10 טיפים עבור קשישים סיעודיים בקיץ | iSavta
10 טיפים לטיפול בקשישים בקיץ
banner-img

ביטוח רפואי למטפלים זרים במחירים הנמוכים בארץ

שיתוף פעולה ייחודי המאפשר לכם לקבל את השירות המהיר והאיכותי ביותר, המחירים הנמוכים ביותר, בכל רחבי הארץ

מספר טיפים חשובים לטיפול בקשישים בחודשים הקיץ. זו הגרסה האנגלית של המאמר כדי שתוכלו להעבירה למטפלים הזרים.

1. שתייה מרובה - נראה מובן מאליו, ורלוונטי לא רק לקשישים, במיוחד בקיץ הישראלי. עם זאת, קשישים נמצאים בסכנת התייבשות מוגברת בשל ירידה בתחושת הצמא. במקרים רבים קשישים סיעודיים אינם שולטים במקורות השתייה ואינם מסוגלים לדאוג לעצמם, על כן חשוב לתדרך את המטפלים הזרים בנוגע לשגרת שתייה מספקת.

2. ייעוץ רפואי - כצעד מונע, רצוי לפנות לרופא המטפל ולשאול את דעתו בנוגע לתפקוד המתאים של הקשיש והמטפל בתקופת הקיץ. חובה לפנות מיידית לקבלת עזרה רפואית כאשר הקשיש אינו חש בטוב מסיבה כלשהי, במיוחד בתקופה בה קיימת סכנה להתייבשות או מכת חום.

3. הגנה מפני חשיפה לשמש - חשיפה ישירה לשמש עשויה להיות מסוכנת, בעיקר בחודשים יוני עד אוגוסט. לשם כך כדאי להקפיד על: - ביגוד הולם - עדיף ללבוש בגדים העשויים מבדים טבעיים ולא סינתטיים, בגדים שאינם הדוקים מדי או לוחצים על מנת לאפשר איוורור טבעי, וכמובן שעדיף ביגוד בצבעים בהירים שקולטים פחות חום. - קרם הגנה - מומלץ למרוח לפני כל יציאה מהבית, כדי להמנע מכוויות שמש. - כובע - עדיף כובע רחב שולייים על מנת להגן על עור הפנים והעורף, עשוי גם לצמצם סינוור. - הגנת העיניים - הגנה הולמת על העיניים באמצעות משקפי שמש עשויה למנוע את גירוי העיניים, ולמנוע פגיעה בראייה. יש להקפיד על משקפי שמש עם מסנן קרינת UV.

4. המנעות מהפרשי טמפרטורות גדולים - הפרשי טמפרטורות הנוצרים בשל מעבר מסביבה ממוזגת לחום חיצוני, או להיפך, עשויים להקשות על הסתגלות גופם הפגיע על הקשישים לסביבה החדשה. לדוגמה, במידת הצורך יש להצטייד בביגוד חם אם מתוכננת שהייה במקום ממוזג יתר על המידה.

5. שהייה מחוץ לבית בשעות הנכונות - באופן כללי, עבור קשישים בחודשי הקיץ רצוי לא לשהות מחוץ לבית בין השעות 10 בבוקר ל-4 אחר הצהריים, במידת האפשר כמובן. כך ניתן להמנע מרוב סכנות הקיץ אותן מנינו לעיל.

6. הגנה מפני יתושים - יש למרוח תכשיר הגנה נגד יתושים כאשר נמצאים בסביבה בה החשש לעקיצות יתושים גבוה, כדי להמנע מהדבקות בקדחת מערב הנילוס. מועדים לסכנה בעיקר בעלי מערכת חיסונית חלשה, בהם קשישים.

7. רחצה יומית - חשובה מאד בעיקר בחודשי הקיץ, בעיקר אם ישנו שימוש בחיתולים למבוגרים. רחצה יומית בטמפרטורת מים הנעימה לקשיש, עשויה למנוע דלקות בעור ולהמריץ את מחזור הדם. יש להקפיד על בטיחות בעת הרחצה, ולתדרך את המטפל על האופן הראוי לרחצה.

8. תזונה מתאימה - הקפדה על מזונות עשירים בנוזלים, כחלק מתזונה מאוזנת, עשויה לתרום למצב המטופל. במידת האפשר, ניתן לשקול מרעננים כגון פירות קרים, שייקים, גלידה או קרטיבים.

9. המנעות מהזעה במיטה - אם המטופל שוכב במיטה, יש להקפיד על תנועה ותזוזה בהתאם להנחיות הרופא, כדי למנוע פצעי זיעה ופצעי לחץ. במיוחד בתקופת הקיץ, יש לדאוג לאיוורור מתאים ולאי-הצטברות חום רב במיטה.

10. שמירה על קשר - במידה והקשיש נמצא ללא בן משפחה או מטפל, רצוי ליצור קשר לפחות פעמיים ביום כדי לוודא שמצבו תקין. גם במקרה והקשיש מבלה חלק מזמנו לבד, כדאי לקבוע מסגרת זמן ליצירת הקשר הבא, כדי להיות בטוחים. מקווים שיהיה לכם קיץ מהנה ובטוח! * מאמר זה אינו ייעוץ רפואי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מרופא מוסמך.

שיתוף

קרא עוד אודות טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

טיפול בקשישים

סיוע למטופלים במצב סיעודי בעת המלחמה

קראו עוד
משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

טיפול בקשישים

משרות פתוחות באייסבתא - הצטרפו לצוות שלנו!

קראו עוד
המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

טיפול בקשישים

המדריך לחסכון בהוצאות טיפול סיעודי של בן משפחה

קראו עוד
⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

טיפול בקשישים

⁨מטופלים מבוגרים ומטפלים סיעודיים - התמודדות עם נגיף הקורונה⁩

קראו עוד

קבלו את הניוזלטר של הסבתא

השארו בקשר!