דיאטת DASH התרופה הטבעית ללחץ דם גבוה | iSavta
דיאטת DASH התרופה הטבעית ללחץ דם גבוה
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

 

מגזין החדשות האמריקאי הנחשב, US NEWS, מדרג מדי שנה עשרות דיאטות – בתואר 'הדיאטה הטובה בעולם' מחזיקה כבר זו השנה השמינית ברציפות דיאטת DASH, דיאטה אשר מיועדת לסובלים מלחץ דם גבוה אך הפכה מהר מאוד לפופולארית גם בקרב קהלים נוספים בשל יתרונותיה המרובים.

 

השם DASH הוא למעשה ראשי תיבות של dietary approaches to stop hypertension,, בתרגום חופשי "דיאטה אשר נועדה למנוע לחץ דם גבוה". העיקרון הבסיסי והמרכזי של הדיאטה הוא קודם כל הגבלת כמות המלחים (נתרן) הנצרכת.

 

 

הגבלת צריכת הנתרן

 

צריכת המלחים המומלצת לאדם בוגר נעה סביב 2300 מ"ג ליום אך בפועל מחקרים מצביעים כי מרבית האוכלוסייה צורכת לפחות פי 2(!) מן הצריכה המומלצת, לא מעט 'תודות' לשיעורי הנתרן הגבוהים במוצרי מזון מעובד הנצרכים באופן תדיר. לצריכה גבוהה של מלח קשר ישיר ללחץ דם גבוה ועל כן הכלל המרכזי בדיאטת DASH היא הגבלת הנתרן לכמות שלא תעלה על 1500 מ"ג ביום.

 

אפשר לאכול כמעט הכל...

 

יתרון נהדר נוסף של דיאטת DASH הוא מגוון המאכלים אשר ניתן לצרוך – למעשה הדיאטה אינה עוסקת בספירת קלוריות (בדומה לדיאטות רבות) אלא מתמקדת במזונות שונים המכילים ערכים תזונתיים גבוהים. כך למעשה ניתן בדיאטת DASH  לאכול פירות, ירקות, דגנים, קטניות, מוצרי חלב רזים, דגים ובשרים רזים ואפילו מתוקים. הגיוון הרב במזון מקל את ההסתגלות ארוכת הטווח אל הדיאטה.

 

אתגר המלח

 

כאמור לעיל העקרון המרכזי של דיאטת DASH הוא הגבלה של כמות הנתרן הנצרך ביום ללא יותר מ-1500 מ"ג. משימת הגבלת המלחים אינה פשוטה כיוון שכמויות הנתרן (מלח) אשר נמצאת בשימוש תעשיית המזון גבוהה במיוחד – בלחמים, בשרים מעובדים ונקניקים, גבינות קשות, דגני בוקר, אבקות מרק אינסטנט, שימורי ירקות, רטבים לסלט, פיצוחים והרשימה עוד ארוכה. הדרך הקלה והפשוטה ביותר לדעת אם מוצר מזון מסויים עתיר במלחים או לא היא פשוט לקרוא את טבלת הערכים התזונתיים אשר נמצאת על כל מוצר מזון. מזון נחשב כעתיר מלחים אם כמות הנתרן שבו עולה על 500 מ"ג לכל מאה גרם, מזונות דלים בנתרן הם כאלו בהם הכמות היא מתחת ל-100 גרם נתרן בכל 100 גרם מזון.

 

רגע לפני שמתחילים...

 

בדומה לכל דיאטה או שינויים בהרגלי התזונה חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה ודיאטנית מוסמכת על מנת לבנות תכנית תזונתית המותאמת אישית על פי המצב הגופני והבריאותי. כאמור לעיל בדיאטת DASH הדגש הוא על ערכים תזונתיים ולאו דווקא על כמות הקלוריות כך שניתן לאכול בה כמעט הכל. דווקא בשל כך עולה החשיבות לייעוץ מקצועי ובניית תכנית אישית ע"י דיאטנית – על מנת ליצור תפריט מאוזן מבחינת ערכיו. חשוב לזכור כי דיאטת DASH נועדה בראש ובראשונה להפחית את לחץ את הדם ופחות מתמקדת בהורדה במשקל. החדשות הטובות – הקפדה על התכנית התזונתית לאורך זמן מובילה להשלתם של קילוגרמים מיותרים, משפרת בהורדת לחץ הדם ובתפקוד מערכות הלב ומשפרת את איכות החיים הכללית.

ראו גם: כל המידע בנושא לחץ דם גבוה אצל קשישים סיעודיים

שיתוף

קרא עוד אודות תזונה

דייסה לחורף - פוטנציאל תזונתי עצום

תזונה

דייסה לחורף - פוטנציאל תזונתי עצום

קראו עוד
על החשיבות של אומגה 3 בגיל השלישי בעיקר ובקרב קשישים סיעודיים בפרט

תזונה

על החשיבות של אומגה 3 בגיל השלישי בעיקר ובקרב קשישים סיעודיים בפרט

קראו עוד
מתכון חמים ליום חורף קר - איך להתחמם בלי להדליק מזגן

תזונה

מתכון חמים ליום חורף קר - איך להתחמם בלי להדליק מזגן

קראו עוד
איך לשרוד את החורף בלי מחלות מיותרות - מומלץ עוד יותר לקשישים סיעודיים

תזונה

איך לשרוד את החורף בלי מחלות מיותרות - מומלץ עוד יותר לקשישים סיעודיים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!