על החשיבות של אומגה 3 בגיל השלישי בעיקר ובקרב קשישים סיעודיים בפרט | iSavta
על החשיבות של אומגה 3 בגיל השלישי בעיקר ובקרב קשישים סיעודיים בפרט
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

אוכלוסיית הגיל השלישי היא אוכלוסייה המועדת לבעיות בריאות רבות, בדגש על מחלות כרוניות, מחלות לב וכלי דם, דלקות פרקים עוד...מחקרים רבים מגלים כי הכנסת אומגה 3 לתפריט מסייעת לתפקוד תקין של מערכות הלב וכלי הדם, מפחיתה את הסיכוי ללקות בדמנציה ומסייעת בשימור היכולות הקוגניטיביות.

 

מה זה בכלל אומגה 3?

 

אומגה 3 היא תת קבוצה של חומצת שומן רב בלתי רוויה אשר כוללת סוגים רבים של חומצות שומן בהן למשל חומצה אלפא-לינולנית המגיעים מן הצומח וחומצת שומן איקוסאפנטאנואית הנמצאת בדגי ים מסוג סלמון והרינג. האומגה 3 אחראית לתפקוד תקין של תאי הגוף.

 

ההבדלים בין אומגה 3 מן הצומח לבין אומגה 3 מן החי

 

בין חומצת השומן אומגה 3 המגיעה מן החי לבין זו המגיעה מן הצומח ישנו הבדל גדול -  חומצת השומן אומגה 3 המגיעה מן הצומח היא אלפא-לינולנית (ALA) , אשר עוברת בגוף תהליך המרה לחומצות מסוג  EPA ו DHA שהן למעשה סוגי האומגה 3 אשר מקורם מן החי. ובמילים אחרות – בצריכת אומגה 3 מן החי החומצה מגיעה במצב הטוב ביותר לקליטה בגוף האדם ואילו בצריכת אומגה 3 מן הצומח גוף האדם מבצע לחומצת השומן תהליך המרה אשר חוקרים רבים סבורים כי הוא אינו יעיל ולמעשה בצריכת אומגה 3 מן הצומח הגוף אינו קולט את כמות חומצת השומן הנדרשת. ההמלצה המובילה לבני הגיל השלישי היא לצרוך אומגה 3 אשר מקורו בחי.

 

החשיבות בצריכת אומגה 3 בגיל השלישי

 

לאומגה 3 תכונות רבות אשר הופכת אותה למומלצת מאוד לצריכה בגיל השלישי – מחקרים רבים מצביעים על תרומה כוללת של אומגה 3 לתפקוד כלי הדם ומערכות הלב, לצמצום הירידה הקוגניטיבית ולהאטת תהליכי דמנציה, שיפור בצפיפות העצם בגיל מבוגר והפחתת הסיכוי ללקות בשבץ.

 

מאכלים עשירים באומגה 3

 

ברשימת המקורות המומלצים לצריכת אומגה 3 אשר מקורו מן החי ניתן למנות בראש ובראשונה דגי ים החיים במים עמוקים – טונה, הרינג ודג הלוקוס הם דגים העשירים מאוד באומגה 3. דג נוסף המומלץ מאוד כמקור לאומגה 3 הוא דג הסלמון אשר עשיר מאוד באומגה 3 לצד חומצות אמינו אשר טובות לחיזוק המערכת החיסונית. דגים נוספים המומלצים כמקור לאומגה 3 – דג הבורי,בקלה לברק, מקרל וסרדינים.

חשוב לדעת כי לא כל הדגים עשירים באומגה 3, למעשה ישנם דגים נפוצים רבים אשר כמות האומגה 3 בהם דלילה מאוד עד לא קיימת – בהם דגי הקרפיון,  נסיכת הנילוס ודג הסול.

 

ברשימת המקורות המומלצים לצריכת אומגה 3 מן הצומח ניתן למנות בראש ובראשונה את זרעי הפשתן – רוב השומנים בזרעי הפשתן הם מסוג אומגה 3 ובכלל זרעי הפשתן מומלצים מאוד לצריכה בקרב בני הגיל השלישי בשל סגולותיהם הרבים לשיפור תהליכי מערכת העיכול בגוף. מקורות מומלצים נוספים לאומגה 3 מן הצומח הן זרעי הצ'יה, אגוזי מלך, פולי סויה ואורז בר.

 

אומגה 3 מתוספי מזון

 

בחנויות הטבע ניתן למצוא תוספי אומגה 3 רבים, מגוונים וממקורות שונים – כדוגמת שמן דגים, אצות ים ועוד...ההמלצה המרכזית היא לצרוך תוספי אומגה 3 אשר מקורם מן החי ובכל מקרה, בדומה לצריכה של כל תוסף, יש להיוועץ ברופא לגבי התוסף, מרכיביו והשפעות אפשרויות – בדגש על קשישים הנוטלים תרופות לדילול הדם.

למידע נוסף ראו גם: תזונה נכונה לגיל השלישי

שיתוף
תגיות: אומגה 3

קרא עוד אודות תזונה

דייסה לחורף - פוטנציאל תזונתי עצום

תזונה

דייסה לחורף - פוטנציאל תזונתי עצום

קראו עוד
דיאטת DASH התרופה הטבעית ללחץ דם גבוה

תזונה

דיאטת DASH התרופה הטבעית ללחץ דם גבוה

קראו עוד
מתכון חמים ליום חורף קר - איך להתחמם בלי להדליק מזגן

תזונה

מתכון חמים ליום חורף קר - איך להתחמם בלי להדליק מזגן

קראו עוד
איך לשרוד את החורף בלי מחלות מיותרות - מומלץ עוד יותר לקשישים סיעודיים

תזונה

איך לשרוד את החורף בלי מחלות מיותרות - מומלץ עוד יותר לקשישים סיעודיים

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!