזר לביטוח בריאות.
  • בהסכם העסקה חשוב מאוד לפרט גם את תפקידי המטפל על מנת שיהיה מובהר לכל הצדדים מה כולל התפקיד.

שיתוף

קרא עוד אודות העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

העסקה ישירה

עדכון שכר המינימום - מטפלים זרים אפריל 2024

קראו עוד
חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

העסקה ישירה

חוסר ודאות וחוסר שקיפות בעולם הסיעוד

קראו עוד
הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

העסקה ישירה

הסיפור של עדי - מהתלבטות לחיסכון מיידי של 7,200 שח בשנה

קראו עוד
השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

העסקה ישירה

השילוב של עזיבת מטפלים וחופשת הכריסמס מחייב מעבר לגמלת סיעוד בכסף

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!